شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
با حضور مسئولین ارشد استان در هویزه و سوسنگرد صورت گرفت
آیین افتتاح 53 مدرسه در سطح استان به صورت نمادین در هنرستان دخترانه شهدای خیبر شهرستان هویزه...



شوشان: آیین افتتاح 53 مدرسه در سطح استان به صورت نمادین در هنرستان دخترانه شهدای خیبر شهرستان هویزه با حضور غلامرضا شریعتی،  استاندار خوزستان برگزار شد.

از این تعداد فضای آموزشی ، در شهرستان هویزه پنج مدرسه با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال بهره برداری رسید.  همچنین شریعتی پیش از این مراسم سالن ورزشی مدرسه دخترانه زینب به مساحت 750 متر مربع را در شهرستان حمیدیه را افتتاح کرد.

سالن ورزشی این مدرسه راهنمایی دخترانه  با اعتباری معادل چهار میلیارد و 500 میلیون ریال و از اعتبارات استانی احداث شده و اولین سالن مدرسه دخترانه این شهرستان به شمار می رود.

شریعتی همچنین در ادامه نیز در آیین افتتاحیه جاده کندرو شهرستان حمیدیه به سمت هویزه حضور یافت و پس از آن نیز برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا به گلزار شهدای شهرستان هویزه رفت. دراین سفر جاده کمربندی شهرستان هویزه به سمت جفیر و دبیرستان دخترانه شهیده سمیره بوعذار این شهرستان نیز افتتاح شد .

این دبیرستان دخترانه در بخش نیسان از توابع شهرستان هویزه است که زمین آن توسط یکی از خیران این شهرستان اهدا و توسط یکی از شرکت های پیمانکاری استان احداث شده است.

در عین حال، مدرسه 9 کلاسه الزهرای رفیعه، مدرسه 3 کلاسه خیرساز آلبوعفری جنوبی، معلم سرای سوسنگرد، معلم سرای هویزه در مجموع با اعتباری بالغ بر 10 میلیاردو 360 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

در آیین نمادین 53 مدرسه در خوزستان همچنین نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان و جمعی از مسئولان و مدیران استانی حضور داشتند.

استاندار خوزستان در آیین افتتاح دبیرستان شبانه روزی حضرت معصومه در هویزه:

سرمایه و وقتمان متعلق به آموزش و پرورش است

استاندار خوزستان در آیین افتتاح دبیرستان شبانه روزی حضرت معصومه در هویزه:آموزش و پرورش مبنای توسعه کشور است و سرمایه و وقت ما متعلق به آموزش و پرورش است. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، غلامرضا شریعتی  صبح امروز و در آیین افتتاح دبیرستان شبانه روزی حضرت معصومه در شهر هویزه گفت:  دبیرستان شبانه روزی حضرت معصومه پروژه عظیمی با ظرفیت  180 نفر است و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه این دبیرستان شبانه روزی در زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع  و زیر بنای 5 هزار مترمربع ساخته شده است ،توضیح داد: این مدرسه  همچنین شامل ساختمان های آموزشی، خوابگاه، سلف سرویس، سالن ورزشی و ساختمان های جانبی است.

وی گفت: کنار این دبیرستان نیز صبح امروز هنرستان کارودانش پسرانه شهدای خیبر افتتاح شد و به بهره برداری رسید. استاندار خوزستان افزود: در عین حال صبح امروز 53 پروژه متعلق به نوسازی مدارس با اعتباری در حدود 22میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

شریعتی با تاکید بر اینکه تعداد کلاس ها در مدارس خوزستان باید افزوده شود، گفت: کیفیت کلاس ها و تجهیز آنها به وسایل و تجهیزات کمک آموزشی نیز از کارهای دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اظهار اینکه سطح تحصیلی در خوزستان باید به استانهای برتر رسانده شود ،گفت: در این یکی دو سال اقدامات خوبی در راستای کیفیت بخشی  از سوی آموزش و پرورش استان خوزستان و در زمینه ساخت فضاهای آموزشی و تجهیز آنها از سوی نوسازی مدارس  صورت گرفته است  و ما پله های ارتقا را طی کرده ایم.

استاندار خوزستان با اشاره به ارتقای رتبه آموزش و پرورش خوزستان در حوزه پیش دبستانی نیز گفت: کسب رتبه برتر کشوری توسط آموزش و پرورش خوزستان در کمیت و کیفیت پیش دبستانی در خوزستان قابل توجه است و امیدواریم با سرمایه و وقتی که برای  آموزش و پرورش به عنوان زیر بنای توسعه در جامعه صرف می کنیم، بتوانیم آموزش و پرورش را به رتبه های بالاتر که شان مردم خوزستان است ؛سوق دهیم.

نماینده دشت آزادگان در مجلس:

آموزش و پرورش آیینه سیاسی دولت هاست

نماینده مردم دشت آزادگان، بستان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: آیینه سیاسی دولت ها آموزش و پرورش است و باید در خصوص توسعه زیرساخت های آموزشی تلاش مضاعفی صورت گیرد.

قاسم ساعدی چهارشنبه در آیین نمادین افتتاح 53 مدرسه در سطح استان در هنرستان دخترانه شهدای خیبر شهرستان هویزه اظهار کرد:هیچ گاه منکر خدمات دولت تدبیر و امید نیستیم چرا که تمامی دولت ها خدمات خوبی را به مناطق محروم ارائه داده اند اما هنوز آنگونه که باید غبار محرومیت از چهره مناطق محروم استان بخصوص دشت آزادگان زدوده نشده است.

وی افزود: باید در عرصه علم و دانش و تعلیم و تربیت در این مناطق تلاش بیشتری شود چون در شهرستان هویزه استعدادهای خوبی وجود دارد که باید آن ها را پرورش داد.

نماینده مردم دشت ازادگان ، بستان و هویزه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جامعه شناسان بر این باورند که عملکرد دولت ها بر اساس ترقی آموزش و پرورش ملاک قرار می گیرد و در صورت عملکرد ضعیف یک دولت در این بخش، آن دولت باید در خصوص برنامه های خود تجدید نظر کند. وی تصریح کرد: آیینه سیاسی دولت ها آموزش و پرورش بوده و باید در خصوص توسعه زیرساخت های آموزشی تلاش مضاعفی صورت گیرد.


مدیرکل نوسازی خوزستان :

170 مدرسه از ابتدای سال 95 در خوزستان به بهره برداری رسیده است

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان اظهار کرد: 170 مدرسه از ابتدای سال 95 در خوزستان به بهره برداری رسیده است و پروژه های خوبی نیز در دست اقدام داریم.

رضایی در این مراسم گفت: از ابتدای سال 1395 تاکنون بیش از 170 مدرسه افتتاح شده و پیش بینی می شود تا پایان سال 30 فضای آموزشی دیگر تحویل آموزش و پرورش داده شود.

وی افزود: سال جاری از نظر منابع اعتباری یکی از سخت ترین سال ها بوده اما با این وجود به همت خیران مدرسه ساز و اهتمام استاندار خوزستان در جهت توسعه زیرساخت های آموزشی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تصریح کرد: همچنین جهت ساخت پنج فضای آموزشی در شهرستان هویزه بیش از یکصد میلیارد ریال اعتبار صرف شده که تنها 75 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی جذب شده است.

وی اظهار کرد: اگرچه با کمبودها و مشکلات اعتباری مواجه هستیم اما شرایط کنونی کشور را به خوبی درک کرده و امید می رود در سال آینده شرایط بهتری رقم بخورد.

رضایی بیان کرد: سال آینده در بحث پروژه های عمرانی در استان اقدامات خوبی صورت می گیرد و جا دارد از خیران مدرسه ساز استان نیز به منظور تلاش برای توسعه زیرساخت های آموزشی استان قدردانی کنیم. وی گفت: دولت باوجود رویکرد مثبتی که نسبت به توسعه فضاهای آموزشی دارد به تنهایی نمی تواند در این خصوص اقدام کند به همین جهت حضور پررنگ خیران مدرسه ساز بسیار موثر است.

رضایی  در عین حال افزود :مجموع زیربنای 53 مدرسه ای که امروز به بهره برداری رسیدند 23 هزار متر مربع است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار