اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه هم‌اکنون 59 هزار بی‌سواد در جامعه هدف 10 تا 49 سال در استان وجود دارند، گفت: 75 درصد از بی‌سوادان استان را دختران تشکیل می‌دهند.
 
به گزارش ایسنا ، موسی شیخی اظهار کرد: براساس آمار رسمی در سال 90 بیش از 230 هزار بی‌سواد در رده سنی 10 تا 49 سال در خوزستان وجود داشت که هم‌اکنون این رقم به 59 هزار نفر رسیده است.
 
وی با بیان اینکه مرکز آمار ایران تعداد بی‌سوادان را هر پنج سال یک‌بار گزارش می‌کند، افزود:‌ تا پایان سال آمار نهایی بی‌سوادان اعلام می‌شود؛ سالانه 45 هزار نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند و از این افراد به‌طور معمول 60 تا 65 درصد با موفقیت آزمون‌ها را پشت سر می‌گذارند.
 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان صورت گرفته است، درصورتی‌که آمار ارائه‌شده از سوی مرکز آمار ایران افزایش نداشته باشد، پیش‌بینی می‌شود معضل بی‌سوادی در استان تا 2 سال آینده ریشه‌کن شود.
 
شیخی با بیان اینکه مسائل جسمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی در تولید بی‌سواد نقش دارند، تصریح کرد:‌ ممکن است فردی معلول باشد یا نتواند به مدرسه برود؛ همچنین برخی مسائل فرهنگی موجب شده است که 75 درصد بی‌سوادان استان را دختران تشکیل دهند. در استان ما در زمینه‌های مختلف جسمی ، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی به کارهای مختلفی برای کاهش آمار بی‌سوادان و انسداد راه‌های ورود به بی‌سوادی نیاز است.

برچسب ها: بیسوادان ، دختران
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار