اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
سید صدرالدین مرتضوی دبیر مجمع اصلاح طلبان خوزستان:
مصاحبه ای که یک ماه پیش ایشان انجام داده مردم را عملا به به قیام و فریاد کشیدن بر سر مسئولین فراخوانده است
 
نشست بررسی بحران زیست محیطی خوزستان و راهکارهای برون رفت از آن ، در تحریریه پایگاه خبری شوشان با حضور فرامند هاشمی زاده معاون عمرانی استانداری خوزستان ، جواد کاظم نسب الباجی نماینده اهواز ، گلمرادی نماینده ماهشهر و هندیجان ، دکتر مهدی قمیشی مشاور استاندار در امور آب و محیط زیست ، دکتر جعفری استاد دانشکده کشاورزی ملاثانی ، دکتر مهران افخمی فعال و صاحب نظر محیط زیست ، سید صدرالدین مرتضوی دبیر مجمع اصلاح طلبان خوزستان ، سید رضا طباطبایی عضو جمعیت توسعه سیاسی استان و همچنین با حضور جمعی از فعالان عرصه رسانه برگزار شد.  

در گزارش کامل شوشان با عنوان همگرایی و نگاه فراجناحی برای عبور از بحران ، متن کامل این گزارش آمده و در ذیل نیز سخنان هر یک از مدعوین به صورت مجزا منتشر می شود:
 
سید صدرالدین مرتضوی دبیر مجمع اصلاح طلبان خوزستان با اشاره به لزوم آرامش در یک شرایط بحرانی ، گفت: افرادی که بر رای و نظر مردم موثر هستند باید در شرایط بحرانی مردم را به آرامش دعوت نمایند تا مسئولین فارغ از حاشیه ها بتوانند صرفا بر مسئله بحران ریزگردها و قطعی آب و برق بپردازند نه اینکه انرژی و فکر مسئولین معطوف به تجمعات و آرام کردن مردم شود. این آرامش را باید دیگران به مردم بدهند . 

وی با اشاره به علل بحران اخیر ، گفت: مطالبات مردم و اعتراضات مردم ، یک مطالبه و اعتراض 12 ساله است.  زمانی که درآمد حاصل از فروش نفت 800 میلیارد دلار بود و در نهایت هم مشخص نشد درآمدها به کجا رفت ، باید برای بازسازی زیرساخت های استان کاری انجام میشد. 

 دبیر مجمع اصلاح طلبان خوزستان افزود: در آن مقطع زمانی با این همه درآمد نفتی اگر یک درصد فروش نفت هم به استان تعلق می گرفت و زیرساخت ها مهیا می شد دیگر شاهد این حجم از ریزگردها و بحران نبودیم. 

وی گفت: استاندار خوزستان از همان روز اول یکی از اساسی ترین برنامه هاش تقویت زیرساخت ها بوده و در همین راستا نیز برای اولین بار و در حالی که هیچ مسئولی تاکنون به عین 2 نرفته بود ، در آنجا حضور یافت و برنامه مدونی را برای آب و فاضلاب آن تدوین کرد. 

مرتضوی با انتقاد از فضاسازی عده ای برای کشاندن مردم به کف خیابان و شعار علیه دولت و استاندار، گفت:  همه تجمعات خود جوش نبودند و عده ای مردم را به کف خیابان کشیدند.  کشاندن مردم به کف خیابان شمشیر دو لبه است و ممکن است بحران زا باشد . باید مدیریت ارشد استان در بحران حمایت شود و اجازه دهیم به رفع مشکل فکر کنند نه به مسائل سیاسی که ممکن است تبدیل به مسائل امنیتی برای استان شود.

دبیر مجمع اصلاح طلبان خوزستان با اشاره به مصاحبه اخیر یکی از متولیان استان ، گفت: مصاحبه ای که یک ماه پیش ایشان انجام داده مردم را عملا به به قیام و فریاد کشیدن بر سر مسئولین فراخوانده است. اینگونه سخن ها بی شک در جهت مخالفت با دولت و رویکرد انتخاباتی دارد و برای نظام ایجاد هزینه می کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار