شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
بهره برداری از هفت طرح عمرانی شیرین شهر شهرستان کارون / ساری نماینده اهواز : زمینه سرمایه گذاری فراهم شود/ الباجی نماینده اهواز: خوزستان باید مورد توجه مسئولان عالی نظام باشد/ مدیر عامل شیرین شهر: کمیته ویژه ای جهت رفع مشکلات تشکیل خواهد شد/ فرماندار شهرستان کارون: ضرورت اسکان پرسنل صنایع نیشکر در شیرین شهر
در آینده ای نزدیک کمیته ویژه ای جهت رفع مشکلات و تسریع در صدور مجوز های لازم سرمایه گذاران تشکیل خواهد شد...
 

شوشان: هفت پروژه عمرانی در شیرین شهر شهرستان کارون با اعتباری بالغ بر 250میلیارد ریال با حضور نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار کارون، مدیرعامل شیرین شهر و تعدادی از مدیران افتتاح و به بهره برداری رسید.

نماینده اهواز : زمینه سرمایه گذاری فراهم شود

 به گزارش شوشان ، ساری نماینده اهواز در این مراسم با اشاره به مشکلات موجود در شیرین شهر ، گفت: بحث واحدهای آموزشی ، امنیت و اشتغال در شیرین شهر از چالش های مهم‌ است که لازم‌ است در این مورد از ظرفیت شرکت ها و صنایع موجود د رمباحث امنیت و اشتغال استفاده شود.

علی ساری با اشاره به اینکه از سرمایه گذاری در این شهر باید حمایت شود ، گفت: لازم است زمینه سرمایه گذاری در شیرین شهر مهیا تا بتوان‌ سرمایه گذاران مناسبی را جذب و ترغیب به سرمایه گذاری نمود.

نماینده اهواز در پایان گفت:  ارتقای کیفیت شیرین شهر را دنبال خواهیم کرد. نقاط ضعفی  و نقص های هم وجود دارد و ما نیز به این موضوع واقف هستیم. توقع ما این است که همه برای رفع مشکل فضای آموزشی در شیرین شهر تلاش کنند‌ و‌ باید دستگاه های مرتبط در این خصوص پیگیری های خود  را به صورت رسمی به فرماندار کارون اطلاع دهند تا مشخص شود در کجای کار دچار مشکل هستیم.

 

فرماندار شهرستان کارون: 

ضرورت اسکان پرسنل صنایع نیشکر در شیرین شهر 

معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون نیز در این نشست دهه فجر را فرصت مناسبی برای تبیین خدمات ارائه شده دانست و گفت: مردم حق دارند بدانند دولت برای آن ها چه اقداماتی انجام داده است و در حال حاضر فرصتی پیش آمده تا همه بدانند در شیرین شهر چه خبر است.
وی هدف از تاسیس شهر جدید شیرین شهر را جذب سر ریز جمعتی کلانشهر اهواز عنوان کرد و افزود: هنوز به اهداف مورد نظر در این زمینه نرسیده ایم.

فرماندار شهرستان کارون با اشاره به مشکلات شهر جدید شیرین شهر ، گفت:  کمبود فضای آموزشی مهمترین مشکل شیرین شهر است که با برطرف کردن آن می توان قدمی بزرگی در جمعیت پذیری این شهر جدید برداشت. در این زمینه لازم است برای مدارس دولتی در شیرین شهر چاره ای اندیشیده شود.

فرماندار کارون مهم ترین راهبرد برای جمعیت پذیری شیرین شهر را اسکان پرسنل صنایع نیشکر دانست و از مسئولان مربوطه خواست که زمینه این اسکان را فراهم نمایند. وی افزود: اسکان پرسنل صنایع نیشکر باعث می شود تا شهر جدید شیرین شهر به آستانه جمعیتی برسد و ادارات را برای ورود به شیرین شهر مجاب کنند.


 

الباجی نماینده اهواز در گفتگو با شوشان:

 خوزستان باید مورد توجه مسئولان عالی نظام باشد

الباجی نماینده اهواز در حاشیه این مراسم در گفتگو با شوشان با بیان اینکه وضعیت کنونی خوزستان شایسته مردمانش نیست گفت: همانگونه که مسئولین عالی نظام از خوزستان انتظار تامین نفت و بودجه کشور را دارند خوزستانی ها نیز انتظار توجه بیشتر و رسیدگی به مشکلاتش شان را دارند.

الباجی در ادامه با اشاره به مشکلات شهر جدید شیرین شهر ، گفت: با توجه به اینکه شهر جدید شیرین شهر از کلانشهر اهواز فاصله دارد اما تقریبا از امکانات مناسبری برای سکونت برخوردار است و لازم است شرایط بهتری برای ترغیب شهروندان به اسکان در این شهر فراهم آورد.

 
این شهر جدید از ظرفیت خوب سرمایه گذاری برخوردار است

در ادامه ، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور درآیین بهره برداری از این پروژه ها اظهار کرد : این هفت پروژه عمرانی شامل بهره برداری از فاز نخست شبکه برق و روشنایی محله مهر، مجتمع تجاری محله مهر، 264 واحد مسکن مهر - فاز نخست محله پرنیان، شبکه آب محله مهر، فاز دوم بلوار کمربندی فردوسی، شبکه برق محله پرنیان و واحد دندانپزشکی و داروخانه مرکز درمان شیرین شهر است.

حسن روانفر ادامه داد : پروژه های عمرانی یاد شده با اعتباری بالغ بر 250میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است. وی گفت: شیرین شهر برای استان ارزشمند است و باید مشکلات این منطقه از جمله نیاز به دوبانده کردن جاده اهواز شیرین شهر ،استقرار ادارات ،رفع مشکلات برق رسانی و آموزش و پرورش در اولویت باشد و همچنین فراهم کردن امکانات رفاهی و تفریحی برای ساکنین این منطقه برطرف شود.

وی بااشاره به کمبودهای این شهر جدید اظهارکرد : این شهر جدید از ظرفیت خوب سرمایه گذاری برخوردار است که باید در بخشهای تجاری و ورزشی سرمایه گذاران را در این شهر دعوت به همکاری کنیم و این حرکت در جذب ساکنین جدید تاثیر فراوانی دارد .

 

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر:

کمیته ویژه ای جهت رفع مشکلات تشکیل خواهد شد

رضا فرهاد زاده مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درحاشیه این برنامه اظهار کرد : در آینده ای نزدیک کمیته ویژه ای جهت رفع مشکلات و تسریع در صدور مجوز های لازم سرمایه گذاران تشکیل خواهد شد که در سرعت ساخت این شهر کمک خواهد کرد .

وی جاده جدید اختصاصی شیرین شهر را کمکی در کاهش مسافت این شهر تا کلانشهر اهواز عنوان کردو گفت : افتتاح جاده جدید شیرین شهر بستر مناسبی جهت حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان فراهم می کند که در حال حاضر طرح هایی مانند احداث پیست سوار کاری،پژوهشکده دامپزشکی وطره های دیگر را در دست اقدام و بررسی داریم.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر از ساخت ویلاهای با تراکم کم در محله پرنیان شیرین شهر خبر داد و افزود :محله ای با وسعت بیش از 70هکتار به موقعیت هایی تجهیز شده که ساختمان های ویلایی با تراکم کم را دارد که رونق و سرزندگی،ارتقاء فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی در این منطقه را به دنبال خواهد داشت .

شیرین شهر بامساحتی حدود یک هزارو 8 هکتار در جنوب غربی شهر اهواز حد فاصل شهر های اهواز – آبادان ،شرق رودخانه کارون واقع شده است که ظرفیت اسکان جمعیتی بالغ بر 750هزار نفر را در 13 محله دارد .

































نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار