اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اختلالات ایجاد شده در شبکه توزیع برق، آب و مخابرات در روز شنبه 23 بهمن ماه 95 در استان خوزستان در خصوص روند ارائه خدمات درمانی به بیماران و مراجعین به بیمارستانهای تابعه دانشگاه گفت: اگرچه قطعی آب، برق، تلفن و... و به تبع آن بروز اختلال در بسیاری از خدمات و امکانات شهری در اغلب شهرهای استان مشکل ساز شد ولی خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده و تلاش همکاران پرتلاشمان در بیمارستان ها، در روند ارائه خدمات درمانی به بیماران کوچکترین اختلالی وارد نشد.

وی ادامه داد: روز شنبه 23 بهمن ماه با افزایش پدیده ریزگردها و به دنبال آن مه و افزایش رطوبت در هوای استان به ویژه در شهر اهواز، از ساعت 2:30 بامداد به دلیل اخلال در سیستم توزیع برق و خارج شدن نیروگاه های تولید برق از مدار، با قطع ناگهانی برق در شهرهای اهواز، باوی، حمیدیه، کارون، ماهشهر، بندرامام خمینی(ره)، هندیجان، آبادان، خرمشهر، شادگان، هویزه و بستان مواجه شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: متاسفانه با وقوع این پدیده نادر در استان، به دنبال قطع برق، تصفیه خانه های آب نیز از مدار خارج شده و آب شهرهای فوق نیز قطع شده و از حدود ساعت 10 صبح نیز با قطع شبکه ارتباطی تلفن مواجه شدیم.

وی اظهار نمود: به دنبال وقوع این رخداد ناگهانی، خوشبختانه به سرعت ژنراتورهای برق در بیمارستان ها فعال گردیدند و خدمات اورژانسی به مراجعین بدون وقفه ارائه گردید ولی با توجه به قطعی برق و محدودیت های ایجاد شده، اعمال جراحی انتخابی که ضرورتی در انجام آنها در آن روز وجود نداشت در بیمارستان ها لغو و فقط اعمال جراحی اورژانسی انجام شد.

ایدنی با بیان اینکه از اواخر روز جمعه با پدیده ریزگردها مواجه شدیم که از روز شنبه از شدت آن کاسته شد و بیماران دارای مشکلات تنفسی به بیمارستانها مراجعه نکردند، گفت: بیشترین نگرانی ما بابت اتمام ذخیره سوخت جهت تامین برق و همچنین ذخیره آب مراکز درمانی استان بود که با هماهنگی های انجام شده با ستاد بحران استان مقرر شد در صورت نیاز و استمرار مشکل، فراهم نمودن سوخت و آب برای بیمارستان ها در اولویت قرار گیرد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه برای مدت زمان 20 ساعت ذخیره آب و سوخت در بیمارستان های دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز داریم، گفت: خوشبختانه ساعت 16:30 روز شنبه قطعی برق و آب به پایان رسید و مشکلی برای مراکز درمانی به وجود نیامد.

وی ادامه داد: نگرانی دیگری که وجود داشت، بابت خوابگاه های دانشجویی بود که در صورت استمرار قطعی آب و برق و سردی هوا با مشکل جدی برای سیستم گرمایشی مواجه می شدیم و با وجود داشتن تانکر آب در خوابگاه های دانشجویی ولی متاسفانه با قطع برق، استفاده از آب تانکرها نیز با مشکل همراه بود، به همین علت برای رفع این مشکل نیز تعداد زیادی آب معدنی تهیه و در خوابگاه های دانشجویی توزیع گردید.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار