اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
مدیرکل پست خوزستان با اشاره به برگزاری مسابقه جهانی نامه‌نگاری گفت: چهل و ششمین مسابقه نامه‌نگاری اتحادیه جهانی پستی به تمام ادارات پست ابلاغ شده و آخرین مهلت ارسال نامه برای شرکت در این مسابقه 12 اسفند 95 است.

مهران حموله در نشست خبری که امروز (26بهمن ماه) به مناسبت مسابقه جهانی نامه‌نگاری در اهواز برگزار شد، اظهار کرد :این مسابقه برای نوجوانان سراسر جهان است و با هدف آگاهی از اهمیت نقش خدمات پستی در جامعه و ترویج فرهنگ مکاتبه برگزار می‌شود.

 وی افزود: موضوع اصلی این مسابقه "تصور کنید شما مشاور جدید دبیر کل سازمان ملل هستید، در این صورت برای مشاوره به کدام موضوع بحث جهانی می‌پردازید و چه راه‌حلی برای ایشان توصیه می‌کنید" است و نوجوانان سراسر جهان با ارسال نامه و شرکت در این مسابقه به دبیرکل سازمان ملل کمک می‌کنند.

حموله تصریح کرد: حداکثر سن شرکت‌کنندگان در این مسابقه 15 سال است و نامه حتماً باید به صورت دستنویس باشد. متن نامه حداقل 2 صفحه و حداکثر باید در 4 صفحه ارائه شود. همچنین اصول نامه‌نگاری باید رعایت شود.

 وی گفت: این مسابقه هیچ سودی از نظر مالی برای اداره پست ندارد و نامه‌های شرکت‌کنندگان بدون هرگونه پرداخت وجه و هزینه پست می‌شود. همچنین دریافت پاکات هم از طریق ادارات پست، کانون پرورش فکری کودکان و آموزش پرورش امکانپذیر است.
حموله عنوان کرد: جوایز ارزشمند از جمله مدال طلا، نقره و برنز که در سطح جهانی است برای برندگان این مسابقه در نظر گرفته شده و پست جمهوری اسلامی نیز جوایزی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته است.

وی گفت: تعداد مرسولات عادی ، از 6 میلیون و 331 مرسوله در آغاز دولت یازدهم، اکنون به 9 میلیون و 527 مرسوله رسیده‌ایم و در این زمینه 50 درصد رشد داشته‌ایم. همچنین در بحث سفارشات از 368 هزار مرسوله در ابتدای دولت، امروز به 501 هزار مرسوله رسیده‌ایم و 36 درصد رشد داشته‌ایم.

حموله با اشاره به این‌که در بحث پست پیشتاز از یک میلیون و 56 هزار مرسوله در ابتدای دولت یازدهم به یک میلیون و 98 هزار مرسوله رسیده‌ایم، عنوان کرد: در این زمینه نیز 4 درصد رشد داشته‌ایم.

وی در خصوص بحث توسعه سرویس‌های الکترونیک گفت: در سال ابتدایی دولت، 4 هزار مرسوله در استان قبول شده بود و این آمار اکنون به بیش از 400 هزار مرسوله رسیده است و استان خوزستان در بحث خدمات الکترونیک جزو استان‌های شاخص کشور است.

 حموله ادامه داد: میزان قبول مرسولات در استان چه در سطح توزیع و ارسال در 10 ماهه گذشته، 57 میلیون مرسوله بوده است؛ در حالی که در سال ابتدایی دولت، این آمار 39 میلیون مرسوله بود و توانستیم 47 درصد رشد داشته باشیم.

 وی افزود: در بحث خدمات نیابتی امروز نزدیک به 300 خدمت نیابتی انجام می‌شود و محور این خدمات، خدمات الکترونیکی است.

 حموله با بیان این‌که از سامانه هوشمند نامه‌رسان در دهه فجر رونمایی شد، عنوان کرد: سامانه هوشمند نامه‌رسان مبتنی بر تلفن همراه است که با هدف فراهم کردن بستر سخت افزاری و نرم افزاری برای نامه‌رسان‌ها است. بر این اساس نامه‌رسان‌ها مجهز به گوشی‌های هوشمند شدند و به صورت آنلاین امکان ارسال و دریافت محصولات پستی از این طریق فراهم و همچنین بارکدی 20 رقمی جایگزین تمبر در شبکه پستی شده است.

وی گفت: نرخ‌گذاری خدمات پستی زیر نظر شورای اقتصاد تعیین می‌شوند و در این زمینه تأییدیه شورای اقتصاد و حمایت از مصرف‌کننده در نرخ‌گذاری‌ها الزامی است و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی در خصوص نرخ‌گذاری‌ها نمی‌تواند به صورت خودسر عمل کند.

حموله عنوان کرد: در 10 ماهه امسال تعداد مرسولات وارده از طریق خرید اینترنتی به استان حدود 300 هزار مرسوله بود که نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد داشته است. همچنین تعداد فروشگاه‌هایی که در بازار شرکت پست حضور دارند، سال گذشته 80 فروشگاه بود که امسال به 120 فروشگاه رسیده است.

وی گفت: شرکت ملی پستی بازار مجازی پست را ایجاد کرده و از این طریق فروشگاه‌هایی که به عقد قرارداد با پست می‌پردازند، می‌توانند محصولات خود را در این بازار مجازی عرضه کنند و به همه دنیا نشان دهند.

حموله با اشاره به این نکته که تجارت الکترونیک می‌تواند فرصت معرفی کالاهایی که در ایران تولید می‌شوند را برای حضور در بازارهای بین‌المللی فراهم کند، عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه به ما تکلیف شده که حدود 2 هزار دفتر پیشخوان دولت را در استان ایجاد کنیم.
برچسب ها: پیشخوان ، نیابتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار