اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
روزگاری در فوتبال تهران تیمی داشتیم به نام آتش نشانی؛ علی کاظمی دبیرکل فعلی سازمان لیگ، هدایتش را عهده دار بود. مهرداد میناوند و علیرضا منصوریان آخرین ستاره هایش بودند...
ضایعه تلخ شهادت آتش نشان های فداکار ایران، در فاجعه پلاسکو قلب جامعه را به درد آورده است، یادآوری نگاه بازمانده ها به تل خاک و آوار ساختمان پلاسکو وآرزوی بیرون آمدن زنده پسر یا پدر وبرادر وهمسر و...

کوچک که بودیم در بازیهای زمین خاکی محلات تهران ،تیمی به اسم میلاد وجود داشت که در میانه جدول بود و بچه محلی های ما برای رسیدن به تیم های مهدی انوری و ابطحی و محمد ضیایی و اردستانی و عدنان زاهدی و ضیا قریشی و... تلاش می کردند و برای موفقیت از گلر تیم آتش نشانی بهره برده بودند. 
گلری که اسمش علی محمدزاده بود. بعدها آتش نشانی تا یک قدمی مسابقات دسته اول تهران بالا آمد و من محمدزاده را بار دیگر دیدم، جلوی پرسپولیس و تنها یک گل خورده... جوانی که برای یاری زمین خاکی های جنوب شرق تهران ،هر هفته می آمد وبازیش را به جوان های محروم آن ناحیه هدیه می کرد. اوحالا نفس ناصر محمدخانی و فرشاد پیوس و علی پروین و حمید درخشان را گرفته بود. از علی درباره راحتی کارش پرسیدند و والیبال  و پینگ پونگ در سر پست و... اما علی گفت بچه ها در ایستگاه ها بازی می کنند تا تلاش آنها روحیه و بدن شان را برای خدمت به مردم آماده نگه دارد.

به یاد تیم محبوب آتش نشانی با میناوندومنصوریان

روزگاری در فوتبال ایران تیمی داشتیم به نام آتش نشانی علی کاظمی دبیرکل سازمان لیگ هدایتش را عهده دار بود. تیم خوبی بود. مهرداد میناوند و علیرضا منصوریان آخرین ستاره هایش بودند و البته چهره هایی مثل محمود حقیقیان و کاوه کاویانپور را در سال های دورتر داشت ؛ پدر حامد که بر اثر ترکیدن کپسول گاز از دنیا رفت.

دل جامعه برای همدردی با حادثه دیدگان سوخته است. آتش نشانی دیگر برای ما تنها یک خاطره نیست بلکه حماسه است. حماسه ابدی وپیوسته به ابدیت 30 دی ماه سال95 .

* مهدی حدادپور/تاریخ نگار فوتبال


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار