اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
نه جوابیه ای، نه توجهی و نه هیچ عکس العملی از سوی این فرد تاکنون داده نشده و این نهایت بی احترامی و بی خیالی به مردمی است که دلسوز و علاقمند به شهر و آثار تاریخیشان هستند.
به گزارش شوشان، روزانه و در تعداد بالایی پیام ها و تصاویر شهروندان از گوشه گوشه حریم سازه های جهانی شوشتر، و آسیب ها و بی توجهی های مختلف برای ما ارسال می شود که بسیار درد آور و اسفبار است.

در تازه ترین گزارش ها تصاویری از رشد نیزارها در اطراف پل شادروان و همچنین تخلیه نخاله های ساختمانی در عین بی توجهی پایگاه سازه های آبی در جوار این پل بند ارزشمند تاریخی از سوی شهروندان ارسال شده است.

متاسفانه مدیر پایگاه جهانی سازه های آبی تاریخی شوشتر، نه تنها گامی در جهت نواقص بر نداشته، بلکه هیچگونه توجهی به اعتراضات و انتقادات رسانه ها و مردم ندارد! به طوری که ما را به جای خود شرمنده گلایه های مردمی کرده است. نه جوابیه ای، نه توجهی و نه هیچ عکس العملی از سوی این فرد تاکنون داده نشده و این نهایت بی احترامی و بی خیالی به مردمی است که دلسوز و علاقمند به شهر و آثار تاریخیشان هستند!

شهروندان بسیاری نیز در پیام های خود متعجب اند از اینکه چرا با این همه اعتراض و انتقاد به شرایط آثار جهانی و زیرنظر پایگاه سازه های آبی، این مسئول حاضر به استعفا و ترک شوشتر نیست! و اصلاً اینکه چرا متولیان با مقام بالاتر این مدیر را تعویض نکرده و مدیری با تخصص و تجربه بالاتر جایگزین نمی کنند؟

گفتنی است، پل بند شادروان بر روی نهر شطیط بنا شده است و ساخت آن را به زمان شاپور ساسانی و به دست قیصر روم نسبت می دهند. این پل بند دارای 44 دهنه بزرگ و 43 دهنه کوچک است که در حال حاضر 9 دهنه در سمت شمال و 28 دهنه در سمت جنوب باقی مانده است.

یکی از دلایل ساخت این پل بند عظیم بالا آوردن و آرام نمودن جریان آب توسط پی و پایه های پل بند شادروان و ورود آب به نهر داریون برای آبیاری مزارع میان آب بوده است. به گفته فردوسی ساختن پل بند شادروان سه سال طول کشیده است.

در زیر تصاویر ارسالی از محسن یساراتی، یکی از شهروندان دلسوز را می بینید:












نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار