اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
اگر بپذیریم که اعضای هیات علمی برای ارتقای خود در زمینه های آموزشی، پژوهشی و از جمله فرهنگی نیاز به عملکرد مثبت دارند، لذا ایجاب می کند که در برنامه های فرهنگی شرکت نمایند

مهندس عبدالحسین شکورنیا دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برنامه های معرفت افزایی با هدف آشنایی بیشتر اعضای برگزاری کارگاه دانش افزایی و نشست آزاد اندیشی ویژه اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اهوازهیات علمی با معارف اسلامی، مبانی اعتقادی، سیاسی و اخلاقی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد که هر ساله حدود 4 الی 5 برنامه در خصوص موضوعات مطروحه توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: این برنامه ها معمولا" در قالب بسته های 16 ساعته و طی 3 تا 4 روز ارائه می شوند که امسال در تاریخ 19 و 20 دی ماه 95 با عنوان مبانی سیاسی اسلام، حقوق بین الملل و حقوق بشر با حضور دکتر محمدمهدی اسماعیلی عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار گردید.

 

شکورنیا به برنامه های جانبی پیرامون کارگاه های دانش افزایی و معرفت افزایی اشاره کرد و گفت: در کنار برنامه های معرفت افزایی یک برنامه هم اندیشی و یا نشست آزاد اندیشی تحت عنوان "فرجام برجام" در تاریخ 20 دی ماه در سالن امام رضا(ع) دانشگاه نیز برگزار شد که در این برنامه نقطه نظرات اساتید شرکت کننده مطرح گردید و دکتر اسماعیلی کارشناس برنامه به پرسش های مطرح شده پاسخ داده و خلاصه ای از روند پرونده برجام را ارائه نمود.

 

عضو هیئت علمی گروه ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: نحوه برگزاری برنامه ها به شکلی است که اعضای شرکت کننده نقطه نظرات و مبانی اعتقادی خود را با هدف روشنگری و تنویر افکار عمومی در مخالفت و یا موافقت با موضوع جلسه مطرح می کنند و همه نظرات توسط مدیر و سخنران برنامه جمع بندی شده، بحث هدایت شده و نهایتا" به سوالات اعضای هیات علمی پاسخ داده می شود.

 

وی بیان داشت: اگر بپذیریم که اعضای هیات علمی برای ارتقای خود در زمینه های آموزشی، پژوهشی و از جمله فرهنگی نیاز به عملکرد مثبت دارند، لذا ایجاب می کند که در برنامه های فرهنگی شرکت نمایند.

 

دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: برنامه ها یا به صورت عمومی بوده و در قالب سخنرانی برگزار می شود و یا به صورت برنامه های دانش افزایی و معرفت افزایی با بسته های 16، 20 و 32 ساعته و کرسی های آزاد اندیشی و یا هم اندیشی برگزار می گردد.

 

وی اظهار کرد: هر کدام از برنامه ها امتیاز خاص خود را دارند و حضور اعضای شرکت کننده ثبت و ضبط می شود که در قبال گواهی های ارائه شده به اعضای شرکت کننده در برنامه ها، یک جمع بندی صورت می گیرد و نهایتا" برای گرفتن ارتقاء نیاز به ارائه گواهی ها به کمیته ارتقاء دارند.

 

شکورنیا در پایان اظهار کرد: خوشبختانه امسال با استقبال خوب اعضاء هیئت علمی از برنامه ها مواجه بوده ایم که علیرغم اینکه برنامه ها به صورت کارگاهی بوده و اصرار به برگزاری آنها در قالب گروه های 25 نفره است اما امسال حدود 40 نفر از اعضاء هیئت علمی در کارگاه ها حضور داشتند.










نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار