اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: اگر آب رهاسازی شده رودخانه زهره هندیجان در بالادست برداشت شود با فرمانداران امیدیه و بهبهان برخورد می‌کنم.
به گزارش شوشان از بندر هندیجان، غلامرضا شریعتی در جمع مردم و کشاورزان هندیجان، اظهار داشت: ما موظف هستیم در مسیرهای قبل از هندیجان کانال و انهار برداشت بی‌رویه آب رودخانه زهره هندیجان را ببندیم.

وی افزود: در بالادست هندیجان باید آب به‌صورت عادلانه و نوبت‌بندی شود این نباشد که در بالادست غرق آب باشد و در پایین‌دست رودخانه خشک شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: بناشده 10 میلیون مترمکعب آب از سد کوثر به سمت هندیجان رهاسازی شود تا آب شرب، محیط‌زیست رودخانه به خطر نیفتد و انشاء لله این رهاسازی از روز شنبه اجرایی خواهد شد.

وی گفت: بنده به فرماندار بهبهان و امیدیه اعلام کرده‌ام اگر آب به هندیجان در مسیر برداشت شود برخورد قانونی می‌کنم؛ و در این خصوص هاشمی زاده معاونت عمرانی بنده پیگیر جدی است.

شریعتی عنوان کرد: در خصوص خشکی رودخانه زهره هندیجان و مشکلات جانبی آن از سوی بنده و معاونت عمرانی وقت لازم و عزم جدی گذاشته‌ایم. باید مشکل مردم هندیجان مرتفع شود.

وی افزود: ما ذره‌ای از مسئله خشکی رودخانه زهره هندیجان کوتاه نمی‌آییم و باید باقدرت، جدیت آب نوبت‌بندی شود هیچ منطقی نمی‌پذیرد که رودخانه دائمی هندیجان خشک باشد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان بیان کرد: اگر قرار باشد سطح زیر کشت کم‌آبی را تحمل کند باید کل منطقه به این‌گونه باشد نه اینکه رودخانه هندیجان خشک باشد ولی در بالادست غرق آب باشند.

وی گفت: فرماندار بهبهان و بخشدار زیدون موظف شدند انهار را ببندند در این خصوص حکم قضایی اخذشده تا در صورت لزوم با متخلفان برخورد قانونی و قضایی شود. کانال‌های امیدیه هم تحت کنترل است.

شریعتی عنوان کرد: اگر روز شنبه 25/10/95 آب از سد کوثر رهاسازی شد من مجدد به آقایان فرماندار بهبهان، امیدیه و سازمان آب و برق خوزستان تأکید می‌کنم که این آب رهاسازی شده باید به سمت هندیجان سرازیر شود.

وی افزود: در بالادست هندیجان به‌اندازه کافی آب برداشت‌شده و فقط این مردم و کشاورزان هندیجانی هستند که حق آبِ آن‌ها تأمین نشده و رودخانه زهره هندیجان در خشکی کامل قرارگرفته است.

استاندار خوزستان بیان کرد: بنده این اطمینان را به شما می‌دهم که به‌صورت عادلانه با تمام تلاش که انجام می‌دهیم، این آب بین شما توزیع شود و خدایی نکرده حقی از شما ضایع نشود.

وی گفت: اولین جایی که باید بسته شود زیدون بهبهان و تأکید کرده‌ام با متخلفان به‌صورت جدی برخورد شود و مانع برداشت حق آبِ هندیجان شوند چون بنده نسبت به همه مردم این استان تکلیف دارم و اجازه نمی‌دهم حق کسی پایمال و مطمئن باشید محکم ایستاده و کوتاه نمی‌آیم.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار