شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
 نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون درمجلس شورای اسلامی گفت: نامه پیش نویس طرح کنترل کانون های داخلی ریزگردهای خوزستان به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، وزیر نفت، وزیر نیرو و وزیر جهادکشاورزی تقدیم شد.

همایون یوسفی یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این خبر اظهار کرد: شیوع پدیده گرد و غبار طی دهه اخیر در خوزستان باعث آسیب جدی به زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی منطقه و به خطر افتادن سلامت مردم شده است. وی اضافه کرد: با توجه به وجود کانون های داخلی و خارجی به عنوان منشا پدیده فوق بر اساس بررسی های انجام شده، کنترل کانون های داخلی گرد و غبار استان باعث کاهش قابل توجه این پدیده در حدود 40 تا 50 درصد از نظر شدت و تکرار و ماندگاری می شود.

وی گفت :در این پیش نویس بیان شد که در حال حاضر براساس مطالعات انجام شده در استان هفت کانون به مساحت 350 هزار هکتار موجود است که با توجه به توضیحات فوق کنترل این کانون ها باعث کاهش قابل توجه این پدیده می شود.

به گفته وی طبق مذاکرات قبلی و با هماهنگی کارشناسان وزارت خانه های مربوطه و اساتید صاحب نظر دانشگاههای کشور، پیش نویس طرح کنترل کانون های داخلی ریزگردهای استان در 60 صفحه تهیه شده و در طرح مذکور رهکارهای کنترل کلیه کانون های داخلی بر اساس مستندات و با روش های علمی در یک برنامه پنج ساله دیده شده است.

یوسفی گفت: با توجه به اثرات بسیار زیان آور پدیده ریزگردها در استان پیشنهاد می شود طرح فوق بررسی و سپس جهت تصمیم گیری و تصویب به عنوان یک طرح ملی مشابه طرح ملی احیای دریاچه ارومیه به هیات دولت ارائه شود.

گرد و غبار حدود 15 سال است که استان خوزستان را درگیر کرده و مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

توفان گرد و غبار روز جمعه اهواز را در نوردید و شعاع دید را به 50 متر کاهش داد و میزان آلودگی به 66برابر حد مجاز رسید به گونه ای که باعث قطعی برق و آب و لغو تعدادی از پروازهای فرودگاه اهواز شد. 
به دنبال ادامه قطعی آب و برق در روز شنبه مدارس اهواز و کارون در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل شدند و ادارات تا ساعت 12دایر بودند و همچنین مدارس اهواز، کارون و باوی در نوبت صبح روز یکشنبه نیز تعطیل شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار