اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
جمهوری کومور یک کشور مجمع الجزایری است. این کشور 790 هزار نفر جمعیت و اقتصادی مبتنی بر کشاورزی دارد. مردم این کشور به کمک‌های بین‌المللی و عربی متکی هستند.
سفیر کشور مجمع الجزایر کومور (قمر) در عربستان سعودی گفت: موسسات ایرانی که به عنوان موسسات خیریه در کومور فعالیت می‌کردند، 3 ماه پیش، از سوی دولت این کشور، تعطیل شدند.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه سعودی "الشرق الأوسط" چاپ لندن، "الحبیب عباس عبدالله" سفیر مجمع الجزایر کومور در عربستان سعودی اعلام کرد که کشورش کلیه دفاتر ایرانی که با "پوشش موسسه خیریه" فعالیت می‌کردند، را تعطیل کرد.

سفیر کومور با هدف جذب کمک‌های خیریه عربستان سعودی سخن می‌گفت و درخواست کمک مالی از عربستان بخشی از خواسته‌هایش بود.

سفیر کومور (قمر) در ریاض
سفیر کومور: موسسات خیریه ایران را تعطیل کردیم / موسسات خیریه عربستان وارد شوند

وی نهادهای ایرانی فعال در کومور را به تبلیغات مذهبی به جای کمک‌های خیریه‌ای متهم کرد و مدعی شد: فعالیت حقیقی این دفاتر گسترش مذهب تشیع از طریق تهاجم و تبلیغ بود.

عبدالله در ادامه تصریح کرد: "عثمان غزالی" رئیس جمهور کومور 3 ماه پیش دستور تعطیلی کلیه موسسات ایرانی که به عنوان موسسات خیریه در این کشور فعالیت می‌کردند، را صادر کرد.

وی مدعی شد: ایران از طریق مؤسسات خیریه‌ای که در واقع موسسه خیریه نیستند وارد کومور شد.

کشور کوچک و جزیره ای کومور (قمر) در جنوب اقیانوس هند
سفیر کومور: موسسات خیریه ایران را تعطیل کردیم / موسسات خیریه عربستان وارد شوند
کومور اعلام کرده بود که درمانگاه هلال احمر ایران و همچنین شعبه‌ کمیته امداد امام خمینی در این کشور را کاملا تعطیل کرده است.

سفیر کومور ادعا کرد: همانطور که می‌دانید کومور به لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارد , این مؤسسات با سوء استفاده از این مسئله، اقدامات مخفیانه‌ای برای جذب مردم کومور انجام می‌دادند.

وی در ادامه ادعاهای خود علیه ایران گفت: این موسسه‌ها برای کمک به فقرا افتتاح می‌شدند اما آنها در راستای توسعه مذهب تشیع فعالیت می‌کردند.

سفیر کومور در ادامه خواستار جایگرینی این موسات خیریه با موسسات مشابهی از سوی عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی شد و گفت: اگر این خلأ پر نشود مردم کومور ما را به خاطر تعطیل کردن موسسات ایرانی ملامت خواهند کرد.

الحبیب عبدالله در ادامه روابط دوگانه کومور و عربستان سعودی را ستود و آن را در اوج توصیف کرد و گفت که مردم کومور شکر گذار ملک سلمان بن عبدالعزیز و همه ملت سعودی هستند.

جمهوری کومور یا قمر، از کشورهای همپیمان و دوست عربستان است. در پی حمله به سفارت عربستان در تهران، این کشور کلیه روابط دیپلماتیک با تهران را قطع کرد.

جمهوری کومور یک کشور بسیار کوچک متشکل از چند جزیره کوچک در جنوب اقیانوس هند و غرب قاره آفریقاست. این کشور 790 هزار نفر جمعیت و اقتصادی مبتنی بر کشاورزی دارد. مردم این کشور به کمک‌های بین‌المللی و عربی متکی هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار