اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
ششمين جشنواره بين‌المللی شعر سپيد عربی در آبادان بصورت پایلوت برگزار می‌گردد
در سه روز متوالی با خواندن 27 شعر سپيد منتخب برگزار می‌گردد
به گزارش خبرنگار شوشان ـ دبير جشنواره شعر عربی « فجر، صلح و شعر سپيد » در نشست خبری با حضور ریيس اداره ارشاد اسلامی آبادان و اصحاب رسانه ، گفت: ششمين جشنواره بين‌المللی شعر عربی با محوريت شعر سپيد عربی در آبادان به صورت پايلوت برگزار مي‌شود و امسال با حضور شاعران مطرح بين‌المللي از كشورهای عمان، تونس، امارات، عراق، سوريه، لبنان و همچنين شاعران بومی خوزستان و كشور برگزار می‌گردد.

دبیر جشنواره شعر سپید به نحوه و چگونگی برگزاری اين جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: جشنواره شعر سپيد عربی در سه روز متوالی با خواندن 27 شعر سپيد منتخب برگزار می‌گردد.

وی افزود: نقد و بررسی آثار و اشعار سپيد نيز بخشی از اين جشنواره است.

وی با بیان وجه تمایز این جشنواره با همایش های دیگر شعر عربی برگزار شده در دیگر کشورها، اظهار داشت:وجه تمایز این جشنواره تخصصی بودن آن است، برگزاری جشنواره در کنار نقدهای تخصصی و رونمایی از ششمین شماره مجله تخصصی «حبر ابیض» به معنای مرکب سفید یکی از امتیازات این جشنواره است.

جمال نصاری بیان کرد: جشنواره شعر عربی به سه زبان اصلی فارسی، عربی و انگليسی، ترجمه و برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به برگزاری هر چه باشكوه‌تر اين جشنواره در منطقه آزاد اروند خاطرنشان كرد: آبادان شهری است كه اتفاقات مدرنيته را می‌پذيرد و اين جشنواره نيز در زمینه ذائقه شعری اين خطه و شعر سپيد است كه برای اولين بار اين جشنواره به سه زبان ترجمه و در اختيار مخاطبان قرار می‌گيرد.

نصاری با اشاره به این که اولين مجله تخصصی شعر عربی ايران «حبرابيض»  در آبادان منتشر می‌شود ادامه داد: اشعاری كه به دبيرخانه اين جشنواره می‌رسند پس از بازبينی و تاييد در مجله تخصصی حبر الابيض به چاپ می‌رسد.

 وی از حضور شاعران جوان و پيشكسوتان هنر شعر در اين جشنواره خبر داد و اظهار داشت: با هدف ترويج فرهنگ غنی خوزستان و ادبيات و شعر سپيد عربی از شاعران شهرهای خوزستان از جمله شادگان، خرمشهر، اهواز و شوش برای شركت در اين همايش دعوت به عمل آمده است.

دبیر جشنواره شعر عربی افزود: كتابچه‌هايی كه عموما برای معرفی استان خوزستان وجود دارد فقط به مكان‌های گردشگری اشاره كرده است اما كتابچه‌ای كه جشنواره برای معرفی استان خوزستان در نظر گرفته شخصيت‌های مذهبی و هنری اين خطه را معرفی می‌کند و بيوگرافی فعاليت‌های اين شخصيت‌های محبوب در كتابچه و بولتن جشنواره نیز آمده است.

خبرنگار : نجمه ایرانیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار