شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
استاندار خوزستان در بازدید از تصفیه خانه آب شماره دو اهواز خبر داد:

 به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، دکتر غلامرضا شریعتی که با هدف بررسی وضعیت تاسیسات تصفیه خانه آب شماره دو اهواز وارد این تصفیه خانه شده بود از اختصاص یک ردیف جدید در بودجه سال آینده برای طرح های آب و فاضلاب در استان خبر داد.

دکتر شریعتی با اشاره به تاکید ریاست محترم جمهور مبنی بر لزوم  ساخت مرمت هرچه سریع تر تصفیه خانه ها در استان خوزستان گفت: حسب دستور ایشان ،ساخت تصفیه خانه آب شادگان آغاز گردیده و اولویت بعدی در این زمینه کلانشهر اهواز می باشد.

شریعتی در ادامه در خصوص قطعی روز گذشته آب در اهواز،گفت: معضل پیش آمده با تلاش های اکیپ های عملیاتی شرکت آبفا اهواز تحت نظارت معاونت عمرانی مدیرکل ستاد بحران استان مرتفع گردید و علت اصلی پوسیدگی خطوط آبرسان به مخازن در این تصفیه خانه بوده است.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه مذکور به عنوان تصفیه خانه اصلی آب در شهر اهواز فعال است، بیان داشت: علت پوسیدگی اشتراک خروجی آب به سمت مخازن با محل تزریق کلر بوده که در حال حاضر با جداسازی این دو نقطه اساسی ترین کار در زمینه پیشگیری از پوسیدگی مجدد خطوط انجام گردیده است.

استقرار لوله های پلی اتیلنی با جداره چدنی به جای خطوط فرسوده نیز اقدامی اساسی از سوی شرکت آبفا اهواز به حساب می آید با این وجود نظارت مستمر بر خطوط جهت پیشگیری از پوسیدگی به طور مداوم باید انجام پذیرد.

استاندار خوزستان از مخزن 50هزار مترمکعبی ذخیره آب که تا هشت ماه آینده در محل تصفیه خانه آب شماره دو اهواز  وارد مدار می گردد به عنوان عاملی در راستای ارتقای پدافند غیرعامل در اهواز برای آبرسانی در شرایط اینچنینی یاد نمود.

وی همچنین گفت: طرح آبرسانی غدیر که تنها در حوزه آبرسانی فعال می باشد بناست از سال آینده در حوزه تصفیه خانه آب نیز وارد گردد و با تولید  3هزار و 200 میلیون مترمکعب آب پاک وضعیت آبرسانی شهر را متحول خواهد ساخت.

دکتر غلامرضا شریعتی عنوان کرد: براساس تاکید رییس محترم جمهور در سفر به استان و همچنین پیگیری های مسئولان استانی،  یک ردیف جدید در بودجه سال آینده جهت اجرای طرح های آب و فاضلاب استان در نظر گرفته شد که  2000 میلیارد ریال آن ویژه  طرح های آبرسانی می باشد.

وی ادامه داد: اختصاص بودجه در حوزه آبرسانی در استان حدود هشتاد و دو درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته حال آنکه در مجموع بودجه بندی برای کلیه طرح های استان کاهش چشمگیری پیدا کرده اند و این خود حاکی از عنایت ویژه دولت در این زمینه به استان است.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز نیز با ارائه گزارشی از وضعیت تاسیسات این تصفیه خانه به استاندار خوزستان ، گفت: پیرو قطعی و افت فشار آب ناشی از خاموشی تصفیه خانه  شماره دو اهواز که به علت اشکالات پیش آمده در حین انجام تعمیرات رخ داد، استاندار محترم در این تصفیه خانه حضور بهم رسانده اند و انشاالله همانطور که تاکنون عنایت ایشان مورد توجه بهبود وضعیت آب و فاضلاب در کلانشهر اهواز بوده این بار نیز مسئله مرمت و بازسازی تاسیسات تصفیه خانه ها به خصوص این تصفیه خانه مورد توجه وی قرار گیرد.

براتی اظهار کرد: اعمال پاره ای تعمیرات ساده در محل تصفیه خانه ها در صورت فرسوده بودن با دشواری های بسیار و به دنبال آن ایجاد مشکلات اساسی از جمله خاموشی تصفیه خانه و قطعی آب همراه خواهد شد.

وی در پایان از بردباری شهروندان اهوازی در مدت قطعی و افت فشار آب در روز گذشته  مراتب قدردانی خود را اعلام و ابراز امیدواری کرد با بازسازی تصفیه خانه ها شاهد تکرارخاموشی تصفیه خانه ها و قطعی آب نباشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار