شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
  مدیر بیمه برکت خوزستان گفت: در قالب طرح برکت خانواده، با هدف حمایت زوج های نابارور مناطق محروم کشور، از پارسال تاکنون 12 فرزند زوج های نابارور مناطق محروم خوزستان به دنیا آمده اند.

محمد صادق هزاردستان چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح از سوی بنیاد برکت، به رایگان در مناطق محروم کشور در حال اجراست.  وی گفت: در این مدت، یک هزار زوج نابارور مناطق محروم خوزستان شناسایی و حدود 500 زوج به مراکز درمانی معرفی شده اند.

وی افزود: تعدادی از این زوج ها در حال طی مراحل مقدماتی، نمونه گیری و آزمایش های اولیه و تعدادی در حال گذراندن روند درمان هستند که 40 مورد باردار شده که تاکنون 12 فرزند به دنیا آمده و بقیه در انتظار فرزند هستند. هزاردستان ادامه داد: زوج ها تا زمان انجام زایمان و حتی پس از آن، در صورت نیاز به مراقبت از آنها و فرزندان، مورد حمایت رایگان قرار می گیرند.

مدیر بیمه برکت خوزستان گفت: زوج هایی که فرزند آنها زودتر از 9 ماه به دنیا آمده و نیاز به مراقبت های ویژه داشتند نیز مورد حمایت قرار گرفته اند. وی ابراز امیدواری کرد: بنیاد برکت بتواند با این طرح، آرزوی بچه دار شدن تمام زوج های نا بارور که به دلیل مشکلات مالی، توانایی تامین هزینه های درمان ناباروری را ندارند به واقعیت نزدیک کند.

وی در خصوص طرح برکت خانواده اظهار کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تسهیل تشکیل خانواده و افزایش جمعیت در خانواده های ایرانی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، از طریق بنیاد برکت، طرح (برکت خانواده) با هدف حمایت زوج های نابارور در مناطق محروم کشور را درحال اجرا دارد.

مدیر بیمه برکت خوزستان ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به عنوان یکی از بخش های حمایتی کشور در زمینه های اجتماعی و اقتصادی خود را موظف به کمک برای اجرای هرچه بهتر این سیاست ها می داند و به همین دلیل حمایت از زوج های نابارور نیازمند در مناطق محروم روستایی را به عنوان هدف خود تعیین کرده است.  وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای انجام این کار از دی سال 1393آغاز شده و از فروردین 1394 طرح به طور رسمی اجرا شد.

هزاردستان در خصوص شرایط زوج های نابارور گفت: سکونت زوج ها در مناطق محروم و روستایی، داشتن دفترچه درمانی روستایی، حداکثر داشتن سن 35 سال برای زن و نداشتن توانایی زوج های معرفی شده به بیمه برکت در پرداخت رایگان هزینه درمان از جمله این شرایط است.

مدیر بیمه برکت خوزستان بیان کرد: دو مرکز ناباروری در بیمارستان امام خمینی (ره)و جهاد دانشگاهی واقع در پردیس اهواز مستقر هستند که پس از معاینه و ثبت درخواست مراجعان، اقدامات اولیه صورت می گیرد.

وی افزود: در صورت داشتن شرایط لازم، مراجعان به یکی از این بیمارستان ها معرفی و هزینه آنها رایگان پرداخت می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار