اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
 مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان با تبیین نقش تاریخی و سرنوشت زنان در برهه های مختلف به ویژه دوران 38ساله انقلاب اسلامی گفت: هم اکنون 97زن در مدیریت های میانی استان خوزستان مسولیت دارند.

به گزارش ایرنا سیده فرانک موسوی شنبه در دیدار جمعی از زنان استان خوزستان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز در حسینیه بقیه الله اهواز با بیان اینکه 2/2میلیون نفر از جمعیت 4.6میلیونی استان را زنان تشکیل می دهند افزود: 42 هزار زن شاغل و 13نخبه در بخش های علمی ، اقتصادی و مدیریتی استان حضوری فعال دارند.

وی با تجلیل از نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس و پشتیبانی از رزمندگان اسلام اظهار کرد: یک هزار و 575زن خوزستانی در دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به شهادت رسیده اند و شماری نیز به افتخار جانبازی نائل آمده اند.

مشاور استاندار خوزستان در امور زنان با اشاره به اینکه اسلام به زنان شخصیت و جایگاه داد و در طول حیات اسلام زنان نقش مهمی در پیشبرد اهداف قرآنی داشتند افزود: پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) شخصیت و جایگاه والایی برای زنان قائل بوده و حضرت خدیجه (س) ، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب(س) نمونه های برجسته ای از بانوان مسلمان بودند.

موسوی افزود: هم اکنون زنان به برکت انقلاب اسلامی در همه عرصه های اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی حضوری موثر و تعیین کننده دارند و دولت تدبیر و امید نیز در راستای حفظ و ارتقا جایگاه زنان ، تلاش های زیادی در بخش های مختلف انجام داده که قابل تقدیر است.

وی به نقش زنان در تحکیم بنیاد خانواده و تربیت نسل آینده اشاره کرد و افزود:امروز جامعه نیازمند بهره گیری از همه توانمندی های زنان است تا کشور در مسیر توسعه ، پیشرفت و تعالی قرار گیرد.

حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خوزستان نیز در این دیدار که به مناسبت پنجمین روز از دهه فجر و روز 'منزلت زن وتحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی 'انجام شد با بیان اینکه هم اکنون 50درصد جمعیت زنان را دانشگاهیان تشکیل می دهند افزود:هم اکنون بسیاری از نخبگان علمی و اجتماعی جامعه ما را زنان تشکیل می دهند.

وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی ، بانوان با ایفای نقش تاریخی خود و حضور موثر و همه جانبه در صحنه های انقلاب اسلامی ، توانسته اند به جایگاه شایسته ای برسند.
سپهر گفت: اسلام به زنان هویت و شخصیت داد و استمرار انقلاب اسلامی بدون زنان امکان پذیر نبود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان به نقش زنان در مسایل تربیتی و تحکیم بنیان های خانواده اشاره کرد و افزود: اگر زنان نبودند مردان هم نمی توانستند در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حماسه آفرینی کنند.

به گزارش ایرنا در پنجمین روز از دهه فجر ، برنامه های متنوعی با حضور دختران و زنان مسلمان در مدارس و مساجد سراسر استان خوزستان برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار