اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
استاندار خوزستان:
شوشان: استاندار خوزستان با اظهار گله مندی از وزارت نیرو گفت: این وزارتخانه درخواست کرده بود 120هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری را برای عملیاتی شدن در استان حذف کنیم که مخالفت خود را اعلام کردم.

غلامرضا شریعتی عصر جمعه در نشست بررسی طرح 550هزار هکتاری در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: موافقت با حذف بخشی از فاز دوم این طرح موافقت با انتقال آب است به همین دلیل اعتراض خود را از تصمیم وزارت نیرو درکاهش اراضی فاز دوم این طرح اعلام کردم.

وی گفت: قرار بود یک و نیم میلیارد دلار اعتبار به جهاد کشاورزی برای شبکه های فرعی اختصاص داده شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: سازمان آب و برق خوزستان 250 هزار هکتار این طرح را کانال کشی اصلی کرده بود ولی جهاد کشاورزی اعتبار لازم کار ساخت شبکه های فرعی را نداشت و توانایی سازمان آب و خاک هم به دلیل نبود زهکشی پایین آمد.

استاندار خوزستان افزود: دولت با کاهش شدید نفت مواجه بود و در نتیجه وزارت نیرو و به تبع سازمان آب و برق خوزستان از انجام تعهدات ناتوان شد.

وی گفت: تلاش های بسیاری برای تأمین اعتبار 440 میلیارد تومان به منظور احداث کانال های اصلی فاز اول طرح توسط سازمان آب و برق انجام شد ولی به نتیجه ای نرسیده است.

وی گفت: رئیس جمهوری اعلام کرد که فاز بندی در طرح 550 هزار هکتاری نشده ولی در نهایت تا سال آینده 312 هزار هکتار از این زمین ها آماده و 240 هزار هکتار آن باقی می ماند که باید برای آن تأمین اعتبار لازم انجام شود.

وی گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد 168 هزار هکتار این طرح باید فعال و در مدار قرار گیرد البته باید این میزان را به 240 هزار هکتار ارتقا دهیم تا طرح 550 هزار هکتاری تکمیل شود.

استاندار خوزستان با تأکید بر عدم رضایت از مصوبه وزارت نیرو برای کاهش بخشی از فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری گفت: اگر این مصوبه را بپذیریم به نوعی غیرمستقیم به انتقال آب بیشتر رضایت داده ایم. وی گفت: معاون اول رئیس جمهوری رسما اعلام کرده که تأمین آب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری نهایی شده و به همین دلیل به کاهش اراضی فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری از سوی وزارت نیرو اعتراض کردم.

وی گفت:همه یک صدا برای بهبود و توسعه استان خوزستان تلاش می کنیم و پیگیری های لازم برای انجام تمام طرح 550 هزار هکتاری خواهیم داشت. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان نیز در این نشست گفت: 61 درصد فاز دوم طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری حذف شده است.

کیخسرو چنگلوایی بیان کرد: مقرر شد که 244هزار هکتار در فاز دوم طرح 550هزار هکتاری اجرایی شود که 148هزار هکتار از این مساحت حذف شد. وی گفت: قرار بود در فاز دوم 48هزار میلیارد ریال به فاز دوم این طرح از محل سهم وزارتخانه ای تخصیص یابد که این مبلغ به 25 هزار میلیارد ریال کاهش یافت.

چنگلوایی عنوان کرد: دوسال است که این طرح راکد مانده و در مجموع 120هزار میلیارد ریال برای فاز دوم این طرح لازم است. درادامه این نشست مدیرعامل جهاد نصر بیان کرد: فاز اول این طرح 312هزار هکتار بود که تا کنون 230هزار هکتار ازاین طرح عملیاتی شده است.

یدالله شمایلی گفت: 1.5میلیارد دلار برای اجرای این طرح لازم است که تا کنون 700میلیون دلار پرداخت شده است.

در این نشست نماینده مردم ایذه با گله مندی از اجرا نشدن طرح های کشاورزی و طرح 550هزار هکتاری در شهرهای شمال استان بیان کرد: معلوم نیست چه جریانی هست که از اجرای طرح های کشاورزی درشمال استان مخالفت می شود این در حالی است که مردم شمال استان با کم ترین امکانات در فقر هستند.

هدایت الله خادمی گفت: مردم شمال استان بسیار رنج می کشند به طوریکه سد کارون سه باعث به زیر آب رفتن بسیاری از روستاهای شهرستان ایذه شده است.

وی گفت: بسیاری از مردم نقاط مختلف شهرستان ایذه آب شرب ندارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار