اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: توسعه بندر هندیجان و رساندن آن به شرایط مطلوب، ۸۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

به گزارش مهر، سعدالله عبداللهی عصر امروز در حاشیه سفر استاندار خوزستان به بندر هندیجان اظهار کرد: این بندر برای ظرفیت  ۱۰ هزار تن کالا پیش بینی شده است اما درحال حاضر  فعالیت آن کمتر از ظرفیت است. 

وی با بیان اینکه ۳/۵ هکتار برای توسعه بندر سجافی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: فاصله اسکله تا دهانه خور، ۶ مایل است و این بندر بیشترین نقش و توسعه را در اقتصاد شهرستان هندیجان دارد. همچنین برای لایروبی دهانه اسکله ۸۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

علی رحمانی رئیس اتحادیه لنج داران شهرستان هندیجان نیز در مراسم گفت: اگر این بندر در طول یک ماه، ۲۰ روز فعال باشد، ۴۰۰ هزار نفر اشتغال‌زایی به دنبال دارد. این بندر در سال ۸۵ برای ۱۰۰ لنج طراحی شد و در حال حاضر انتظار داریم اقداماتی در راستای بارانداز و توقف‌گاه برای لنج‌ها صورت پذیرد.

وی افزود: اسکله بندر سجافی لایروبی مناسبی ندارد از این رو امکان ورود شناورهای بزرگ به بندر وجود ندارد و این شناورها وارد بنادر دیلم و گناوه خواهند شد. اگر لایروبی این بندر مورد پیگیری قرار گیرد، شاهد حل این مشکل خواهیم بود.

رحمانی توضیح داد: فاصله پاسگاه سجافی تا خور ۳۰ کیلومتر است و در این فاصله کالاها دو بار بازرسی می شوند که وقفه زیادی را ایجاد می کند. در خصوص کالاهای تجاری متاسفانه یک سال است که مجوز ترخیص کالای یدکی داده نمی شود که انتظار داریم این مشکل نیز حل شود.

رئیس اتحادیه لنج داران شهرستان هندیجان گفت: در صورتی که بازارچه مرزی در این شهرستان راه اندازی شود، شاهد اشتغال زایی خوبی در شهرستان هندیجان خواهیم بود.

محمدرضا جعفری، مدیرکل گمرک استان خوزستان در حاشیه این سفر اظهار کرد: با توجه به ظرفیت گمرک تجاری هندیجان، ترخیص کالاها با محدودیت هایی همراه شد که از جمله آن کالای یدکی است.

وی افزود: با مسئولیت گمرک استان به صورت محدود، مجوزهایی برای ترخیص برخی کالاها داده شده است. برخی کالاها از جمله کالای یدکی و کالای ملوان در این شهرستان متقاضی دارند که  ترخیص آنها مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار