اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
بر اساس قانون کانادا دریافت هدایا توسط نخست وزیر و وزرای کابینه ممنوع است. دعوت به سفرهای مجانی نیز نوعی هدیه به شمار می‌آید.
مسئول کمیسیون اخلاق در کانادا از آغاز تحقیقات درباره حضور "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا و همسرش در جزیره اختصاصی "کریم آقا خان حسینی چهارم" رهبر شیعیان اسماعیلی جهان، شعبه نزاریه، در تعطیلات آخر سال میلادی خبر داد.

به گزارش عصرایران به نقل از اسکای نیوز عربی، خانم "ماری داوسون" مسئول کمیسیون اخلاق  طی نامه‌ای به یکی از چهره‌های مخالف دولت کانادا که خبرگزاری فرانسه به نسخه‌ای از آن دست یافته، آورده است که درباره میزبانی رهبر شیعیان شعبه نزاریه اسماعیلی از نخست وزیر کانادا در جزیره اختصاصی وی در باهاما تحقیقاتی را شروع کرده است.

مسئول کمیسیون اخلاق گفته است که وی درباره اینکه گذراندن تعطیلات آخر سال توسط نخست وزیر و همسرش به همراه رئیس حزب لیبرال و یک نماینده پارلمان از حزب لیبرال و همسرانشان در جزیره اختصاصی آقا خان چهارم با منافع کشور کانادا در تضاد بوده است یا خیر تحقیق خواهد شد.

به گفته وی کلیه هزینه‌های این میهمانی بر عهده میزبان بوده است. نخست وزیر و همراهانش با هلیکوپتر اختصاصی آقا خان چهارم به جزیره اختصاصی وی در کشور باهاما رفتند و تعطیلات آخر سال را میهمان وی بوده اند و پس از آن با همان هلیکوپتر اختصاصی بازگشتند.

ترودو اطلاعات مربوط به سفر خود به جزیره اختصاصی یک فرد ثروتمند را فاش نکرده بود و سرانجام پس از فاش شدن این موضوع اعلام کرد که وی به همراه رئیس حزب متبوع و یک نماینده پارلمان و همسرانشان در جزیره‌ای در باهاما بوده‌اند.

تحقیق از نخست وزیر کانادا در پی سفر به جزیره اختصاصی میلیاردر شیعه

آقا خان دارای یک مؤسسه در کانادا است که به نام وی ثبت شده و فعالیت می‌کند. نهادهای کانادا این موسسه را مؤسسه‌ای برای لابی کردن معرفی می‌کنند.

وی مالک شبکه توسعه آقاخان (AKDN) و سی و دومین فرد ثروتمند انگلیس است.

شبکه آقا خان از دولت کانادا کمک‌هایی به ارزش چند صد میلیون دلار دریافت کرده‌ است.

دریافت کمک‌های دولتی از سوی موسسه آقا خان در کنار دعوت آقا خان از نخست وزیر کانادا برای نهادهای نظارتی کانادا سؤال برانگیز شده است.

بر اساس قانون کانادا دریافت هدایا توسط نخست وزیر و وزرای کابینه ممنوع است. دعوت به سفرهای مجانی نیز نوعی هدیه به شمار می‌آید.

کریم آقا خان حسینی چهارم رهبر شیعیان اسماعیلی، شعبه نزاریه، است که پیروان آن به بیش از 15 میلیون نفر می‌رسند.

تحقیق از نخست وزیر کانادا در پی سفر به جزیره اختصاصی میلیاردر شیعه

آقا خان متولد سوئیس و یکی از ثروتمندترین سرمایه‌گذاران مسلمان است. وی مالک دو جت شخصی، صدها اسب مسابقه‌ای، باشگاه‌های اختصاصی قایق‌رانی، یک ساختمان مسکونی مجلل در پاریس، یک جزیره اختصاصی در کشور باهاما و غیره است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار