اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
رئیس دادگستری آبادان:
رئیس دادگستری آبادان گفت: دادگستری آبادان از تمام ظرفیت های قانونی در راستای خدمات بهینه به مردم شهر استفاده خواهد کرد
به گزارش روابط عمومی دادگستری آبادان، سیروس محمدی زاده در دومین جلسه ساماندهی دستفروشان آبادان که در سالن جلسات این دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: هنگام اجرای طرح ساماندهی دستفروشان برای جلوگیری از هرگونه مشکل می توانیم فضای مناسبی را برای دستفروشان مهیا کنیم تا عملیات ساماندهی به صورت شایسته انجام شود.

وی ادامه داد: در جلسه اول مقرر شد لیدرهای دستفروشان و همچنین وضعیت واحد اجرائیات شهرداری مشخص شود.

رئیس دادگستری آبادان با اشاره به بازار شب این شهر، توضیح داد: علیرغم اینکه بازار شب آبادان با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان احداث شد ولی این طرح بنا به دلایلی ناموفق بوده است.

محمدی زاده با تاکید بر اینکه دادگستری آبادان از تمام ظرفیت های قانونی در راستای خدمات بهینه به مردم شهر استفاده خواهد کرد، افزود: اظهارات مسئولان شهر در جلسات و عملی نمودن آنها در جامعه واحد بوده و باید از رفتارهای متناقض خودداری نمایند تا شاهد پیشرفت همه جانبه شهر باشیم.

وی عدم رعایت در اجرای قوانین و مقررات را از عمده دلایل سرازیر شدن مشکلات و مردم به دادگستری عنوان کرد و گفت: از همه مسئولان انتظار می رود که جزیره ای به موضوعات نگاه نشود و همه با تعامل و همراهی، همه مشکلات خاصه موضوع ساماندهی دستفروشی را به نحو صحیح حل کنند.

 

لزوم توجه به اقتصاد شهری

خلیل جنامی، رئیس شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح ساماندهی دست‌فروشان آبادان با رعایت انصاف و در نظر گرفتن شأن دستفروشان اجرایی می شود.

وی افزود: باید آستین‌ها را بالا زد و برای توسعه اقتصاد آبادان همت زیادی انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: نباید از سوی هیچ فردی در آبادان سد معبر انجام شود.

جنامی در خصوص مکان های در نظر گرفته شده توضیح داد: بازار شب، خیابان دبستان و چند نقطه دیگر فضاهای جدیدی است که برای دستفروشان در نظر گرفته شده است. مالکان پاساژهای خالی واقع در امیری گفته اند حاضرند با کمترین قیمت مغازه های خود را در اختیار دستفروشان قرار دهند.

 

اراده جمعی برای ساماندهی دستفروشان وجود دارد

محمد حوایزی، شهردار آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: از ریاست و دادستان دادگستری آبادان که به موضوع شهروندی اهمیت می دهند واقعا تشکر می کنم و جای قدردانی دارند.

وی با بیان اینکه موضوع ساماندهی دستفروشان باید به صورت کارشناسی اجرا شود، افزود: بازارچه بهمنشیر آبادان چند سال غیر فعال است. می توان برای بازارچه شب نیز برنامه ریزی کرد. طبقه اول پارکینگ طبقاتی را نیز می توان در اختیار دستفروشان قرار داده شود.

شهردار آبادان گفت: در حال حاضر بازاریان آبادان 1700 امضا در خصوص موضوع دستفروشان جمع آوری کرده اند.

حویزاوی با اشاره به عوامل اجرائی عنوان کرد: در خصوص عوامل اجرایی شهرداری برای ساماندهی دستفروشان هر زمان که تصمیم به مرحله نهایی رسید برنامه ریزی لازم برای آن انجام می شود.

وی ابراز خرسندی کرد: در حال حاضر اراده جمعی برای ساماندهی دستفروشان وجود دارد.

 

بسیاری از دستفروشان غیر بومی هستند

سیدمحسن تقی زاده، فرمانده نیروی انتظامی آبادان نیز در این جلسه گفت: وضعیت دستفروشان به حدی است که غیر قابل توصیف است و بسیاری از آنها غیربومی هستند.

وی با اشاره به گره های ترافیکی بیان کرد: هم اکنون در ساعات بعد از ظهر در برخی مسیرها خودروها برای تردد نیاز به 45 دقیقه زمان دارند.

فرمانده نیروی انتظامی آبادان یادآور شد: اگر مقتدرانه برای این موضوع ورود نکنیم با مشکل رو به رو می شویم.

 

دستفروشی پدیده ناهنجار اجتماعی است

مسعود رئوفی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: موضوع ساماندهی دستفروشی پدیده ناهنجار اجتماعی است و باید از همه ظرفیت ها استفاده شود.

وی با اشاره به بازار مرکزی آبادان خاطرنشان کرد: متاسفانه در بازار مرکزی مغازه داران با گذاشتن اجناس در بیرون مغازه های خود سدمعبر می کنند.

 

برخورد قضایی با پدیده سدمعبر

ناصر غلامی، دادستان عموم و انقلاب آبادان نیز در این جلسه بر برخورد قضایی با پدیده سد معبر در این شهر تاکید کرد.

این جلسه با حضور اعضای شورای تامین شهرستان آبادان، رئیس اتاق اصناف، شهرداران مناطق و دیگر مسئولان این شهر برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار