اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
هشدار رئیس مرکز بهداشت خوزستان درخصوص اثرات سوء گرد و غبار بر سلامت شهروندان
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با هشدار در خصوص اثرات سوء گرد و غبار بر سلامت افراد به ویژه گروه های آسیب پذیر..
 رئیس مرکز بهداشت خوزستان با هشدار در خصوص اثرات سوء گرد و غبار بر سلامت افراد به ویژه گروه های آسیب پذیر، اقدامات لازم در پیشگیری از بروز حوادث و عوارض زیان بار این پدیده بر سلامتی را تشریح کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر شکراله سلمان زاده، نوزادان، کودکان، نوجوانان، سالخوردگان، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی را از گروه های پر خطر و آسیب پذیر با این پدیده برشمرد و گفت: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار توصیه می شود که در هنگام بروز پدیده گرد و غبار در منزل مانده و درها و پنجره ها را بسته نگه داشته و از فعالیت غیر ضروری در خارج از منزل اجتناب شود.

وی ادامه داد: در صورت اجبار به فعالیت در هوای آزاد با به حداقل رساندن زمان مواجهه با این پدیده، حتما از ماسک مخصوص گرد و غبار که در داروخانه های سطح شهر موجود است استفاده شود و در صورتی که به این نوع ماسک ها دسترسی ندارند یک قطعه دستمال مرطوب را جلوی دهان و بینی خود قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه به افرادی که دارای بیماری های قلبی، تنفسی و آسم یا دارای علایمی مانند تنگی نفس، سرفه، خس خس و درد قفسه سینه هستند، توصیه کرد: علاوه بر مصرف به موقع داروهای خود اقدامات احتیاطی و پیشگیری کننده را جدی گرفته و در صورت تداوم یا تشدید علایم به پزشک و یا نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی استفاده نکردن از غذاهای چرب، استفاده زیاد از مایعات و لبنیات کم چرب و شستشوی مکرر بینی و دهان و همچنین پوشش مناسب مواد غذایی آماده مصرف را در جلوگیری از بروز عوارض ناشی از گرد و غبار موثر دانست.

سلمان زاده با اشاره به کاهش میزان دید در هنگام گرد وغبار از مردم خواست از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و چنانچه بنا به ضرورت در جاده بوده و در حال رانندگی هستند ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با دقت و با سرعت مناسب رانندگی کرده و در صورت لزوم تا برطرف شدن شرایط حاد، اتومبیل را در نقطه امن متوقف کنند.

با وقوع توفان گرد و غبار در هشتم بهمن ماه در اهواز، میزان آلودگی به 66برابر حد مجاز رسید و قطعی برق، آب و لغو تعدادی از پروازهای فرودگاه اهواز را به دنبال داشت و به دنبال وقوع این پدیده، قطعی برق، آب و تعطیلی مدارس در چندین نوبت اتفاق افتاد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار