اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
امام جمعه اهواز با اشاره به نام گذاری روز ولادت حضرت زینب(س) به نام روز پرستار، گفت: این قشر بسیار زحمتکش هستند و  مسوولان باید در راه رفاه حال آن ها کوشا باشند.

 آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته (15 بهمن‌ماه) اهواز با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) و تبریک این مناسبت اظهار کرد: باید از این مناسبات درس بیاموزیم چراکه سرگذشت اولیا خداوند عبرت آور است؛ یکی از ویژگی های بزرگ بانوی بافضیلت اسلام، الهامات الهی بود. ایشان دارای ولایت تکوینی بود؛ یعنی می تواند در همه عالم تصرف کند.

وی ادامه داد: شجاعت و صلاب ایمان ایشان بی نظیر بود؛ در دید اولیا خدا شهادت در راه خدا عین زیبایسست به همین دلیل در مجلس ابن زیاد به او فرمود: «ما رایت الاجمیلا.» همچنین بالاترین ویژگی ایشان عفت و پاکدامنی بوده است. از زندگی ایشان محبت نسبت به پدر و مادر و فرزندان و همسر را می آموزیم.
 
آیت‌الله موسوی جزایری گفت: یکی از خصوصیات حضرت زینب(س) مسوولیت اجتماعی و همان امر به معروف و نهی از منکر بود؛ مشکلات میان همسران را از راه معقول برطرف کنیم. در این مسائل بانوان مسوولیت ویژه دارند تا شاهد افزایش طلاق در جامعه نباشیم که بسیار خطرناک است اما راه درمان آن در دست خودمان است؛ اگراحساس مسوولیت کنیم و میان همسران را اصلاح کنیم این مسائل قابل حل است.  
 
امام جمعه اهواز با بیان اینکه روز ولادت حضرت زینب(س) به نام روز پرستار نامگذاری شده است، این قشر را بسیار زحمتکش خواند و از مسوولان خواست در راه رفاه حال آن ها کوشا باشند.
 
وی ادامه داد: 19 بهمن روز نیروی هوایی است؛ اگر نیروی هوایی اعلام بیعت با امام راحل نمی‌کرد عواقب آن نامعلوم بود؛ هنوز رژیم ساقط نشده بود که نیروی هوایی با امام خمینی(ره) بیعت کرده و شعار دادند «از رژیم طاغوت گسستیم و به خمینی بزرگ پیوستیم.» در دوران دفاع مقدس رشادت های بسیار و شهدای بسیاری تقدیم کردند و امروز هم باصلابت به پیش می روند.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به روز جهانی تالاب‌ها در روز گذشته، عنوان کرد: تالاب های بسیار بااهمیت و زیادی در کشور داریم؛ ریاست سازمان محیط زیست و نماینده سازمان ملل به احترام مردم رشید استان، به خوزستان آمدند. دو تالاب شادگان و هورالعظیم در خوزستان دارای اعتبار جهانی هستند. در این سفر، مرکز مطالعات هور در شادگان و موزه حیات وحش افتتاح شد؛ از این اقدام قدردانی می کنیم. البته پیشنهاداتی برای احیای تالاب ها ارائه شد که امیدواریم توجه کنند تا به منبع درآمدی برای مردم تبدیل شود. اکنون تذکر بنده این است که این تصمیمات عملیاتی شوند و ما هم این موضوعات را پیگیری می کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: البته در رابطه با ریزگردها هم مسائلی مطرح شد که امیدواریم عملیاتی شود. از مسوولان اقدامات عملی می‌خواهیم؛ سخنرانی و برگزاری مراسم اثری ندارد.

امام جمعه اهواز گفت: درباره روحانی جلیل‌القدر آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر مبارز بحرین، به رژیم بحرین تذکر می‌دهیم؛ آنان تصور نکنند با اقدامات جسارت آمیز به علمای شیعه می‌توانند کار خود را پیش ببرند. جرقه انقلاب اسلامی اهانت رژیم شاه به امام خمینی(ره) بود که شعله‌های انقلاب از این طریق بالا رفت. جسارت به ساحت مقدس علمای شیعه، یقینا بدون جواب نخواهد ماند.
 
آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به یوم‌الله 22 بهمن گفت: نماد عزت و اقتدار ما پیروزی انقلاب اسلامی است که ان شاالله قدر آن را بدانیم و در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنیم.


برچسب ها: امام جمعه اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار