اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
  استاندار خوزستان گفت: برای گرفتن سفارش کار ساخت سکوی های گازی پارس جنوبی در حال رایزنی هستیم.

غلامرضا شریعتی شنبه در آیین بارگیری سکوی 19B پارس جنوبی در تاسیسات دریایی خرمشهر با بیان اینکه قبلا سفارش برای ساخت سکوهای دریایی در خرمشهر زیاد بود، گفت: پیشتر سفارش های زیادی برای ساخت سکوی دریایی در خرمشهر انجام می شد و در حال حاضر این سفارش ها کاهش یافته و این مسئله با تحریم مواجه شد و مشکلاتی را ایجاد کرد.

شریعتی اظهار داشت: انتظار داریم با ورود سرمایه های جدید به کشور و سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز در این زمینه سفارش ها برای ساخت سکوهای نفت و گاز بیشتر شود. وی افزود: به همین منظور با وزیر نفت نشستی داشته ایم و ایشان آمادگی لازم را برای فعال سازی سایت خرمشهر را دارد.

ریزگردها عامل قطعی برق در خوزستان شد

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت تعطیلی و قطع برق پیش آمده در 11شهراستان گفت : در دو هفته اخیر میزان ریزگردها در خوزستان 66 برابر حدمجاز رسیده بود و این ریزگردها روی مقره ها و ایستگاههای برق رسوب کرده و باعث قطعی برق شده است. شریعتی افزود: در حال حاضر ایستگاههای فوق توزیع را شست و شو دادیم و نیروهای عملیاتی برق در حال انجام شست و شوی شبکه های برق هستند.

وی در ادامه گفت: شب گذشته با توجه به رطوبت هوا به 96 درصد در استان رسیده بود و خاک ها به گل تبدیل شد و 34 هزار ترانس برق و 35 هزار کیلومتر خطوط انتقال برق در استان خوزستان را درگیر کرده بود.

شریعتی افزود: به همین دلیل نیروگاه رامین، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، زرگان از مدار خارج شده بودند که با تلاش نیروهای برق هم اینک شبکه های آبادان و خرمشهر، ماهشهر ایستگاه اصلی برق دار شد و سایر ایستگاههای فرعی در حال کار است.

وی ادامه داد: ایستگاه اصلی شمال غرب اهواز و ایستگاه کیان آباد هم ساعتی پیش وارد مدار شدند و توانستیم از این طریق تاسیسات آب و فاضلاب را برق دار کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار