اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده: شخصیت حضرت زینب (س)، نمایانگر جایگاه بانوان در بینش اسلامی می باشد، مناسب ترین روز برای قدردانی از جایگاه پرستاران به واقع چنین روزی است

یکشنبه 17 بهمن ماه مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان خوزستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، دکتر علی حسین حسین زاده سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری، دکتر اسماعیل ایدنی امام جمعه موقت اهواز: نباید مشکلات رفاهی و وضعیت حقوقی، قداست شغل پرستاری را تحت تأثیر قرار دهدرئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر مهران ورناصری معاون درمان دانشگاه، دکتر منصور آرزومند رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و جمعی از پرستاران و پرسنل فوریت های پزشکی در تالار شهدای دانشگاه برگزار شد.

امام جمعه موقت اهواز در این مراسم با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: یکی از افتخارات حضرت زینب (س)، پرستاری بود، بانویی که در معرفت، بینش و شجاعت بسیار عالی بود و در کنار برادر بزرگوار خود رسالت بسیار سنگینی را انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده اظهار داشت: شخصیت حضرت زینب (س)، نمایانگر جایگاه بانوان در بینش اسلامی می باشد، مناسب ترین روز برای قدردانی از جایگاه پرستاران به واقع چنین روزی است، روزی که مصادف با میلاد حضرت زینب (س)، بزرگ پرستاری که در سال های گوناگون حیات خود، از پنج امام بزرگوار پرستاری کرده است.

 وی تصریح کرد: برخی از مشاغل قداست خاصی دارند که در این بین پرستاری نیز جایگاه معنوی و مقدسی دارد که این جایگاه ابتدا باید برای جامعه پرستاری و سپس برای کل جامعه تبین شود، در حال حاضر چنین جایگاهی وجود دارد اما در سطح مطلوبی قرار ندارد، بنابراین باید تمام ارکان و دست اندرکاران درصدد تعیین جایگاه پرستاران برآیند.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر مسئولیت شناسی و قداست شغل پرستاری و اشاره به وجود همین دیدگاه در نظر مردم، افزود: نباید مشکلات رفاهی و وضعیت حقوقی، قداست شغل پرستاری را تحت تأثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: هم اکنون وضعیت رفاهی و معیشتی پرستاران با استانداردهای جهانی رفاه پرستاران فاصله زیادی دارد و علاوه بر کمبود تعداد پرستار، متوسط زمانی که هر پرستار باید برای بیمار صرف کند هنوز با استاندارد جهانی فاصله بسیاری دارد.

حجت الاسلام حسن زاده اذعان کرد: جامعه پرستاری در ارتقای سلامت جامعه، بالا بردن عمر متوسط و امید به زندگی جامعه، نقش مهمی را ایفا می کند و با توجه به اینکه پرستار بیشترین زمان را برای بیمار صرف می کند و چشم امید بیمار به پرستار می باشد، بنابراین باید مسئولین و متصدیان امر با تصویب قوانینی با ایجاد حداقل شرایط، زمینه ارائه خدمت توأم با آرامش فکری را برای این شغل مقدس فراهم نماییم.

امام جمعه موقت اهواز در پایان ضمن قدردانی از خدمات پرستاران که مطمئناً سبب ایجاد سلامت جسمی و معنوی خواهد شد، خاطرنشان کرد: خدمات پرستاری در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نباید فراموش شود زیرا پرستاران در خطوط مقدم جبهه خدمات ارزشمندی ارائه دادند و گذشت و ایثار همین افراد سبب ایجاد انقلابی شد که مایه عزت و سربلندی ایران اسلامی می باشد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار