اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
محمد کیانوش‌راد در گفت‌وگو با همدلی مطرح کرد؛
همدلی / محمد کیانوش‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با همدلی می‌گوید: مجموعه اصلاح‌طلبان بر اساس خرد جمعی تاکنون با محوریت آقای خاتمی فعالیت‌های خود را دنبال کرده‌اند. البته محوریت آقای خاتمی در بین اصلاح‌طلبان به معنای نادیده گرفتن نقش و تاثیر سایر بزرگان مانند آقایان روحانی، سیدحسن خمینی و آقای موسوی خوئینی‌ها نبوده و نیست. این فعال سیاسی ادامه می‌دهد: همه بزرگان جریان اصلاح‌طلب در چارچوب تحلیلی که از شرایط موجود ایران و موازنه قوای سیاسی از داخل کشور دارند، مسئله اصلی‌شان ممانعت از رشد و حاکمیت جریان افراطی در ساحت سیاسی ایران است. 

کیانوش‌راد با اشاره به اینکه افراطیون در دوره احمدی‌نژاد به مسائل ملی توجه نشان ندادند، می‌گوید: تا زمانی که تهدید بالقوه و نگران کننده افراطیون وجود دارد، باید در وضیعت جبهه‌ای نسبت به خطر مهم‌تر با هماهنگی و خرد جمعی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان گام بردارند. 

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال همدلی که آیا بدنه اجتماعی یک جریان به فرد یا افراد جایگاه هدایت‌گری می‌بخشد، می‌گوید: در تعیین رهبری یک جریان، اولا خواست پیروان از یک سو و از طرف دیگر ایفای نقش تعیین کنندگی از سوی فرد یا افرادی تعیین کننده است که سخن‌شان توسط هواداران آن جریان شنیده می‌شود. او با اشاره به انتخابات سال 92 می‌گوید: فعالیت آقای خاتمی در انتخابات سال92 با ایجاد شورای مشورتی و تلاش برای اقناع‌سازی آقای عارف برای کناره‌گیری و اعلام حمایت یکپارچه از آقای روحانی، خود به معنای ایفای نقش رهبری تلقی می‌شود. نماینده مجلس ششم تاکید می‌کند که  رهبران را معمولا به واسطه نوع موضع‌گیری، زمان‌شناسی و تکیه بر منافع عمومی به جای تکیه بر منافع شخصی یا گروهی به رهبری جریان می‌رسند. به همین دلیل باور اصلاح‌طلبان این است که نسبت به تذکرات و حساسیت‌های آقای خاتمی واکنش مناسب و مثبتی از خود نشان دهند و همین باعث انسجام بین اصلاح‌طلبان در سطح کشور خواهد شد.

کیانوش‌راد در پاسخ به این سوال که آیا سیدحسن خمینی و ناطق نوری در تصمیم‌گیری‌های جریان اصلاح‌طلب نقش دارند؟پاسخ می‌دهد: بی‌تردید نه تنها آقای روحانی، سیدحسن خمینی، ناطق نوری یا دیگر بزرگان باسابقه سیاسی بلکه هر شهروند عادی نیز چون نسبت به سرنوشت کشور خود علاقه‌مند است به تلاش، تحلیل و ارائه تحلیل‌ها مبادرت دارد. به اعتقاد این فعال سیاسی اصلاح‌طلب آنچه اهمیت دارد این است که معدل تصمیمات جمعی اصلاح‌طلبان از مجرای خاصی مورد توجه قرار بگیرد و اجماع حداکثری در برابر خطراتی که برای جامعه امروز وجود دارد مثل نحوه سیاست‌ورزی آمریکا در دوران ترامپ حاکم شود.

برچسب ها: کیانوش‌راد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار