حاج سبهان الفضیل تنها نوه ملاثانی امروز دار فانی را وداع گفت "> پدر بزرگ ملاثانی مسافر آخرت شد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴

حاج سبهان الفضیل تنها نوه ملاثانی امروز دار فانی را وداع گفت

شوشان : کوچک و بزرگ ، مرد و زن ، همه و همه او را می شناسند . اهل تکبر نبود ، بزرگی نسب و معروفیت هیچ وقت مغرورش نساخت. با اینکه شیخوخیت در سلسله اسلاف او بود اما یکبار هم دوست نداشت کسی به او شیخ بگوید.

به گزارش شوشان به نقل از ملاثانی نیوز، گره بسیاری از نزاع ها و دعاوی عشایری و به قول ما عرب ها "فریضه ها" جز با دست توانمند او گشوده نمی شد. از فتنه انگيری و دو بهم زنی متفر بود. همگان را به دوستی و برادری فرا می خواند .حاج سبهان تبلور عمل به سنت دیرینه و اسلامی " اصلاح ذات البین " در خطه خوزستان بود. عموم بزرگان و زعمای عشایر به او عشق می ورزیدند و به نيكي از ايشان ياد مي كنند." مضیف " حاج سبهان سال ها به مثابه شورای حل اختلاف کانون گرم حل و فصل امور اجتماعی شهر ملاثانی و ندافیه بود.حاج سبهان گرچه از معمرین شهر ملاثانی است لیک تا آخرین لحظات عمر نشاط و صفای خود را داشت.

 


امروز مردم ملاثانی حاج سبهان را که سال ها نفس گرم و رحمانی اش نقطه وصل شهر بود از دست دادند .خبر فوت او آنچنان ناگوار و تلخ بود گو اینکه جوان رعنا و نوبهاری را از دست داده اند. بنده در ساعت ۷ صبح و در کنار مضجع علی ابن موسی الرضا (ع) خبر فوت این مرد بزرگ را دریافت کردم و بسیار متاثر شدم و از کنار آن مرقد نورانی برایش علو درجات و رحمت و مغفرت الهی را خواستار شدم.

به نوبه خود این مصیبت را به همه مردم ملاثانی بویژه خاندان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نماییم. جا دارد مردم و مسئولان ملاثانی با توجه باینکه حاج سبهان تنها نوه "ملاثانی" است در زمینه بزرگداشت منزلت ایشان سنگ تمام را بگذارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار