شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
 روزگاری جوان اول نسلی دهه 60 و 70 بود و خاطره بازی‌اش در مجموعه «در پناه تو» هنوز با جوانانی است که نخستین تجربه عشق را بر صفحه تلویزیون با او شاهد بودند. مرگ نابه‌هنگام حسن جوهرچی اتفاق تلخی بود که در روزهایی که جشنواره سی‌و‌پنجم در جریان بود، اهالی سینما را متاثر کرد.

حسن جوهرچی در سال ۱۳۴۷ در یک خانواده اردبیلی در تهران متولد شد. لیسانس عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران داشت و بازی در سینما را در سال ۱۳۶۷ با «فیل در تاریکی» که بعد از پانزده سال کامل شد شروع کرد. اولین بازی مطرح او در سینما در سال ۱۳۷۰ با فیلم «برخورد» به کارگردانی سیروس الوند بود. بیش از 30 اثر سینمایی و تلویزیونی کارنامه هنری او را شکل می‌دهد. آخرین حضور مرحوم جوهرچی در قاب تلویزیون مربوط به مجموعه آرام می‌گیریم به کارگردانی روح‌الله سهرابی بود.

او نماد تیپی بود که در عین تعهد به ارزش‌های اخلاقی، با این همه نماینده عصر جدیدی بود که به سنت‌ها نه می‌گفت. اخلاق‌مداری، خانواده‌دوستی و در عین حال غیان در براربر عادات نادرست اجتماهی به‌تمامی در نقش او در مجموعه «در پناه تو» متبلور شد. مجموعه‌ای که چنان با «محمد» به‌خاطره‌ها سپرده شد که جوهرچی هیچ‌گاه نتوانست از تصویر و کلیشه او بگریزد. به هر حال او بازیگری توانمند بود که می‌توانست نقش‌های متفاوتی را جلوی دوربین ببرد. گفتنی است مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد حسن جوهرچی روز یکشنبه ١٧ بهمن ماه ساعت ٩ صبح از مقابل خانه سینما برگزار می‌شود. یادش گرامی حال استاد بهتر است

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار