اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
از "رجایی" نامیدن شریعتی تا خاطره گویی آیت الله شفیعی / گزارش شوشان از آیین کلنگ زنی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح زردشت/ شهردار اهواز : اهواز بيست سال از قافله توسعه عقب مانده است / آیت الله شفیعی: باید واقعیات را منعکس کرد
آیین کلنگ زنی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح جانباز واقع در منطقه (زردشت) و تعریض پل کیان آباد با حضور استاندار خوزستان، شهردار...
شوشان: آیین کلنگ زنی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح جانباز واقع در منطقه (زردشت) و تعریض پل کیان آباد با حضور استاندار خوزستان، شهردار و شورای شهر اهواز، آیت الله شفیعی عضو مجلس خبرگان رهبری، ساکنین زردشت و اهالی رسانه برگزار شد.

شهردار اهواز : 
اهواز بيست سال از قافله توسعه عقب مانده است

شهردار اهواز در این مراسم گفت: بنا نداشتیم در روزهای پایانی دوره چهارم شورا طرح عمرانی جدیدی را آغاز کنیم و تنها تلاش مان را برای اتمام پروژه های ناتمام گذاشته بودیم ولی حضور شریعتی در مسند استانداری خوزستان و برنامه های ارائه شده در راستای توسعه شهر اهواز باعث شد تا برای اجرای پروژه احداث تقاطع غیر همسطح جانباز واقع در منطقه (زردشت) و تعریض پل کیان آباد در مدت زمان 18 ماه مصمم شویم.

سید خلف موسوی افزود: مشکلات بین بخشی باعث شده بود تا اکثر پروژه های شهری به صورت نمیه تمام رها شود و تنها حضور استاندار جدید باعث شد تا این مشکلات حل شود. در واقع شریعتی از هیچ حمایتی برای اتمام پروژه ها دریغ نکرد.

شهردار کلان شهر اهواز احداث تقاطع غیر همسطح جانباز واقع در منطقه (زردشت) و تعریض پل کیان آباد را برای حل معضل ترافیک کیانپارس و بخشی از شهر توصیف کرد و افزود: شهر اهواز به علت جنگ تحمیلی و تاخیر در بازسازی آن 20 سال از توسعه عقب افتاده است. برای آنکه بتوانیم این 20 سال عقب افتادگی را جبران کنیم لازم است که با مدیریت جهادی و نگاهی فرابخشی برای رسیدن به توسعه تلاش کنیم.

موسوی شورای دوره چهارم را شورای خدمت، اقدام و عمل معرفی کرد و افزود: این شورا به دور از حاشیه و تنش کار خود را انجام داده است و در پایان کارنامه قابل قبولی از خود به جای خواهد گذاشت.

رئیس شورای شهر اهواز:
علی رغم اختلاف نظرها فعالیت های خوبی انجام شده است

در این رئیس شورای شهر اهواز همکاری بین بخشی را یکی از مسائل ارزشمند در شرایط فعلی توصیف کرد و گفت: در دوره این شورا علی رغم اختلاف نظرها فعالیت های خوبی در بخش عمرانی انجام شده است که اکثر این پروژه ها زیر بنایی هستند و در آینده ارزش خود را برای شهروندان نشان می دهد.

شیرمردی افزود: ابزار و امکانات موجود اجازه فعالیت بیشتر از مقداری که انجام شده است را نمی داد و ما همه تلاشمان را در این زمینه انجام داده ایم. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضور استاندار سبب ساز رونق پروژه های شهری در اهواز شد.

استاندار خوزستان:  نباید اسیر اختلاف سلیقه ها شویم

استاندار خوزستان نیز در این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر، پروژه احداث تقاطع غیر همسطح جانباز واقع در منطقه (زردشت) و تعریض پل کیان آباد را به درخواست جانبازان ساکن زردشت دانست و گفت: روان بودن رفت و آمد و حل معضلات ترافیک از حقوق اساسی شهروندان است.  شریعتی کاهش آلودگی هوا، صرفه جویی اقتصادی و آسایش روحی روانی مردم را به دلیل  عدم ترافیک را مهم ترین مزایای پروژه مذکور دانست.

استاندار خوزستان با اشاره به بهبود شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری های خارجی پس از برجام ، گفت:  برجام در آینده باعث سرمایه گذاری بیشتر در حوزه نفت و گاز در خوزستان می شود.  بنابراین لازم است متناسب با این سرمایه گذاری ها خدمات شهری پیشرفت نیز پیشرفت کند. برای آنکه اهواز بتواند به سازمان های سرمایه گذار خدمات ارائه دهد باید زیرساخت های شهری اهواز مدرن شود. اهواز در حاشیه شهر مشکلات زیادی دارد و نیازمند به توسعه همگون می باشد. 

شریعتی بر ضرورت هم صدایی و یکپارچگی برای عبور از مشکلات تاکید کرد و گفت: اختلاف نظرها و سلیقه ها به جای خود خوب است ولی در مسائل اصلی و خدمات رسانی نباید اسیر اختلاف سلیقه ها شویم و امور حیاتی مردم را قربانی اختلافات سلیقه ای خود کنیم.

شریعتی افزود:  اکنون خدمتی که خوزستان به کشور انجام می دهد نصیب مردم استان نمی شود. پس باید همت کنیم و این عقب افتادگی ها را جبران نماییم و این به عهده ی کسی جز خودمان نیست و نباید از بیرون توقع کمک داشته باشیم.

آیت الله شفیعی :  آیت الله شفیعی: باید واقعیات را منعکس کرد

آیت الله شفیعی نیز در سخنانی ضمن تبریک دهه ی مبارک فجر، وظیفه ی حاکمان را دو رفاه بندگان خدا و  تلاش برای آسایش مردم و آبادی بلاد که همان خدمات رسانی در حوزه های مختلف به شهروندان است، برشمرد.

آیت الله شفیعی با اعلام آمادگی جهت کمک به رشد و توسعه ی استان اظهار داشت: خوشبختانه اکثر مسئولین استان نیت خدمت به مردم را دارند. ما روحانیون نیز در کنار وظایف عام و تخصصی خود در امور دینی و مجلس خبرگان رهبری، از تلاشهای مسئولان در جهت پیشرفت استان حمایت کرده و تلاش می کنیم توجه مرکز را به مشکلات استان جلب نماییم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتقال آب از سرشاخه رودخانه‌های خوزستان گفت:‌ از وزیر نیرو می خواهیم که در این زمینه به خواسته‌های مردم استان گوش فرا دهد و به این خواسته‌ها ترتیب اثر دهد؛ باید واقعیات را در این زمینه منعکس کرد.

در حاشیه :

در این مراسم یکی از اهالی زردشت با بیان آنکه شریعتی در ساعت 1:30 بامداد از خیابان های زردشت بازدید کرده و برای رفع مشکلات مردم خواب و زندگی را از خودش گرفته است، از شریعتی به عنوان "رجایی خوزستان" نام برد.

در این مراسم ، آیت الله شفیعی خاطره ای را نقل کرد و گفت: در زمان مرجعیت حاج شیخ محمد رضا معزی حاکمی به دزفول آمد و مردم همه به ملاقاتش رفتند اما شیخ به دیدارش نرفت. حاکم به شیخ نامه نوشت که ما به بلاد شما آمده ایم آیا شما با مایی یا بر مایی؟ شیخ در پاسخ نوشت: چنان که گویند شما برای تعمیر بلاد و رفاه حال عباد آمدید، اگر چنین است با شماییم. حاکم پس از دیدن پاسخ ، خود به دیدار شیخ رفت. 























comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
comment
0
0
comment سلام
یه پیشنهاد به معاونت فرهنگی شهرداری اهواز،
کتاب آئین نامه شهرداری اهواز رو بنویسید.
خداوکیلی این [...] بگه [...].
یه نگاهی به چهره شهر نمیندازه که چقدر شهر عقب مونده ست.
فقط بلدن بگن [...]
راست میگید یه خورده به حرفهای رهبر گوش بدید و تو اون حوزه ای که به شما وظیفه دادن درست عمل کنید نه کارهایی که شما توش وظیفه ای ندارید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار