اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
استاندار خوزستان با انتقاد از سازمان جهاد کشاورزی در خصوص مخالفت با تصویب طرح جامع اهواز و تغییر کاربری برخی از اراضی گفت: آزمایشگاه اعلام کرده که اراضی که در طرح جامع قرار دارند قابلیت کشت ندارند و اینکه مطرح می‌شود برخی‌ها تماس گرفته‌اند و می‌گویند زمین‌ها قابلیت کشت دارند، کار زشتی است.

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی خوزستان که عصر گذشته، دوم اسفند ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آزمایشگاه یکسری استانداردها دارد و طبق آن استانداردها اعلام کرده است که زمین‌ها قابلیت کشت را ندارند و این یک مساله فقط یک نظر نیست و کاملا عملی و آزمایشگاهی بوده است.

وی افزود: مگر می‌شود یک چیز را امروز بگوییم هست و فردا بگوییم نیست و در این زمینه باید به آزمایشگاهی که ابتدا اعلام می‌کند زمین ها قابلیت کشت ندارند و سپس اعلام می‌کند در زمین‌ها امکان کشت هست، شک کرد.

شریعتی تصریح کرد: در خصوص نظر آزمایشگاه دوم که مطرح شده با عملیات عمرانی و تامین آب آبیاری امکان تغییر کلاس خاک و قابل کشت شدن آن وجود دارد، باید گفت که این امر برای کویر هم ممکن است و اگر خاک کویر هم جا به جا شود می توان در کشت کرد.

در ادامه این جلسه مهرداد نیکو، معاون سازمان برنامه و بودجه خوزستان از اختصاص 30 میلیارد تومان بابت خسارت‌های ایجاد شده بر اثر سیل به روستاها و برخی نقاط استان توسط سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد.

وی با بیان این‌که اعتبارات تخصیص داده شده به استان در قالب ماده‌های 10 و 12 به استان داده شده است، افزود: اعتباراتی که توسط سازمان مدیریت بحران به استان تخصیص می‌یابد، در قالب سه عنوان پیشگیری، مقابله و جبران خسارت است و این اعتبار تخصیص یافته بر اساس ماده 12 بوده که فقط به جبران خسارت و بازسازی اختصاص می‌یابد.

نیکو تصریح کرد: عمده خسارت‌های حاصل از بحران‌های ابتدای سال مربوط به روستاهای استان است که در این زمینه 54 درصد از اعتبارات دریافتی از سازمان مدیریت بحران به روستاها اختصاص یافته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار