اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
نوشتاری از کیانوش راد/ سازمان محيط زيست ناتوان از حل بحران ريزگردهاست
تشكيل كميته ويژه و با دستور و پي گيري شخص آقاي روحانی ، مي تواند از گسترش بحران زيست محيطي ، در خوزستان جلوگيري كند.
شوشان / محمد كيانوش راد

حل مشكل ريزگردها در خوزستان نيازمند عزمي ملي است. آقاي روحاني همانگونه كه در هفته هاي آغازين دولت با تشكيل كميته اي ويژه ، نجات درياچه اروميه را در دستور كار دولت قرار داد ،در موضوع بحران ريزگردها بايد بطور  ويژه موضوع را پي گيري كند.

اين حداقل انتظار خوزستاني ها از دولت تدبير و اميد است. سازمان محيط زيست ، به تنهايي توان اجرايي چنين امر مهمي را ندارد. دولت بايد كميته ويژه و با اعتباري خارج از اعتبارات استاني و ملي را  بدين مهم اختصاص . با شرايط فعلي دولت ، سال ها مردم اسير گرد و غبار خواهند بود.

طرح ٥٥٠ هزار هكتاري كه بدستور و خواست مقام رهبري آغاز شده بود ، تنها پس از موافقت رهبري با تخصيص بودجه از صندوق توسعه ملي مرحله پرشتاب اجرايي خويش را طي نمود كه  مي توان آن را يكي از موفقيت هاي دولت روحاني در خوزستان برشمرد.

دولت اكنون نيز مي تواند و بايد  با تعيين كميته اي ويژه حداقل با حضور وزراي جهادكشاورزي، نفت و نيرو ، وزير امور خارجه ،  محيط زيست و استاندار خوزستان  و با اخذ مجوز از رهبري براي تامين اعتبار از صندوق توسعه ملي ، انجام عمليات مطالعاتي  و اجرايي را آغاز كند

تنها با اعتبارات ويژه و مجري مشخصي ، مثل جهاد كشاورزي مي تواند به شتاب اجرايي حل معضل ريزگردها اطمينان داست.

با توجه به تجربه موفق وزارت جهادكشاورزي در امر احياء و توسعه طرح عظيم ٥٥٠ هزارهكتاري زمين هاي كشاورزي ، وزارت جهاد مي تواند مجري و محور اجراي نهال كاري ، وزرات نفت مجري مالچ پاشي  ، و وزارت نيرو مجري تامين آب و احياي تالاب هاي در حال مرگ خوزستان باشد.

تشكيل اين كميته بصورت ويژه و با دستور و پي گيري شخص آقاي روحاني ، مي تواند از گسترش بحران زيست محيطي ، در خوزستان جلوگيري كند.

در اين راه همه ، از نمايندگان مجلس ، نمايندگان مجلس خبرگان ، شوراهاي شهر و روستا ، فعالان محيط زيست ، فعالان  اجتماعي و سياسي ، احزاب و تشكل هاي سياسي و صنفي ،اصحاب رسانه ها ،  ائمه جمعه و جماعات در راه پي گيري اين مطالبه ضروري و همگاني و با محوريت استانداري و امام جمعه محترم و نماينده ولي فقيه در استان مي توان و بايد كمك گرفت.
همگرايي همه خطوط سياسي براي حل معضل و بحران گسترش گرد و غبار و ريزگردها در خوزستان لازم و ضروري مي نمايد.

هر كس به سهم خويش بايد اين مطالبه و خواست همگاني را دنبال نمايد. هر بحراني با اراده ي عمومي و همگرايي قابل حل خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار