شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
زهرا احمدی پور معاون رییس جمهور: نداشتن بازارچه صنایع‌ دستی دائمی یک ضعف برای خوزستان به شمار می‌آید
از مسئولین میراث فرهنگی خوزستان می‌خواهم ظرف یک یا ۲ هفته آینده یک برند برای استان خود در نظر بگیرید...
شوشان: زهرا احمدی پور  معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور  در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان  گفت: گردشگری جنگ با وجود آثار بر جای مانده از هشت سال دفاع مقدس در استان خوزستان باید به صورت جدی و برنامه ریزی شده مورد توجه قرار گیرد. 



اهم سخنان معاون رییس جمهوری:

 • اگر خوزستان می‌خواهد قطب گردشگری دفاع مقدس باشد باید برای آن برنامه‌های مشخصی داشته باشد.

 • متاسفانه در استان‌ها وقتی ثبت جهانی انجام می‌شود، انگار کار به اتمام رسیده و برنامه مشخصی برای آثاری که ثبت جهانی شده‌اند وجود ندارد، در حالی که در همه جای دنیا برعکس این مسأله اتفاق می‌افتد و بعد از ثبت، برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت جهانی شروع می‌شود.

  • مسئولان اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان باید بدانند که این استان مقصد چندم گردشگری است و اگر قرار است رتبه این مقصد ارتقا پیدا کند چه اقداماتی باید انجام دهند.

با وجود ظرفیت‌های بی‌شماری که استان خوزستان در حوزه صنایع‌ دستی دارد نداشتن بازارچه صنایع‌ دستی دائمی یک ضعف برای استان به شمار می‌آید

   فروشگاه‌های کوچک و پراکنده نمی‌توانند در تبدیل شدن صنایع‌دستی به یک آورده و ثروت پایدار برای جمعیت صنعتگر موثر باشند، در واقع باید صنایع‌دستی را در غالب بسته‌ای فرهنگی و اقتصادی ببینید و مشخص کنید که سهم استان خوزستان در تولید صنایع‌دستی چیست.

 • باید با بازخوانی مجدد اسناد و قوانین و شناسایی ظرفیت‌های قانونی موجود، از ظرفیت نهادهای مختلف در خدمت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استفاده کنیم.

 • برای نوروز ۹۶ باید مشخص کنید که برند استان خوزستان چیست و ماندگاری نوروز ۹۶ در ذهن مسافری که وارد خوزستان می‌شود با چه برندی است؟ از مسئولین میراث فرهنگی خوزستان می‌خواهم ظرف یک یا ۲ هفته آینده یک برند برای استان خود در نظر بگیرید.

 • استان خوزستان مشخص کند که می‌خواهد در بخش گردشگری در چه رتبه‌ای قرار بگیرد. آیا می خواهد مقصد گردشگری باشد یا معبر؟ و برای ماندگاری مسافرانی که از این استان به عنوان معبر گردشگری استفاده می‌کنند چه برنامه‌ای دارد؟

 • آموزش و تغییر رویکرد‌ها لازمه تحقق گردشگری پایدار است. این تغییر رویکرد باید در همه نهادها و ادارات استان‌ها ایجاد شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار