اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
افتتاح بزرگترین مرکز پیوند مغز استخوان جنوب غرب کشور در اهواز / وزیر بهداشت: دستور رئیس جمهوری در حل مشکل بیمه به خوبی اجرا نشده است/ نماینده اهواز: وزیر بهداشت عنایت ویژه ای به خوزستان دارد / رییس دانشگاه جندی شاپور اهواز: اختلالات روانپزشکی در خوزستان نه تنها از کشور بلکه از سطح جهانی بالاتر است/ استاندار : خدمات بیمه‌ای بهتر از مردم خوزستان دریغ می‌شود
روز شنبه همزمان با سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز یک هزار تخت روانپزشکی در سراسر کشور



 شوشان: روز شنبه همزمان با سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز یک هزار تخت روانپزشکی در سراسر کشور به بهره برداری رسید. از این تعداد 120 تخت روانپزشکی به استان خوزستان اختصاص یافته که 74 تخت به بیمارستان گلستان و 46تخت دیگر نیز در بیمارستانهای سلامت اهواز، مسجد سلیمان و رامهرمز تخصیص یافت.

به گزارش شوشان ، شریعتی استاندار خوزستان، آیت الله حیدری ، آیت الله شفیعی ، یوسفی نماینده اهواز ، دکتر ایدنی رییس دانشگاه جندی شاپور اهواز و جمعی از مسئولان دانشگاه وزیر را همراهی کردند.

 
بزرگترین مراکز پیوند استخوان در کشور افتتاح شد

در ادامه این سفر مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شفای اهواز با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شفا پوشش دهنده جنوب غرب کشور ایران و کشور عراق به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پیوند استخوان در کشور محسوب می شود. این مرکز به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع در سه طبقه با 46 اتاق و 18 تخت بستری با کادر مجرب و پرسنل قوی، آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است

با افتتاح مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شفای اهواز تمام بیماران سرطانی و وراثت خونی مانند تالاسمی، کم خونی، داسی شکل و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی نیازمند پیوند استان و جنوب کشور در این بخش پیوند داده می شوند.

 

وزیر بهداشت در حاشیه مراسم افتتاح همزمان 1000 تخت روانپزشکی 

دستور رئیس جمهوری در حل مشکل بیمه به خوبی اجرا نشده است 

امروز بیشتر خوشحال می‌شدم به جای اینکه بگویم 1000 تخت بیمارستان را برای بیماران اعصاب و روان افتتاح می‌کنیم اعلام می‌کردم 1000 تخت بیمارستانی را تعطیل می‌کنیم و این برای ما افتخار است.

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح همزمان 1000 تخت روانپزشکی در سراسر کشور در اهواز گفت: میزان شیوع افسردگی در کشور ما حدود 12.6 درصد و میزان شیوع اختلالات اضطرابی نیز نزدیک به 15 درصد است و اگر کم‌خوابی و بی‌خوابی و اختلالات خلق و خوی را نیز در نظر بگیریم، 23 درصد مردم مبتلا به این بیماری‌ها هستند که آمار قابل توجهی است.
 
‌امروز سلامت روانی به معنای نبود یک اختلال روانی نیست و به مجموعه توانمندی‌های انسان در برخورداری از سلامت روان اطلاق می‌شود؛ در حال حاضر بیش از 450 میلیون نفر در سراسر جهان مشکلات روانی دارند و تعداد این نفرات نیز رو به افزایش است.

تعداد افسرده‌های جهان نزدیک به 10 درصد و شیوع این اختلال در کشور ما حدود 12.6 درصد است که بخشی از آن نیز مربوط به افسردگی عمیق است. میزان شیوع اختلالات اضطرابی نیز در کشور نزدیک به 15 درصد است.

اگر کم‌خوابی و بی‌خوابی و اختلالات خلق و خوی را نیز در نظر بگیریم، 23 درصد مردم مبتلا به این بیماری‌ها هستند که آمار قابل توجهی است. متاسفانه کمتر دولتی به این بیماری توجه دارد و این موضوع تنها مختص کشور ما نیست. این بیماران، بیماران مظلومی هستند که کمتر مورد توجه هستند. در گذشته برای این بیماران در ایران به جای بیمارستان، دارالمجانین و تیمارستان داشتیم و به دلیل عدم آشنایی با این بیماری، چه در گذشته و حتی امروز، انگ‌های نامناسبی به این بیماران زده می‌شد و می‌شود.
 
امروز متاسفانه در کشور ما به دلایل مختلف از جمله زندگی ماشینی و زندگی‌های نوین و امروزی و حبس کودکان در زندگی‌های آپارتمانی، همچنین مشکلات خانواده‌ها و جنگ و سوانح چنین بیمارانی داریم و متاسفانه حمایت‌هایی هم که می‌شود، چه از سوی خانواده‌ها و چه از سوی دستگاه‌ها محدود است. مشکلات خانواده ها موجب شده که بیش از 25 درصد ازدواج ها به طلاق منجر شود و حدود 2 میلیون 500 هزار نفر به اعتیاد مبتلا باشند. همچنین حدود 11 درصد نرخ بیکاری در جامعه وجود دارد. در سوانح جاده ای نیز سالانه حدود 18 هزار نفر در کشور کشته می شوند و حدود 200 هزار نفر نیز مجروح و معلول می شوند.
 
در کشور به حدود 40 هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم، در حالی که تعداد کل تخت‌های ما حدود 8 هزار تخت است و برخی از این تخت‌ها مربوط به 100 سال پیش است. امروز توانستیم 1000 تخت اضافه کنیم و به این معنی است که خانواده‌ها همچنان به شدت تحت فشار هستند و از سوی دیگر دستگاه‌های حمایتی اعم از بهزیستی نیز توان ندارند و بیمه‌ها نیز حدود 56 روز در سال را جهت حمایت می‌پذیرند و یعنی بقیه این مدت برای بیماران مزمن همچنان هزینه‌بر است؛ در حالی که برخی بیماران از بدو تولد مبتلا هستند و تا پایان عمر باید تحت نظر باشند و به نظر می‌رسد رها بودن این بیماران در جامعه، عوارض و مشکلات بسیاری داشته باشد.



ایدنی رییس دانشگاه جندی شاپور اهواز 

اختلالات روانپزشکی در خوزستان از سطح جهانی بالاتر است 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در آئین راه اندازی یک هزار تخت روانپزشکی به صورت همزمان در سراسر کشور با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت گفت: راه اندازی مرکز روانپزشکی سالمندان و کاردرمانی در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

قرار است تمام تخت های روانپزشکی بیمارستان گلستان اهواز، نوسازی و بهسازی شود یعنی وضعیت خدمات رسانی در بالاترین سطح کیفی قرار می گیرد. همچنین راه اندازی یک مرکز دی سنتر برای اینکه بیماران روانپزشکی بعد از ترخیص به صورت گام گام به جامعه فرستاده شوند از جمله برنامه های آینده دانشگاه است. با تامین منابع مالی چهار تا پنج ماه آینده بسته سلامت روان در خوزستان کامل شود.

برنامه ارتقای سلامت روان در دستور کار است و با اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت، نظام شبکه در شهر و روستا، حاشیه شهرها و شهرستان ها به ویژه کلان شهر اهواز کامل شد و اختلالات روانپزشکی توسط کارشناسان روانشناسی مورد غربالگری قرار می گیرد.

27 درصد مردم خوزستان دچار اختلالات روانپزشکی هستند و میزان شیوع در زنان 50 درصد بیشتر از مردان است بنابراین بار اختلالات روانپزشکی در خوزستان نه تنها از کشور بلکه از سطح جهانی بالاتر است.

 
نماینده اهواز : 

وزیر بهداشت عنایت ویژه ای به خوزستان دارد  

 نماینده اهواز در آئین راه اندازی یک هزار تخت روانپزشکی به صورت همزمان در سراسر کشور گفت: حوزه سلامت در دولت های گذشته جزء اولویت ها نبود و در دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول در نظام سلامت، جایگاه خوبی پیدا کرده است.

از آنجایی که از سه وظیفه حاکمیتی شامل امنیت و سلامت و آموزش ، سلامت مغفول مانده بود این حوزه در دولت تدبیر و امید جایگاه خوبی پیدا کرد. طرح تحول نظام سلامت که بیش از سه سال از آن می گذرد رضایتمندی خوبی در مردم ایجاد کرد که دولت مصمم شد این طرح را با جدیت بیشتری ادامه دهد. مشکلات این طرح نیز به تدریج مشخص شده است اما دولت اهتمام به حل این مشکلات دارد تا شاهد توسعه سلامت در کشور باشیم.

در سفر رئیس جمهوری به خوزستان، یکی از دغدغه های رئیس جمهوری مشکلات بهداشت و درمان استان بود و امید است با تکمیل شبکه های بهداشتی و درمانی، مشکلات این حوزه در پایان دولت تدبیر و امید حل شود و استان جایگاه خوبی در عرصه سلامت کشور پیدا کند.



 استاندار خوزستان: 

خدمات بیمه‌ای بهتر از مردم خوزستان دریغ می‌شود 

استاندار خوزستان در آئین راه اندازی یک هزار تخت روانپزشکی اظهار کرد: یکی از علل نماندن در خوزستان کیفیت ضعیف زندگی است و باید در جهت افزایش سطح کیفیت زندگی تلاش کنیم.

صنعت بیمه با خدمات و پوشش دهی مناسب در کیفیت زندگی مردم نقش موثری دارد. انتظارمی رود بیمه سلامت به سمت عدالت بیشتر و وحدت رویه در رسیدگی به اسناد پزشکان عمل کند و سلیقه ای رفتار نکند.

هر استانی برای تخصیص امکانات بیشتر و حل مشکلات باید تلاش کند و کارشناسان نگاه توسعه گرایانه داشته باشند و به برنامه ریزی مدون و اساسی نیاز است.  با اهتمام دولت کیفیت زندگی مردم بالا برود و از ایستایی جلوگیری شود.

در حوزه بیمه سلامت نیز سهم هر خوزستانی 23 هزار تومان است، این در حالی است که متوسط کشوری 27 هزار تومان و این رقم در استان یزد 46 هزار تومان است. به طور حتم میزان افراد تحصیلکرده، متخصص و فوق تخصص در استان بیشتر از استان یزد است، اما این عدم کیفیت‌ها در استان ساخته و پرداخته هستند.

سختگیری‌هایی که در استان می‌شود، باعث می‌شود خدمات پوشش بیمه‌ای کمتر و نسخه کیفیت زندگی در استان کم شود. انتظار داریم خدماتی که در حوزه بهداشت و درمان در استان انجام می‌شود به سمت عدالت بیشتر و از وحدت رویه بیشتری در انجام امور رسیدگی به اسناد پزشکی و بیمارستان‌ها برخوردار باشد و سلیقه‌ای عمل نشود.

سطح پزشکی در استان خوزستان از استان یزد بالاتر است اما خدمات بیمه‌ای بهتر از مردم استان ما دریغ می‌شود. چرا خدماتی که به استان می‌شود از متوسط کشوری کمتر است.

گزارش تصویری / افتتاح مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شفا اهواز 

















گزارش تصویری / افتتاح مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شفا اهواز 


























 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار