شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
در خوزستان وضعیت تعطیلی مدارس به‌گونه‌ای شده است که یک دانش‌آموز در طول 12 سال تحصیلی 120 روز کمتر به کلاس می‌رود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تعطیلی‌های مکرر مدارس در طول سال تحصیلی به‌علت گردوغبار و شرایط غیرمترقبه در استان، گفت: دانش‌آموزان خوزستانی در طول دوران تحصیل خود 120 روز کمتر به مدرسه می‌روند.
 
محمد تقی‌زاده درباره تأثیر تعطیلی‌های مکرر و اجباری مدارس به‌علت وقوع شرایط بحرانی گرد و غبار در استان، اظهار کرد: ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا مدارس تعطیل نشوند؛ چرا‌ که دانش‌آموزان از لحاظ درسی آسیب می‌بینند، اما این حوادث غیرمترقبه هستند و ما نمی‌خواهیم که با اصرار بر تشکیل کلاس‌ها دانش‌آموز به شکل دیگری آسیب ببیند.
 
وی تصریح کرد: به‌دلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی خوزستان و مسائل و مشکلات زیست‌ محیطی ناشی از وقوع پدیده ریزگردها، طول سال تحصیلی به‌علت تعطیلی برخی روزها از سوی ستاد مدیریت بحران، کاهش می‌یابد البته استان‌های شمالی کشور هم با تعطیلی در اثر بارش برف مواجه هستند اما در خوزستان وضعیت تعطیلی مدارس به‌گونه‌ای شده است که یک دانش‌آموز در طول 12 سال تحصیلی 120 روز کمتر به کلاس می‌رود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه تنها راه آموزش و پرورش برای جبران عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی است، گفت: دانش‌آموزان خوزستانی در طول دوره تحصیل 12 ساله، 120 روز کمتر از دانش‌آموزان دیگر مناطق کشور آموزش می‌بینند به همین دلیل برای آن‌ها کلاس‌های جبرانی برگزار می‌کنیم.
 
تقی‌زاده همچنین در خصوص وضعیت فعالیت امروز مدارس استان باتوجه به قطعی گسترده شبکه‌های آب و برق در روز گذشته (23 بهمن‌ماه) و برخی گزارش‌ها مبنی بر قطعی برق برخی مناطق در روز جاری، اظهار داشت: تنها برق منطقه کوی ملت اهواز از ساعت 9 تا 11 صبح امروز قطع شده بود اما هم‌اکنون برق این منطقه وصل شده است و هیچ مدرسه‌ای در اهواز نیز به علت قطعی برق تعطیل نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار