شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به آغاز بارش‌ها در استان از روز پنجشنبه گفت: در این روز همچنین گرد و غبار بار دیگر مناطق جنوبی استان را فرا خواهد گرفت و منجر به کاهش دید افقی خواهد شد.
 
کوروش بهادری اظهار کرد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد با ورود یک سامانه قوی به استان خوزستان از روز پنجشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده شاهد بارش‌های رگباری و پراکنده در نقاط استان خواهیم بود و میزان بارندگی در روز جمعه شدیدتر خواهد شد.
 
وی افزود: بارش‌های روزهای آینده در مناطق شمالی و شرقی شدت بیشتری خواهد داشت به طوری که امکان آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها و همچنین احتمال طغیان رودخانه‌ها در بالادست به ویژه رودخانه‌های کرخه، دز و کارون و به تبع آن و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد که اطلاعیه‌ای نیز در این خصوص صادر شده است.
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: مدل‌های هواشناسی همچنین نشان می‌دهد که روز پنجشنبه با وزش باد محلی در نوار داخلی ریزگردها، گرد و غبار نوار مرزی و مناطق جنوبی استان را فرا خواهد گرفت که منجر به کاهش دید افقی خواهد شد؛ این پدیده تا اواخر روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.
 
بهادری ادامه داد: پدیده گرد و غبار در روز پنجشنبه دید افقی را در اهواز به کمتر از 200 متر کاهش می‌دهد. همچنین امروز ارتفاع اینورژن در اهواز 270 متر بود که جای نگرانی ندارد.
 
وی عنوان کرد: توصیه می‌شود افراد سالخورده، بیماران تنفسی و سایر گروه‌های در خطر، روز پنجشنبه حتی‌المقدور از خروج از منازل خود و ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته ایذه با 2 درجه و دزفول با 22 درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 10 تا 21 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار