اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کار به جایی رسیده که قصد داریم برای حل این قضیه به نهادی بالاتر از وزارت نیرو مثل ریاست جمهور مراجعه کنیم
شوشان: معاون اجرایی موسسه جهاد نصر در رابطه با تخصیص آب به طرح 550 هزارهکتاری و عدم موافقت وزارت نیرو بیان کرد: سازمان آب و برق خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی پیشنهادهای خود را  به شکلی که طرح 550 هزارهکتار با فاز یک کامل شود ارائه کردند اما متاسفانه وزارت نیرو هنوز جوابی نداده که برای ما قابل قبول باشد فعلا در حا ل پیگیری هستیم تا این قضیه حل و فصل شود.

حسن علاقه بند با ابراز تاسف به خاطر تاخیری که در کار افتاده است تصریح کرد: هرچه تخصیص آب دیرتر صورت گیرد اقداماتی که باید برای شروع فاز دوم انجام شود نیزبه مشکل برمی خورد؛ 5-6 ماه است قرار است وزارت نیرو کار را انجام دهد اما این اقدام فقط در حد موافقت بوده است.

نتیجه تصویری برای علاقه بند جهاد نصر

وی گفت: تاخیر در اجرای فاز دوم به نفع استان نیست چراکه باید اول تخصیص آب اعلام شود وبعد از تخصیص آب بحث اعتبارات و تامین اعتبارات آن انجام می شود و این مراحل نیز نیاز به زمان دارد،ضمن این که مبنای تامین اعتبار و نقدینگی برای انجام کار منوط به تخصیص آب است.

علاقه بند اظهار کرد: با این که رییس جمهور و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور دستور دادند که طرح تخصیص آب صورت گیرد ولی هنوز کار با تاخیر دنبال می شود و ما در صدد پیگیری هستیم، کار به جایی رسیده که قصد داریم برای حل این قضیه به نهادی بالاتر از وزارت نیرومثل ریاست جمهور مراجعه کنیم.

وی از مسئولین استان و نماینگان منتخب استان در مجلس خواست این موضوع را به جد پیگیری کنند واذعان داشت: طرح 550  هزار هکتاری و بحث فاز دوم آن و تخصیص آب نیاز به همکاری و همدلی دارد البته استاندار در جریان هست و موضوع را پیگیری می کند اما وزارت نیرو در بخش تخصیص اعتبار کار خود را انجام نمی دهد.

با عدم توجه و همکاری وزارت نیرو برای تخصیص آب زمان مشخصی برای اجرای فاز دوم در دست نیست

مدیر کل جهاد کشاورزی نیز در این باره گفت: قرار بود با پایان فاز اول این طرح با ۳۱۲ هزار هکتار، فاز دوم نیز بلافاصله پیگیری شود اما انجام فاز دوم طرح با عدم توجه و همکاری وزارت نیرو زمان مشخصی برای اجرای فاز دوم در دست نیست.

کیخسرو چنگلوایی با اشاره به قطع شدن مداوم برق و آب اراضی تحت پوشش این طرح افزود: : این موضوع باعث نگرانی و ناراحتی کشاورزان شده است و ما درصدد این هستیم وزارت نیرو را مجاب کنیم تخصیص آب به  طرح سریعتر انجام شود، اجرا و ادامه طرح با تخصیص آب انجام پذیر است وهرچه قدر حجم آب بیشتر باشد اجرای طرح موفقیت آمیزتر است که  حتی با اتمام این طرح امکان توسعه آن با حمایت های دولت وجود دارد.

چنگلوایی در پایان اظهار کرد: اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری برای استان ضروری است زیرا انجام آن به افزایش اشتغالزایی، افزایش صادرات ارتقای درآمد کشاورزان کمک بلامنازع خواهد داشت
برچسب ها: جهاد نصر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار