اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
فرماندار آبادان:
به کارگیری نیروها در فاز دو پالایشگاه آبادان به شکل قانونمند و قاعده مندی از سوی اداره کار و امور اجتماعی آبادان و با نظارت مستقیم فرماندار و معاون سیاسی وی به انجام می رسد
به گزارش شوشان عزیزالله شهبازی روز یکشنبه پیش از سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به آبادان و خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت :فاز دوم پالایشگاه آبادان با عنوان «طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان » از پروژه های مهم استان خوزستان به شمار می آید که در سفر معاون اول رئییس جمهوری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به طور رسمی عملیات اجرایی آن آغاز می شود و وارد فاز اجرایی می شود.

وی افزود : اگر چه این پروژه در چند سال گذشته به طور اسمی، نمادین و تبلیغاتی کارش آغاز شد اما به طور  و عملی چیزی دیده نشد.

فرماندار آبادان با بیان اینکه این طرح دیگر جزو طرحهای آرمانی که همه مردم و مسئولان انتظار آغازش را داشتند نیست، تصریح کرد : این طرح به طور شفاف، مشخص و معینی وارد مرحله اجرا شده و برای آن مدت زمان اجرا، مجری طرح و اعتبارات، تعیین و لحاظ شده است.

وی اظهار داشت: پس از لغو تحریم ها علیه ایران و گشایش اعتبارات ال سی ، طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با مشارکت 50 درصدی شرکت ایرانی و 50 درصدی شرکت چینی وارد فاز اجرایی می شود.

وی اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را سه میلیارد دلار عنوان کرد و افزود:فاز دوم پالایشگاه آبادان با طرحی شفاف و با مدت زمان اجرایی مشخص وارد مرحله اجرایی شد.

شهبازی تصریح کرد: جذب نیرو در این طرح تنها مختص مردم شهرستان آبادان (شامل آبادان، اروندکنار و چوئبده با سه هزار و ۶۷۴ کیلومترمربع وسعت) است و لاغیر، مگر آنکه تحت هیچ امکانی تخصص مورد نیاز در شهرستان وجود نداشته باشد.

وی یادآور شد: از آنجایی که کار مربوط به دولت است به همین دلیل فرماندار شخصا بر نحوه انجام این کار نظارت دارد. البته دستگاه های نظارتی هم می توانند وظایف نظارتی خود را به انجام برسانند.


وی حضور نیروهای بومی در فاز دوم پالایشگاه آبادان را حق مسلم نیروهای جویای کار این شهرستان دانست و افزود: برای اجرای این طرح حدود هشت الی ۱۲ هزار نیروی کار در طول مدت حدود ۶ ساله اجرای طرح و به تناسب اجرای فازها و مراحل مختلف کار اعم از مرحله طرح مطالعاتی، تجهیزکارگاه و ورود ادوات مورد نیاز و اجرای عملیات جذب می شوند.

وی مدت زمان انجام مطالعات تا شروع به انجام عملیات را شش ماه خواند و افزود: اجرای پروژه فاز دو پالایشگاه کاری بسیار مهم و سنگین است که در شرایط بد اقتصادی کشور که امسال نیز به عنوان سال متلاطم اقتصادی برای دولت نیز بود، دولت در نقطه صفر مرزی این عملیات را به مرحله اجرا رسانده است.

شهبازی افزود: تامین اجتماعی نیز کسی را بیمه نمی کند مگر آنکه از سوی اداره کار آبادانی بودن آن فرد را تائید شود و این کار نیز از طریق ابزارهای موجود قابل پیگیری و تائید است، ضمن آنکه امضای معاون سیاسی فرمانداری نیز میبایست در برگه معرفی به عنوان تائید باشد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس و یا نمایندگان آنان در این پروسه همراهی دارند، اظهار کرد: در موضوع به کارگیری نیرو در فاز دو پالایشگاه به هیچ وجه نیروهای معرفی شده از سوی مسئولان مختلف دستگاههای اجرایی و یا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پذیرفته نمی شود.

شهبازی تصریح کرد: به کارگیری نیروها در فاز دو پالایشگاه آبادان(طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان) به شکل قانونمند و قاعده مندی از سوی اداره کار و امور اجتماعی آبادان و با نظارت مستقیم فرماندار و معاون سیاسی وی به انجام می رسد.

به گزارش شوشان معاون اول رئیس جمهوری روز دوشنبه (18 بهمن 95) وارد فرودگاه آبادان می‌شود که پس از استقبال رسمی، از شروع عملیات پالایشگاه جدید نفت آبادان دیدن می‌کند.

فایناس این پالایشگاه با چینی‌ها تمام شده و آماده کلنگ زنی و آغاز عملیات است؛ همچنین سه میلیارد دلار هزینه این پروژه است و تاکنون 1 میلیارد و سیصد میلیون دلار آن تامین شده و 1 میلیارد و هفتصد میلیون دلار نیز به زودی تامین خواهد شد.

در ادامه این سفر با حضور جهانگیری کشتی کاتاماران در کشتی سازی اروندان به آب انداخته می‌شود.
معاون اول رئیس جمهوری همان روز به سمت ماهشهر حرکت می‌کند و در آن شهرستان، کارخانه روغن سازی خلیج فارس را در سایت بندر امام خمینی(ره) افتتاح می‌کند، این کارخانه با پنج هزار تن تولید، و از بزرگترین کارخانه‌های تولید روغن در خاورمیانه،متعلق به بخش خصوصی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار