اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۰۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
شوشان: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ جلوگیری از سدسازی غیرکارشناسی و رهاسازی آب در تالاب‌ها راه حل نهایی حل مشکل ریزگردها است.

سیدراضی نوری با اشاره به قطعی برق و آب در شهرهای استان خوزستان متذکر شد:‌حل کردن مشکل ریزگردها به این آسانی نیست؛ رهاسازی آب تالاب‌ها باید برنامه و زمان بندی خاصی داشته باشد. در کوتاه مدت نیز می توان از آب مقطر برای شستشوی اتصالات برق استفاده کرد تا برق جریان پیدا کند. یک راه دیگر این است که وسایل حفاظتی روی اتصالات برق قرار داده شود تا ریزگردها روی آن‌ها ننشیند.

او تاکید کرد:‌ البته راه حل دراز مدت و درمان اصلی این مسئله جلوگیری از ریزگردها است که باید جلوی سدسازی غیرکارشناسی گرفته شود و آب کافی در تالاب ها رهاسازی شود. در حال حاضر تالاب هایی مثل هورالعظیم، آب کافی ندارند.

نوری متذکر شد:‌ با آزمایشاتی که انجام شده مشخص شده در ریزگردهایی که جدیدا گریبان گیر خوزستان شده قطعاتی از مالچ پاشی و نمک در ریزگردها بوده است که این نشان می دهد 90 درصد مسئله ریزگردها داخلی است و ما نباید فرافکنی کنیم و آن را به خارج ربط دهیم بلکه می توانیم با اتخاذ یکسری از راهکارها مشکل را برطرف کنیم.

/ایسنا

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
comment
0
0
comment ریزگردهای داخلی به رنگ خاکستری تیره و یا زرد رنگ هستند و نمکی هم در آنها نیست چون ذرات نمک باجذب رطوبت هوا سنگین شده واز زمین بر نمی خیزند.برخلاف نظر جنابعالی 90 درصد ریزگردها از عربستان و جنوب سوریه و اردن می آید که برنگ قرمز تند هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار