اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
درحالی که مردم هندیجان آماده اهداء خون هستند، ولی مسئولان مربوطه همچنان شرایط و امکانات این اقدام را در این شهرستان ایجاد نکردند.
به گزارش خبرگزاری شوشان از بندرهندیجان، با وجود درخواست‌های مکرر بیمارستان‌ها و مسئولان سازمان انتقال خون کشور از مردم برای اهدای خون و نجات بیماران نیازمند و شرکت در امر خداپسندانه و معنوی، مردم هندیجان آمادگی کامل دارند خون خود را به بیماران نیازمند در سراسر ایران اهدا کنند.

مردم هندیجان چند سال است از همه مسئولان هندیجان درخواست می‌کنند برای اهدای خون شرایط و امکانات لازم را فراهم کرده تا بیماران نیازمند را خوشنود کنند اما متأسفانه در حال حاضر هیچ اقدامی جهت آمدن اکیپ انتقال خون به هندیجان نشده است.

باوجود امکانات لازم و فراهم‌بودن مکان مناسب ازجمله وجود بیمارستان بزرگ شهدای هندیجان و آمادگی جمعیت هلال‌احمر هندیجان جهت استقرار اکیپ انتقال خون ولی بازهم پاسخ مثبتی از سوی مسئولان ذیربط در استان خوزستان داده نشده است.

بیمارستان شهدای هندیجان مکان مناسب و تجهیزات لازم را دارد و می‌تواند مکانی دائمی برای اهدای خون مردم مدنظر قرار گیرد و دیگر نیازی نیست هرچند وقت یک‌بار اکیپ از استان اعزام شود و دردسرهای خود را داشته باشد گر چه اعزام اکیپ‌ها بسیار مناسب و قابل‌تقدیر است اما استقرار اکیپ دائمی در بیمارستان شهدای هندیجان لازم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد ساری اصل امام جمعه هندیجان در این زمینه اظهار داشت: اهدای خون یک سنت حسنه و مورد رضای الهی است بنابراین همه باید به نیازمندان خون اهدا کنیم تا رضایت خداوند را بدست آوریم.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که سازمان انتقال خون خوزستان هرماه یک بار و یا بیشتر با اکیپ خود به هندیجان سفر کرده و در بیمارستان شهدا مستقر شود و از مردم مشتاق، ولایت مدار هندیجان خون دریافت کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: ما باید فرهنگ همکاری، تعامل و کمک به هم نوعان خود را در سطح جامعه ترویج دهیم و برای زنده نگه داشتن آرمان‌های انسانی تلاش وکوشش مضاعف انجام دهیم.

وی گفت: اهدا خون یعنی اهدا زندگی یک انسان به شمار می‌آید، بنابراین ما از مردم هندیجان تقدیر و تشکر کرده که خود مشتاق هستند به هم‌نوع خود، خون اهدا کند، مسئولان ذیربط برای سهولت کار با مردم همکاری کنند.

گزارش از محمدمهدی صادقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار