شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
نشست هفتگی کارگروه بخشداری ها با موضوع بررسی مشکلات بخش سویسه در دفتر ساری نماینده اهواز با حضور فرماندار کارون
نشست هفتگی کارگروه بخشداری ها و دهیاری ها با موضوع بررسی مشکلات بخش سویسه شهرستان کارون ...


شوشان: نشست هفتگی کارگروه بخشداری ها و دهیاری ها با موضوع بررسی مشکلات بخش سویسه شهرستان کارون و با حضور فرماندار کارون، رییس  اداره راه و شهرسازی ، رییس بنیاد مسکن ،رییس آموزش و پرورش کارون، رییس مرکز بهداشت کارون، رییس آب و فاضلاب روستایی کارون، مدیر دفتر دکتر علی ساری، جمعی از مسئولان و دهیاری ها و روسای شوراهای بخش سویسه در دفتر نماینده اهواز برگزار شد.

فرماندار کارون  :
مسایل مطرح شده به صورتی جدی در دستورکار قرار خواهد گرفت

معصومه خنفری فرماندار کارون در این نشست گفت:تشکیل کارگروه بررسی مشکلات بخشداری ها و دهیاری ها امری قابل تقدیر است. دهیاران و بخشداران کمتر فرصتی را پیدا می کنند که تمام مدیران دستگاه های مرتبط با مشکلات بخش خود را در یک جلسه گردهم آمده ببنید و به این صورت مسایل مطرح شود.

وی افزود :اکنون این فرصت مهیا است و باید به خوبی استفاده شود.اصلا قابل قبول نیست که از این فرصت استفاده نشود بلکه باید در جهت برطرف کردن مشکلات مردم بخشداران و دهیاری ها تمام تلاش خود را بکارگیرند و از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره ببرند.

فرماندار کارون گفت:تمام موارد مطرح شده در این نشست در دستورکار قرار خواهد گرفت و به صورت جدی و ویژه پیگیری خواهد شد و امید  است در این خصوص  به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

خنفری ادامه داد:موضوع ایمنی پل ارتباطی روستاهای چمیان بخش سویسه دنبال خواهد شد و در این زمینه بازدیدهای خواهیم داشت و با توجه به اهمیت این مساله و تردد مردم بهبود این پل ها و افزایش ایمنی ها در برنامه قرارخواهد گرفت.همچنین احداث خانه های بهداشت در برخی روستاها که فاقد خانه بهداشت هستند در شورای سلامت مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی در شهرستان کارون تصریح کرد:تلاش ما بر توجه به محیط زیست و کشاورزی در شهرستان است. فرماندار کارون گفت:با پیگیری مستمر و جدی در خصوص مشکلات شهرستان و به ویژه در بخش سویسه می  توان به نتیجه رسید و این امری است که دنبال خواهد شد.

مدیر دفتر دکترساری: 
توسعه روستاها در اولویت است

همچنین زاهد فردوس پناه مدیر دفتر دکتر علی ساری نماینده اهواز ،باوی،حمیدیه وکارون در مجلس گفت:توسعه روستاها،آموزش وپرورش و بهداشت در اولویت برنامه های نماینده است.
وی افزود:تلاش ما بر حرکت بر اساس برنامه کارشناسی و با هم اندیشی و همفکری سایر افراد متخصص و با دانش و تجربه است.

مدیر دفتر دکتر علی ساری عنوان کرد: در دفتر برنامه های نظارتی دقیق و منسجمی برای پیگیری طراحی شده است که بتوان در کنار مسولان ومردم رفع کاستی ها صورت گیرد.

فردوس پناه ادامه داد:ناامیدی ناشی از ناتوانی است، برای ارتقای ورفع نیازهای اولیه روستاها اصرار و استمرار پیگیری باید سرلولحه کار باشد. وی گفت:برنامه نشست صمیمی دهیاران ،روسای شورا و مسئولان در دفتر نماینده به صورت هفتگی ،برنامه ای نوپا است که طبق آن همه ضمن رصد امور و بررسی مسایل، باهم برای بهبود وضعیت تلاش می کنند.

رییس اداره راه وشهرسازی اهواز-کارون: 
اقداماتی جهت رفع مشکلات راه بخش سویسه انجام خواهد شد

همچنین مهراب رحیمی رییس اداره راه وشهرسازی اهواز-کارون گفت:جدیدا پروژه های جدیدی در شهرستان کارون علاوه بر پروژه تعریف شده در اهواز اضافه شده اند.

وی افزود:در برخی پروژه ها با کمبود منابع و اعتبارات مواجه هستیم اما مشکلات مطرح شده در بخش سویسه شهرستان کارون بررسی و تلاش خواهیم کرد که با همکاری نماینده اهواز در مجلس و فرماندار بخشی زیادی از این مشکلات را برطرف کنیم. رحیمی در خصوص مشکل پل های روستاهای مسیر چمیان بخش سویسه گفت:به صورت ویژه بازدیدی از این پل ها انجام خواهد شد و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش کارون:
توجه جدی برای توسعه فضای آموزشی و ارتقای کیفیت در مدارس

همچنین عزیز مزرعه رییس آموزش و پرورش شهرستان کارون اظهار کرد:نخستین بار است در دفتر یک نماینده چنین کارگروه هایی تشکیل شده است و این موضوع را می توان یک نقطه قوت و عطف دانست.

مزرعه با ارایه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش در بخش سویسه گفت:در ابتدای تشکیل آموزش وپرورش شهرستان کارون با مشکلات بسیاری مواجه بودیم.در آغاز ایجاد اداره آموزش وپرورش شهرستان متوجه شدیم که مدارسی وجود دارد که ممکن است بیش از 10سال است که هیچ بازدیدی از آن ها صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد:تا سال 93هیچ پروژه ای از سوی نوسازی مدارس در بخش سویسه احداث نشده بود اما پس از ایجاد اداره آموزش و پرورش شهرستان توانستیم اقداماتی را انجام دهیم.تمام این مشکلات بر وضعیت تحصیلی تاثیر گذاشته و شرایط ما را دشوار کرده بود اما با این وجود تعدادی از مدارس با همکاری مردم و خیرین در برخی از روستاهای تابعه بخش سویسه احداث شد و پروژه های دیگری نیز تعریف شد.

رییس آموزش و پرورش شهرستان کارون با بیان این که امسال 3هزار نوآموز در سطح شهرستان داریم،گفت:برنامه ویژه ای جهت تمرکز بر نوآمو رکز بر نوآموزان و دوره های پیش دبستانی جهت بالا بردن سطح کیفیت آموزش و یادگیری در دست اجرا داریم.

رییس مرکز بهداشت کارون:
پیشنهاد احداث خانه بهداشت به وزارت بهداشت ارسال شده است

همچنین موسوی رییس مرکز بهداشت شهرستان کارون گفت:د ر شهرستان کارون 27خانه بهداشت وجود دارد.همچنین در روستای اسلام آباد سویسه در 22بهمن نیز خانه بهداشت افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد : در برخی روستاهای بخش سویسه درحال بهورز جهت راه اندازی خانه های بهداشت هستیم و بزودی این خانه های بهداشت فعال خواهند شد.تلاش کردیم که در بخش سویسه روستاها یا خانه بهداشت داشته باشند یا تحت پوشش خانه بهداشت قرار بگیرند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کارون اظهار کرد:طبق آیین نامه حداقل جمعیت روستاها برای احداث خانه بهداشت 900نفر است با این وجود پیشنهاد احداث خانه بهداشت در 5روستا از بخش سویسه به تهران ارسال شده است که در صورت تایید وزارت بهداشت عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. موسوی گفت:پیگیری ها برای احداث اورژانس جاده ای در بخش سویسه در حال انجام است از سوی دیگر مسایل و مشکلات مطرح شده از سوی دهیاران و اهالی را بررسی و تلاش خواهیم کرد که اقدامات اساسی صورت گیرد.

رییس آبفار کارون:
افتتاح فاز نخست طرح آبرسانی روستاهای مسیر چمیان

همچنین آریاخاکی رییس آب و فاضلاب روستایی شهرستان کارون گفت: تکمیل طرح آبرسانی به روستاهای مسیر چمیان به ویژه پس از بازدید دکتر ساری با سرعت خوبی دنبال می شود.تلاش خواهیم کرد که آبرسانی فاز نخست این طرح در 22بهمن به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: افزایش فشار پمپاژ ،خط لوله تاسیسات روستاهای فارسیات و موران در دستور کار قرار گرفته است وانجام شد.

همچنین عبدالحسین خیامی رییس بنیاد مسکن اهواز-کارون در این نشست گزارشی از شیوه گازرسانی ،طرح هادی ،ارائه سند و توسعه روستاها و همچنین شرایط بخش سویسه ارایه داد.

 علی ناصری دهیار روستای موران بخش سویسه نیز با بیان پاره ای از مشکلات و مطالبات اهالی گفت:وضعیت جاده ای بین روستایی در بخش  نامطلوب و نیاز به انجام اقداماتی در جهت کاهش سوانح جاده ای و افزایش ایمنی است.

همچنین حزباوی دهیار روستای اسلام آباد چمیان گفت:2 پل های ارتباطی روستاهای مسیر چمیان که تنها محل تردد این روستاها است،دچار مشکلات فنی هستند و همچنین فاقد ایمنی کافی هستند به صورتی که فاقد حفاظ هستند و برای مردم خطرناک باشد.

وی ادامه داد: با وجود ارایه درخواست به شرکت های نیشکر در خصوص وضعیت این پل ها اما اقدامی صورت نگرفته است. 
حزباوی عنوان کرد:بیکاری و مشکلات کشاورزی از مسایل مهم و معضلات دیگر روستاهای بخش سویسه است.

در ادامه ، سیدعلی مقدم دهیار شریف آباد سویسه در نشست ضمن بیان معضلات این روستا گفت:درخواست ما این است که از لحاظ زیربنایی و عمرانی اقدمات تاثیرگذار و ماندگار صورت گیرد.

همچنین مجاهد باوی دهیار روستای سویسه باوی عنوان کرد:این روستا فاقد مدرسه است و با توجه به تعداد دانش آموزان باید مدرسه احداث شود.ما توانستیم زمین جهت احداث مدرسه آماده کنیم اما بودجه ای برای ساخت وجود ندارد.وی همچنین خواستار توسعه شبکه آب شرب شد

در این نشست دهیاران و روسای شورای روستاهای بخش سویسه به بیان مشکلات و معضلات موجود در روستاهای خود پرداختند.  مقرر شد که دستگاه مربوطه و با هماهنگی فرمانداری اطلاعات و مستندات لازم در خصوص مسایل و مشکلات مطرح شده تدوین و به دبیرخانه کارگروه ارسال کنند.

در این جلسه نیز کارشناس دبیرخانه کارگروه گزارش تفصیلی از وضعیت بخش سویسه همراه با آمار، اطلاعات و خلاصه ای از رصد اقدامات انجام شده و فعالیت دستگاه های اجرایی در بخش سویسه را به مسئولان و دهیاران حاضر ارایه داد. 

همچنین مقرر شد که در جلسه بعدی پیگیری های انجام شده از سوی دستگاه های اجرایی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سطح شهرستان،استان و ملی ارایه و مورد بررسی قرار گیرد.





نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار