اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سهل‌انگاری‌های مسئولان در رابطه با مشکلات خوزستان را نمی‌بخشیم.
علی گلمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان در بندرهندیجان اظهار داشت: قطعی آب، برق و تلفن در استان خوزستان سبب رنجش شدید مردم شد.

وی افزود: حل مشکلات اخیر خوزستان امروزه مورد تأکید همه مسئولان نظام به‌ویژه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بوده و مسئولان اجرایی باید طبق فرمایشات معظم‌له اقدامات اساسی برای رفع مشکل این استان انجام دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولان نباید نسبت به مشکلات خوزستان بی‌تفاوت بوده و باید در رفع مشکلات جدی‌تر عمل کنند زیرا مردم از این وضعیت گله‌مند هستند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی کمیته‌ای ویژه و یک کارگروه تخصصی برای رسیدگی به مشکلات خوزستان تشکیل و در استان مستقر کرده تا علل، عوامل حوادث اخیر خوزستان را زیر ذره‌بین قرار دهد.

گلمرادی عنوان کرد: مجلس در جایگاه قانون‌گذاری و نظارتی به‌صورت جدی، محکم پای‌کار است تا این مشکلات توسط دولت برطرف و آرامش به خوزستان عزیز بازگردد.

نماینده ویژه مجلس در استان خوزستان افزود: ما در حال تهیه گزارش اولیه مشکلات اخیر خوزستان هستیم. تا هفته آینده در صحن علنی مجلس خدمت مردم عزیز و نمایندگان قرائت کنیم اما گزارش نهایی تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس گزارش نهایی مجلس، دولت باید با یک برنامه‌ریزی دقیق، مدون و اجرایی راهکار حل مشکلات خوزستان را ارائه دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه پیامدهای ریز گردها کل کشور را در برگرفته و در سیستم اقتصادی اخلال ایجاد کرده، بنابراین مجلس تا حصول نتیجه و رفع این مشکلات پیگیری‌های خود را انجام می‌دهد.

گلمرادی عنوان کرد: از بین بردن ریزگردها بستگی به نهایی شدن طرح مجلس دارد و دولت بر اساس آن برنامه زمان‌بندی با تخصیص اعتبارات سالانه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: توصیه ما به مسئولان مرتبط ازجمله وزارت نیرو، جهاد کشاورزی این است که توجه ویژه‌تری به استان خوزستان معطوف کنند حتماً هیئت دولت و وزارت خانه‌ها در استان خوزستان جلسه برگزار کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیش از ده سال است که ریز گردها گریبان گیر استان خوزستان شده‌اند و اکنون در حال سرایت به نقاط دیگر کشور هستند.

وی گفت: اگر این قعطی برق استان خوزستان در دو ماه آینده صورت می‌گرفت، با توجه به گرما و افزایش بار مصرف یقیناً شبکه برق کشور دچار اختلال می‌شد.

گلمرادی عنوان کرد: سزاوار نیست با این‌همه مشکلات اقتصادی و بیکاری که در کشور وجود دارد مسئولان با بی تدبیری سبب افزایش مشکلات مردم شوند.

وی افزود: مشکلات اخیر که خوزستان‌های عزیز را رنج داد، بسیار سخت، دردآور، نگران‌کننده بود انتظار ما این است که معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، کشور به خوزستان سفر و از نزدیک شاهد مشکلات بوده و دستور رسیدگی دهند.

نماینده مردم هندیجان در مجلس بیان کرد: انتظار به‌حق مردم تشکیل جلسه هیئت دولت در کانون ریز گردها یعنی خوزستان است هیئت دولت با حضور در اهواز و پیگیری از نزدیک قطعاً مؤثرتر از تهران خواهد بود.

وی گفت: نمایندگان خوزستان کوتاهی‌ها و سهل‌انگاری‌های مسئولان را در رابطه با ریزگردها نمی‌بخشند و به‌عنوان نماینده مردم پیگیر احقاق حقوق ملت هستند. عوامل کم‌کار باید شناسایی، مواخذه و با آن‌ها برخورد شود.

گلمرادی عنوان کرد: برای کشوری که در حوزه‌های علمی، امنیتی، نظامی، پیشرفت کرده جای بسی تأسف دارد که تاکنون نتوانسته مشکلات ریز گردها را حل کند. الحمدالله ایران اسلامی در پیشرفت‌های علمی رکوردهای جهانی را شکسته است.

وی افزود: تسلیم در برابر ریز گردها شایسته این کشور و پیشرفت‌های علمی نیست بنابراین ما نمایندگان خوزستان محکم و جدی تا احقاق حقوق مردم محروم خوزستان پیگیر هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گزارش نهایی مجلس به‌طور مناسب و دقیق علل، عوامل، مسائل، کم‌کاری‌های اخیر خوزستان را مشخص می‌کند.

وی گفت: مشکل ریزگردها که اخیراً سبب شد آب، برق و مخابرات استان خوزستان قطع شود؛ متأسفانه لطمه بسیار سنگینی به اقتصاد کشور وارد کرد.

/گزارش از صادقی/

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار