اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
معارفه سرپرست جدیدسازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز
فرزین حاتمی گفت: امروزه شهرها دیگر نقش اقتصادی و برنامه ریزی شان کمتر شده و بیشتر به آنها باید با رویکرد اجتماعی نگاه کنیم
شوشان: مراسم معارفه سرپرست جدیدسازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز با حضور معاون اموراجتماعی فرهنگی و صالحپور عضو شورای اسلامی شهر اهواز و پرسنل سازمان برگزار شد.

در مراسم معارفه، معاون امور اجتماعي و فرهنگي و رئيس هيئت مديره سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري اهواز گفت:با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص توجه به مسائل فرهنگي در شهرداري ها ، از سال 1380 رسما شهرداري ها كارهاي فرهنگي اجتماعي خود را  و با اين شعار که شهرداري ها بايد از سازماني صرفا خدماتي به نهادي فرهنگي و اجتماعي تبديل شوند، معاونت هاي فرهنگي در شهرداري ها آغاز کردند.

وي افزود: با همين ديدگاه شهرداري اهواز نيز رسما از سال 86 معاونت فرهنگي و اجتماعي را و از سال 94 سازمان فرهنگي ورزشي را راه اندازي نمود. در طي اين مدت شهرداري اهواز در حوزه فرهنگي و اجتماعي نقش خوبي را ايفا كرد به طوري كه امروز شهرداري اهواز را به عنوان مغز متفكر مسائل فرهنگي و اجتماعي مي شناسند. هر چند ما متولي فرهنگ و هنر نيستيم ولي از ظرفيت هاي هنري و فرهنگي براي پيشبرد كارها و اهداف شهرداري اهواز بهره مي بريم.

امیر آهن جان در ادامه به توسعه زيرساختهاي فرهنگي اشاره كرد و گفت: طي 3 سال گذشته كلنگ 8 سرای محله به زمين زده شد كه از این تعداد 3 سرای محله تا پايان سال افتتاح مي گردد. همچنين طي عمر شوراي چهارم 45 زمين چمن مصنوعي نيز احداث شد كه مجموع زمين هاي چمن به 72 زمين مي رسد و اگر 52 زمين چمن ديگر احداث كنيم به استاندارد هر محله يك زمين چمن مي رسيم.

وي همچنين به راه اندازی سازمان فرهنگي در سال 92 اشاره كرد و گفت: تشکیل سازمان از سال 87 مصوب شده بود ولي در شوراي چهارم جلسات تشكيل گرديد و سازمان راه اندازي شد. سازمان طي اين مدت به عنوان بازوي اجرايي در كنار ما بود و علاوه بر اين در تلاش هستيم كه سازمان تفريحي و گردشگري را نيز راه اندازي كنيم.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز همچنين به ايجاد معاونت هاي امور اجتماعي و فرهنگي درمناطق اشاره نمود و افزود: اهواز بعد از تهران اولين شهري بود كه توانست در مناطق معاونت هاي امور اجتماعي و فرهنگي را راه اندازي نمايد.

وي در پايان از زحمات مهدي مكارمي مديرعامل پيشين سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري تقدير كرده و براي فرزين حاتمي كاكش سرپرست جديد اين سازمان آرزوي موفقيت نمود.

در ادامه این مراسم معارفه زیبا صالحپور عضو شورای اسلامی شهر اهواز و عضو شورای سازمان فرهنگی ورزشی با تقدیر از زحمات مدیر پیشین سازمان گفت: برای راه اندازی این سازمان آقای مکارمی زحمات بسیاری کشیدند. اساسنامه ای در دوره شورای سوم نوشته شده بود ولی وزارت کشور هیچ جوابی نداده بود را ایشان پیگیری کردند و من هم تا آنجایی که توانستم ایشان را همراهی کردم زیرا ضرورت یک سازمان فرهنگی ورزشی را در کلانشهری مانند اهواز ضروری می دانستم.

این عضو شورای شهر در ادامه برای فرزین حاتمی نیز  آرزوی موفقیت نمود.

مهدی مکارمی مدیر عامل پیشین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز نیز در این مراسم گفت: راه اندازی مجموعه ای جدید در مجموعه مدیریتی شهرداری کاری سخت و دشوار است. راه اندازی سازمان فرهنگی ورزشی هم محصول خوش فکری اعضای شورای سوم و هم محصول زحمت و پیگیری اعضای شورای چهارم وهم شهردار بود که نگاه ویژه ای به حوزه اجتماعی وفرهنگی داشتند و آقای آهن جان که با دید باز با موضوع برخورد کرده و با ما همکاری کردند.

وی همچنین ضمن آرزوی موفقیت برای حاتمی گفت: آقای حاتمی دوست و همکار خیلی خوب من هست و انشاا... با همکاری همکارانمان در سازمان در این دوره نیز موفق باشد.

سرپرست جدید نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهدی مکارمی برای تاسیس این سازمان گفت:انشاا... بتوانیم از تجارب ایشان بهره مند شویم.

فرزین حاتمی کاکش افزود:سیاستگذاری در انجام کارهای فرهنگی بیشتر با معاونت اموراجتماعی وفرهنگی است و سازمان بیشتر نقش اجرایی دارد و به عنوان بازوی اجرایی معاونت است. امروزه شهرها دیگر نقش اقتصادی و برنامه ریزی شان کمتر شده و بیشتر به آنها باید با رویکرد اجتماعی نگاه کنیم .زیرا شهر یک پدیده اجتماعی و موجود زنده است و ما باید کارهایی که در سطح شهر اهواز انجام میدهیم با رویکرد اجتماعی و فرهنگی باشد.  

درپایان این مراسم دو لوح تقدیر از طرف سیدخلف موسوی شهردار اهواز و امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری به مهدی مکارمی اعطا شد و حکم انتصاب فرزین حاتمی کاکش با حفظ سمت به عنوان سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز نیز ابلاغ گردید.

شایان ذکر است، حاتمی سمت مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز نیز را بعهده دارد.









نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار