اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
به دستور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری وزیر جهاد کشاورزی مامور پیگیری طرح های بیابان زدایی در خوزستان شده است.
 براساس مصوبه هیئت وزیران و با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور به پنج وزارتخانه و سازمان، 300 میلیارد ریال برای تثبیت کانون های گرد و غبار خوزستان با منشا داخلی اختصاص یافت.

به گزارش شوشان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی استانداری خوزستان، معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیات وزیران برای حل بحران خوزستان که شامل اختصاص 300 میلیارد ریال جهت تثبیت کانون های گرد و غبار است به 5 وزارتخانه و سازمان جهت اجرا ابلاغ کرد.

این مصوبه که در جلسه اول اسفند امسال تصویب شده، به اختصاص 30 میلیارد تومان برای اجرای برنامه کوتاه‌مدت تثبیت کانون‌های بحرانی گردوغبار با منشأ داخلی استان خوزستان در سطح 30 هزار هکتار تاکید دارد.

این اعتبار باید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد و این وزارتخانه موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام کار، گزارش عملکرد اعتبار فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان‌های برنامه بودجه کشور، حفاظت محیط زیست و وزارت کشور (استانداری خوزستان) ارسال کند.

هشتم بهمن ماه سالجاری توفان گرد و خاک با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت استان خوزستان را درنوردید و همین امر باعث اختلالاتی در شبکه های آب و برق و در نهایت قطعی چند ساعته برق و آب در 11 شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز شد.

دو روز پیش نیز رهبر معظم انقلاب در حاشیه درس خارج فقه خود نسبت به وضعیت پدیده گرد و خاک در استان خوزستان ابراز نگرانی کردند و به مسئولان نظام دستور دادند تدابیر لازم برای این کار را اتخاذ کنند.

استان خوزستان به دلیل خشکسالیهای اخیر و نیز کاهش منابع آبی چند سال است که با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می کند هر چند بیش از 60 درصد کانون ریزگردها در کشورهای عراق و عربستان قرار دارند.

برای مقابله بااین پدیده ، سال گذشته دولت دستور داد حق آبه تالاب هور العظیم را تامین نمایند که 70 درصد این حق آبه تا کنون تامین و 30 درصد دیگر نیز در دست اقدام است اما در حوزه های دیگر به دلیل کمبود آب هنوز حق آبه های لازم تامین نشده است.

استان خوزستان دارای یک میلیون هکتار بیابان و کانون ریزگرد است که از این میزان 350 هزار هکتار آن فعال بوده و همین امر در فصول مختلف سال مشکلاتی را برای زندگی روز مرده مردم به وجود می آورند.

بر اساس این گزارش، در پی وقوع طوفان هشتم بهمن ماه و قطع چند روزه آب و برق در اهواز و تعدادی از شهرهای خوزستان، مردم خوزستان خواستار رسیدگی به مشکل گرد و غبار و جلوگیری از طرح های انتقال آب شدند.

به دستور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری وزیر جهاد کشاورزی مامور پیگیری طرح های بیابان زدایی در خوزستان شده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار