اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به زمزمه تحریم فوتبال ایران در پی برگزاری مراسم اعدام در یک ورزشگاه، گفت: تدبیر بیشتری ازسوی مسئولان برای برگزاری این دست برنامه‌ها انتظار می‌رود.

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پی درخواست تحریم فوتبال ایران به دلیل برگزاری مراسم اعدام در ورزشگاه، گفت: مسئولان باید تدبیر بیشتری به خرج داده و جنبه‌های متعدد اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و پیامدهای برگزاری مراسم اعدام در ورزشگاه را بر روی افراد جامعه و در سطح جهانی در نظر بگیرند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسلما هر اتفاق و عملی در ایران مورد رصد جامعه جهانی قرار گرفته و آن‌ها از این رفتارها سوءاستفاده‌های سیاسی و حتی حقوق بشری می‌کنند؛ لذا نباید به دست آن‌ها بهانه داد.

این نماینده با اشاره به تلاش برای تحریم کلی فوتبال ایران در پی این اقدام به مسئولان ورزشی توصیه کرد: مسئولان باید با اشراف به مسائل حقوقی و قانونی، پیگیری و برقراری روابط دیپلماتیک مانع از تحکم و فشار به جامعه ورزش ایران شد.

یوسفی همچنین افزود: مسئولان باید راه برون‌رفت از این چالش را پیدا کنند چراکه تحریم فوتبال ایران پیامدهای فرهنگی و سیاسی بسیاری برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید با در نظر گرفتن منافع ملی و اعتقادات اسلامی، هنجارهای جهانی را نیز در نظر گرفت، افزود: اعدام‌ها باید در محل‌های غیرفرهنگی و ورزشی برگزار و در عین حال همه جوانب و پیامدهای آن‌ها بر اقشار مختلف جامعه سنجیده شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: متاسفانه از فضای فرهنگی ورزشگاه که جوانان باید اوقات فراغت و خاطرانگیز خود را آنجا بگذرانند برای برگزاری مراسم اعدام استفاده شده است درحالی که تدبیر بیشتری ازسوی مسئولان برای برگزاری این دست از برنامه‌ها انتظار می‌رود.

لازم به توضیح است، یک سازمان خصوصی حقوق بشری در فرانسه طی نامه‌ای از فیفا درخواست کرد تا فوتبال ایران را به دلیل برگزاری مراسم اعدام در ورزشگاه‌ها، تحریم کند. همچنین فیفا اخیرا با افزودن بندی به اساسنامه خود درصدد برخورد با کشورهایی است که در استادیوم‌های ورزشی اعدام برگزار می‌کنند که ایران نیز یکی از این کشورها محسوب می‌شود. بر اساس این گزارش، سال ۹۲ در نیریز استان فارس یک اعدام در ورزشگاه فوتبال به فیفا گزارش شده است.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار