اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
حاشیه نگاری شوشان از برنامه پایش با حضور استاندار
برنامه پایش با اجرای حیدری و با حضور استاندار خوزستان ٬ به موضوع بحران اخیر و معضل حاشیه نشینی خوزستان پرداخت...



شوشان: برنامه پایش با اجرای حیدری و با حضور استاندار خوزستان ٬ به موضوع بحران اخیر و معضل حاشیه نشینی خوزستان پرداخت. در این برنامه ‌تصاویر و فیلم هایی از وضعیت مناطق حاشیه نشین استان نیز پخش شد که همزمان به صورت تلفنی براتی مدیرعامل آبفا اهواز و سید خلف موسوی شهردار اهواز ٬ توضیحانی ارائه دادند.

بحران اخیر خوزستان و قطعی گسترده آب و برق ٬ موضوع ابتدایی پایش بود و شریعتی استاندار درباره علل شکل گیری آن گفت:  منابع آبی استان خوزستان به شدت کاهش یافته و تلاب ها در سالهای قبل خشک شده اند اما  با کارهای انجام شده ۷۰ درصد آب به هور العظیم برگشته است .  ۶۵ درصد ریزگردها خارجی است و ۳۵ درصد داخلی که ما داریم تلاش میکنیم ۳۵ درصد را از بین ببریم. کارگروه خبره ای برای مبارزه با این پدیده در استان شکل گرفته و مسئولان و کارشناسان خبره در آن حضور دارند

پایش سیمای ملی ٬ به صورت ویژه به معضل حاشیه نشینی ورود کرد. در این برنامه فیلمی از معضلات مناطق حاشیه اهواز از جمله ملاشیه ٬ منبع آب عین دو  نشان داده شد. آب شرب ٬ آسفالت خیابان ها و ورزشگاهی که محلی برای احشام شده از جمله معضلات منطقه عین دو بود. از ملاشیه نیز گزارشی پخش شد و از تجمع زباله ها ٬  آب شرب نامطلوب ٬ همراه با نشان دادن لیوان آبی پر از گل و لای تصاویری پخش شد. رحیمی مجری پروژه آب و فاضلاب اهواز گزارشی از پروژه های در دست اجرا ارائه داد.

پیامک های مردمی نیز از دیگر بخش های برنامه پایش بود. پیامک هایی همچون فرار و مهاجرت مردم از خوزستان ٬ آب شربی که حتی حیوانات هم از آن نمی خورند و ... از جمله ی پیامک های خوانده شده در برنامه پایش بود که براتی مدیرعامل آبفا اهواز توضیحات مختصری درباره طرح های انجام شده و در دست اقدام برای بهسازی وضعیت فاضلاب و تامین آب شرب سالم داد. 

استاندار خوزستان نیز با اشاره به پیگیری ها برای بهبود شرایط زندگی در مناطق حاشبه ای گفت: اولین منطقه ای که پس از انتصاب به عنوان استاندار ٬ بازدید کردم ملاشیه بود. وی گفت: سخنان شهروندان در انتقاد به کمبودها درست است. در این زمینه مبادرت به تعیین پیمانکار برای پروژه های آب و فاضلاب شده و در عین دو و ملاشیه کارها بخوبی پیش می رود.

امانت بهبهانی معاون دادگستری خوزستان و مسئول معاونت پیشگیری از آسیب ها ٬ گزارشی از رسیدگی به مناطق حاشیه نشین داد و گفت: اهواز بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار نفر حاشیه نشین دارد و در معاونت پیشگیری ٬ کارهای خوبی انجام شده و عزم جدی وجود دارد برای پیگیری وضعیت مناطق حاشیه نشین.

در ادامه به مشکلات منبع آب از جمله عدم گازرسانی به منازل ٬ جاری شدن فاضلاب و نداشتن آب شرب و.. اشاره شد.  گزارش از منطقه ملاشیه که اطرافش شرکت های صنعتی است اما مردمانش بیکار هستند و نیروهای غیر بومی در این شرکت ها مشغول به کار شده اند از دیگر بخش های برنامه پایش بود

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات سکوتنگاه های خطرناک مناطق حاشیه نشین گفت: جابجایی منازل منطقه آب که در معرض خطر هستند در شرف انجام است

سید خلف موسوی شهردار نیز به صورت تلفنی ازروند رسیدگی به مناطق حاشیه ای سخن گفت. وی افزود: بیشترین خدمات را در این دوره به مناطق حاشیه ای داشتی. موسوی گفت که شهرداری اهواز در رسیدگی به حاشیه نشین ها تنها بود و خیلی از مسئولین حتی آدرس و اسم مناطق حاشیه نشینی را بلد نبودند اما در این مدت اقدامات ویژه ای انجام شده است.

استاندار نیز گفت که قبلا به شهرداری اهواز کمکی نمی شده اما از زمان من در حد توان کمک های بین بخشی صورت گرفته و دستگاه های توانمند استان را موظف به کمک به شهرداری کرده ایم

در این برنامه در مورد وضعیت بهداشت مناطق حاشیه نشین هم گزارشی تهیه شد. تحت پوشش قرار دادن مناطق حاشیه نشین در طرح تحول سلامت و ساخت مرکز خدمات جامع سلامت عین دو از دیگر بخش های برنامه پایش بود.

نظرسنجی برنامه هم در مورد بهترین راه حل برای رفع مشکل مناطق حاشیه نشین بود که مردم « اشتغال و حل مشکل معیشت» را برای رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین اصلی و مهم قلمداد کردند و به این گزینه رای دادند.

بیکاری در خوزستان نیز از دیگر بخش های برنامه پایش سیمای ملی بود که گزارش متعددی از بیکاری مردم در کنار صنایع عظیم پخش شد. استاندار در این برنامه اشتغال را معضل مهمی دانست و گفت: زیرساخت های خوزستان در دفاع مقدس آسیب دید و صنایع متوسط و خصوصی با سرمایه کمتر و اشتغال بیشتر کمتر در استان رونق دارد. وی به طرح های بزرگی اشتغالزایی از جمله طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اشاره کرد که در دولت روحانی توجه ویژه ای به آن شده است.

در پایان برنامه پایش سیمای ملی نیز استاندار همه ایرانیان را دعوت کرد تا برای تعطیلات نوروز به خوزستان بیایند چرا که هم بهار دلپذیری دارد و هم مکان های تفریحی متعدد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار