نادر نری میسا، شقایقی دیگر از بوستان حماسه و ایثار، پس از تحمل سال‌ها فراق یاران و همرزمان به کاروان شهدا پیوست.

"> پرواز شقایقی دیگر از بوستان حماسه و ایثار
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲

نادر نری میسا، شقایقی دیگر از بوستان حماسه و ایثار، پس از تحمل سال‌ها فراق یاران و همرزمان به کاروان شهدا پیوست.

به گزارش شوشان به نقل از فارس، مرحوم نادر نری میسا از جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس پس از تحمل سال‌ها درد و رنج مجروحیت در بیمارستان نفت اهواز به وصال یاران شهیدش رسید.

این رزمنده جبهه‌های نبرد حق علیه باطل زندگی پرافتخارش باعث گشایش در کار مردم می‌شد.

وی در سال 1341 در اهواز دیده به جهان گشود که حاصل ازدواجش، یک فرزند دختر به نام فاطمه و دو فرزند پسر به نام‌های حسین 28 ساله و محمد 25 ساله می‌باشد.

صله رحم یکی از کارهای همیشگی وی بود، حتی زمانی که در بستر بیماری بود نیز به دیدار اقوام و نزدیکان خود می‌رفت و اجازه نمی‌داد این ارتباط قطع شود.

از دیگر خصوصیات این جانباز سرافراز، صبوری‌اش در مقابل مشکلات بود که این صبوری در مقابل جراحت‌ها و دردهای مجروحیت بیشتر نمایان می‌شد.

گشایش در کار مردم از دیگر خصوصیات این مرد خدا بود و تا آنجا که در توان داشت به اطرافیان خود به انواع مختلف کمک می‌کرد.

کمک به ازدواج جوانان

یکی دیگر از کارهایی که نادر نری‌میسا در طول عمر خود انجام می‌داد یاری رساندن برای انجام سنت حسنه رسول‌الله (ص) یعنی ازدواج جوانان بود.

کافی بود متوجه شود جوانی برای ازدواج دچار مشکل شده است تا آنجا که می‌توانست برای فراهم شدن شرایط ازدواج آنان کمک می‌کرد و از کوچکترین تلاش‌ها دریغ نمی‌کرد.

اطاعت از ولایت فقیه

ولایت‌پذیری یکی دیگر از خصوصیات بارز این مرد شجاع جبهه‌ها بود و همیشه گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه‌ای بود.

نادر نری‌میسا در طول دفاع مقدس بارها به جبهه اعزام شد و در بهار سال 1361 در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر با رمز مقدس یا علی ابن‌ابیطالب (ع) در کنار دیگر رزمندگان حضور داشت و آزادی این شهر را نظاره‌گر بود.

یکی دیگر از عملیات‌هایی که این دلاورمرد خوزستانی شرکت کرده بود عملیات والفجر مقدماتی با رمز «یا الله‌ ـ یا الله‌ ـ یا الله» در بهمن ماه سال 1361 می‌باشد که تعدادی از همرزمانش در این عملیات به شهادت رسیدند.

مجروحیت شیمیایی

عملیات خیبر، یکی دیگر از عملیات‌هایی بود که این رزمنده دلاور اسلام در آن حضور داشت این عملیات با رمز یا رسول‌الله (ص) در اسفند ماه سال 1362 با حضور نیروهای سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در جزایر مجنون‌ و هورالهویزه و نیروهای ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ در پاسگاه‌ زید انجام شد.

این جوان اهوازی، در این عملیات از نواحی مختلف بدن شیمیایی می‌شود.

شرکت در عملیات والفجر 8

نری‌میسا یکی از شیرمردانی بود که در عملیات والفجر هشت با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا، یا فاطمه الزهرا، یا فاطمه الزهرا در بهمن ماه سال 1364 به لشکر اهریمن یورش برد و دشمن بعثی برای مقابله با هجوم این دلاورمردان دست به سلاح شیمیایی برد که وی و تعداد زیادی از رزمندگان اسلام، در این عملیات، دچار مصدومیت شدید شدند.

قطع انگشتان در کربلای 5

همچنین این جانباز سرافراز، در دی ماه سال 1365 به همراه سبز پوشان سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در عملیات کربلای پنج با رمز یا زهرا (س) در منطقه عملیاتی شلمچه شرکت کرد و از ناحیه دست راست مجروح و انگشتان خود را از دست داد.

رزمنده والفجر 10

نری میسا به همراه رزمندگان اسلام در عملیات والفجر 10 رمز عملیات با رمز مبارک یا محمد ابن‌عبدالله (ص) در اسفندماه 1366 شرکت کرد تا برگ زرین دیگری بر دلاوری‌های خود بیفزاید.

عروج ملکوتی در روز جمعه

این جانباز دوران دفاع مقدس در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون و عملیات والفجر هشت در منطقه عملیاتی فاو پس از استفاده دشمن بعثی از سلاح‌های ممنوعه، دچار مجروحیت شیمیایی شده بود.

آثار این مجروحیت‌ها، از سال 81 به بعد بیشتر نمایان شد و این رزمنده دلیر را به بستر بیماری انداخت و از آن سال به بعد نیز، روز به روز نمایان‌تر می‌شد.

این رزمنده دلیر، در طول 10 سال گذشته با آثار سمی مواد شیمیایی موجود در نقاط مختلف بدنش مبارزه کرد که طی سه سال اخیر این مواد نمود بیشتری پیدا کرد.

این آلاله بوستان ایثار و شهادت و جانباز سرافراز جمهوری اسلامی ایران، بیش از این فراق یاران شهید را تاب نیاورد و چهارم اسفندماه سال 1391 همزمان با سالروز اجرای عملیات خیبر، در بیمارستان نفت اهواز به یاران شهیدش پیوست.

فارس / حسین یزدی

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار