شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
منصور فاضلی:
ما نه به لحاظ زیر ساخت ها همپای کشور لهستان هستیم و نه به لحاظ ایجاد تسهیل بستر سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار ، نه قوانین معین بانکی داریم و نه شرایط جذب سرمایه گذار
چند روز پیش مطلبی در مورد سفر استاندار خوزستان و مدیر عامل منطقه ازاد اروند به کشور لهستان همراه با هیئتی متشکل از فرمانداران و مدیران جهت بازدید از صنایع این کشور و امضای تفاهم نامه همکاری مکتوب نمودم ، نوشتم که ما نه به لحاظ زیر ساخت ها همپای کشور لهستان هستیم و نه به لحاظ ایجاد تسهیل بستر سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار ، نه قوانین معین بانکی داریم و نه شرایط جذب سرمایه گذار .

جناب دکتر شریعتی ، شاعر میفرماید : هفت شهر عشق را عطار گشت ***ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم ، نمیدانم اوضاع گرد غبار دیروز اهواز را دیده اید یا غرق در سفر و بازدید بوده اید ، نمیدانم آنجا هم به تمام شهر های لهستان سر زدید و همانند اینجا که هر لحظه در یک شهر دیده میشوید ، اما دریغ از حل یک مشکل و معضلات پیش روی مردم بینوا .

دکتر جان فرمودید سفرم را نیمه کاره رها کردم ، این گفتار شما بیشتر جنبه مظلوم نمایی جهت سرپوش گذاشتن بر بحران گردوخاک دیروز اهواز بوده است.

شما پس از 48 ساعت بحران خوزستان ، دقایقی پیش در خصوص بحران گرد و خاک اظهار نظر کردید.
شما که سفرت به لهستان عصر امروز عملا پایان یافته تلقی می شد ، اعلام کردی برای پیگیری بحران خوزستان سفرم را نیمه تمام گذاشته ام و بنا دارم به سمت ایران حرکت کنم.

جناب شریعتی ، متاسفانه ستاد مدیریت بحران استانداری در نبود شما انقدر سردرگم بود که نمیدانست امروزه ، عصر ارتباطات و فناوری است ، نمیدانست سایت دارد و به محض ارسال یک خبر تمام شهر در فضای مجازی خبر دار میشوند.

ستاد مدیریت بحران استانداری در غیاب شما عملا ناتوان و نا کارامد بود .

معمولا نقادان این موضوع را بدلیل عدم  حضور شما میدانند.

***اما نگارنده عقیده متفاوتی دارد***

این نشان از عدم تصمیم گیری و خود مختاری از جانب مدیران زیر دستی شما دارد.
این موضوع حاکی از ان است که مدیران پایین دستی شما اجازه هیچگونه دستوری بی اذن شما را ندارند و اگر روزی خدای ناکرده اتفاقی بیفتد که مجبور به انجام فعلی شوند، مطمئنا قدرت تصمیم گیری در آنها دیده نمیشود.
تعجب اور ترین نکته پیش رو ، فشل بودن مدیریت بحران استان بود.

سیستم  تجهیزات فسیل شده شرکت برق  با یک باران تخریب میشود ، تسویه خانه ها بدلیل مشکلات پیش رو از کار می افتد ، سیستم ارتباطی قطع میشود ، نانوایان پخت نمیکنند و... اوضاع نابسامانی است،که قابل وصف نیست ، زیرا باورم نمیشود قطب اقتصادی کشور با یک باران و یک گرد و غبار به یکباره دچار یک بحران عظیم شود.
بی شک خوزستان یک محک جدی را بر خود دید...

به اعتقاد این حقیر بهتر است به مدیریت بحران استانداری یادآور شود که میتواند در خصوص چنین مشکلاتی خود مختار تصمیم گیری کند، نه اینکه چشم به دهان ما فوق خویش باشد...

جناب شریعتی در پاره ای از مطالبت فرمودی سفر ما تفریحی نبوده ...

هم شما میدانی و هم عامه مردم که این سفر هیچ بار عملیاتی و سرمایه گذاری در خوزستان نخواهد داشت ، زیرا شرایط کشور به گونه ای است که هیچ کس بخاطر مشکلات ریسک سرمایه گذاری نخواهد کرد.
جناب استاندار لطفا بفرماید تا به حال چند کشور پیشنهاد سرمایه گذاری داده اند وکجا رفتند؟ چرا دیگر برنگشتند؟... آیا بخاطر مشکلات پیش رو نبوده است؟ کشور لهستان هم به مانند آنها.

و اما در پایان از اینکه این سفر باعث شد ، لهستانی های مدفون در خوزستان قبورشان باسازی شود خرسندیم ، حداقل بودجه ای که قرار است خرج این قبور شود ، برخی به عنوان کارگر و بنا ، سنگ تراش به نان و نوایی میرسند و اشتغال زایی ایجاد میشود ، در طول زمامداری استانداری شغلی ایجاد ننمودید ، حداقل از این طریق اشتغال زایی ایجاد شود .

منصور فاضلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار