نتایج جشنواره شهر و رسانه ، صحبت حجت الاسلام فلاحیان، غروب نوه ملاثانی، مطلبی با عنوان «مفصد خیر اهوازی به اعدام محکوم شد» و  آغاز عملیات جاده سازی برای اتصال میدان شهید صیاد شیرازی اهواز به سمت کیانشهر در بسته خبری شوشان... "> بسته خبری شوشان // از بازتاب سخنان طائب در نشریات خوزستانی تا آخرین خبر از ستاد محسن رضایی
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶

نتایج جشنواره شهر و رسانه ، صحبت حجت الاسلام فلاحیان، غروب نوه ملاثانی، مطلبی با عنوان «مفصد خیر اهوازی به اعدام محکوم شد» و  آغاز عملیات جاده سازی برای اتصال میدان شهید صیاد شیرازی اهواز به سمت کیانشهر در بسته خبری شوشان...

1) در سومین دوره جشنواره شهر و رسانه، نشریه «راوی خوزستان» که اولین سال تاسیس خود را می گذراند درخششی بی نظیر داشت به طوری که این نشریه که مشی تحلیلی را برای خود برگزیده است در بخش «مقاله» هر سه رتبه را به خود اختصاص داد و نویسندگان این نشریه آقایان محمدرضا ایزدی، عبدالرحمن نیک سرشت و امید زمانی بابت 3 مقاله خود 3 رتبه را کسب کردند که از این 3 نفر 2 نفر خود مدیرمسئول و سردبیر دیگر نشریات استانی یعنی آستانه پارس و امید جنوب هستند. راوی خوزستان همچنین در یک شماره اختصاصی پرونده شهرداران اهواز را پیش و پس از انقلاب مرور مقایسه ای کرده بود که جامع ترین کار پژوهشی در این حوزه است.

خبرگزاری های ایسنا و روزنامه همشهری نیز از رسانه هایی بودند که بیشترین تعداد جوایز را به خانه بردند. گفتنی ست که کادر قدیم سرپرستی خبرگزاری فارس از طریق سرپرستی روزنامه همشهری در خوزستان در جشنواره شرکت کرده بودند.

2) محمدعلی جدیدالاسلام از نویسندگان خوب خوزستانی ست که مقاله او در جشنواره شهر و رسانه رتبه دوم را کسب کرد. این عزیز البته ویلچرنشین است و وقتی مجری نام او را قرائت کرد نتوانست روی سن بیاید. اما کتانباف شهردار سختکوش اهواز وقتی متوجه ماجرا شد بلافاصله جوایز را گرفت و با سرعت خود را به انتهای صفوف تماشاچیان سالن رساند و به این نویسنده خوب ابراز احترام کرد.

3) حجت الاسلام علی فلاحیان نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و وزیر اسبق اطلاعات در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، بنا به گفته خود برای بار دوم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران شده و بخشی از برنامه های خود را اعلام کرده است.

4) ستاد دکتر محسن رضایی برای دعوت این کاندیدای ریاست جمهوری به خوزستان تا قبل از عید 92 به دنبال برپایی گردهمایی چند ده هزار نفری است. مهندس درویشعلی کریمی محوریت ستاد آقا محسن در خوزستان را عهده دار است.

5) تیم خوزستانی، مجرب و با انگیزه مدیریت استان بوشهر ضمن آنکه بخوبی در این استان جنوبی جا افتاده اما گویا نیم نگاهی نیز برای اداره آینده استان خوزستان دارد و برخی رسانه های خوزستان برای تحقق این معادله فعال شده اند.

6) سرای روزنامه نگاران خوزستان یکشنبه این هفته قرار است اولین نشست هم اندیشی خود را برگزار کند ضمن آنکه 28 اسفندماه نیز دادگاه نهایی خانه مطبوعات خوزستان به شماره ثبت 551 نیز برگزار می شود که طرف آن تعدادی از فعالین مطبوعات به محوریت سرپرست روزنامه کیهان هستند که در هر صورت از سال آینده خانه مطبوعات خوزستان نیز چه تبرئه از دادگاه بگیرد و چه محکوم شود به سمت انتخابات رفته و فعالیت های صنفی خود را از سر می گیرد. باید منتظر ماند و دید که خانه مطبوعات و سرای روزنامه نگاران در سال آینده چگونه تعاملی را خواهند داشت. گفتنی ست که مسئولان خانه مطبوعات خوزستان با شرکت در مراسم راه اندازی سرای روزنامه نگاران عملن حسن نیت خود را نشان داده اند.

7) سخنان حجت الاسلام طائب مبنی بر اولویت قائل شدن برای سوریه نسبت به خوزستان در بین نشریات خوزستان و نمایندگان مجلس بازتاب داشته و به موضع گیری برخی از آنها انجامیدکه در نهایت طائب عذرخواهی کرد. سایت ملاثانی نیوز به مدیریت نعیم حمیدی در همین رابطه در مطلبی با عنوان : «آقای طائب! لااقل از خون شهدا شرم داشته باشید» نوشت: «آقای طائب! نمی دانم که هستی و از کجا به عرصه جنگ قدرت آمده ای! 30 سال کتاب تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی را تورق کردم جز در دو سال ضمیمه نام و نشانی از شما در دوران انقلاب ،8 سال دفاع مقدس، سازندگی، اصلاحات و حتی 4 ساله نخست دولت اصول گرایی نیافتم. شاید در پایان عمر این دولت شما هم برای جمع آوری غنایم آمده اید و لابد هم سودای دیگری در سر می پرورانید»

8) حاج سبهان الفضیل از بزرگان و زعمای طایفه بزرگ عرب الحمید خوزستان اواخر هفته گذشته دارفانی را وداع گفت. این مرحوم نوه ملاثانی است که منطقه ای به همین نام در مجاورت اهواز واقع شده است و ثقل جمعیتی طایفه الحمید در این منطقه واقع شده است. منابع محلی در وصف این مرحوم نوشته اند : «حاج سبهان تبلور عمل به سنت دیرینه و اسلامی " اصلاح ذات البین" در خطه خوزستان بود.عموم بزرگان و زعمای عشایر به او عشق می ورزیدند و به نيكي از ايشان ياد مي كنند." مضیف" حاج سبهان سال ها به مثابه شورای حل اختلاف کانون گرم حل و فصل امور اجتماعی شهر ملاثانی و ندافیه بود» فرهنگ جنوب برای این عزیز سفر کرده آرزوی رحمت و مغفرت الهی کرده و به خانواده محترم و سایر بازماندگان و مردم خوب و عزیز ملاثانی تسلیت می گوید.

9) ماهنامه جنوبگان به سردبیری محمدمالی از روزنامه نگاران خوب خوزستان و دبیر تحریریه اسبق روزنامه فرهنگ جنوب با مشی تحلیلی منتشر شد. مالی پیش از این سردبیر هفته نامه بهارسبز بود که در آنجا نیز خوش درخشید. مدیر اجرایی ماهنامه نیز امیر دیانت مهر از فعالین مطبوعاتی می باشد. امیدواریم با فعالیت نشریات پر جاذبه تحلیلی و جریان ساز رکود و رخوت حاکم بر بخش زیادی از نشریات محلی خوزستان که با گرفتاری های مادی دست و پنجه نرم می کنند شکسته شود. برای این نشریه وزین آرزوی توفیق داریم.

10) با آغاز عملیات جاده سازی برای اتصال میدان شهید صیاد شیرازی اهواز به سمت کیانشهر زمین های بایر مسیر موسوم به مهرشهر به شدت مرغوب شده و افزایش قیمت پیدا کرده اند.

11) آرا نیوز در مطلبی با عنوان «مفسد خیّر اهوازی، به اعدام محکوم شد!» نوشت : چهارمین متهم اعدامی پرونده فساد 3 هزار میلیاردی فردی نبود جزء سعید رضازاده کیانی رئیس بانک صادرات اهواز شعبه گروه ملی فولاد. این فرد به اتهام فساد فی‌الارض از طریق صدور ال سی‌های تقلبی و همچنین دریافت رشوه 2.5 میلیارد تومانی در دادگاه محاکمه شد. وی در بخشی از دفاعیات خود در ششمین جلسه رسیدگی به این پرونده مدعی شد قصدش از گرفتن 2.5 میلیارد تومان از مه‌افرید انجام امور خیریه بوده است. در خلال محاکمه سعید کیانی از سوی برخی از متهمان عنوان شده بود که کیانی در برخی موارد خود برای گرفتن امضای ال سی‌های تقلبی از اهواز به تهران به دیدار مه‌افرید خسروی می‌رفته است.

12) مرحوم سید عبدالحسین سیدعرب (موسوی) از سادات خیر خوزستان که جزو مبارزین انقلاب و شکنجه شده بدست ساواک جبار بود و از رزمندگان دلاور دفاع مقدس محسوب می شود پس از عمر با برکت 72 ساله سرانجام دعوت حق را لبیک گفت و به اجداد طاهرین و امام شهیدان و یاران شهیدش پیوست. پیکر این فقید سعید سرانجام در زادگاهش هویزه به خاک سپرده شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار