اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۷۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
هدايت اله شاهيني دبير سابق حزب كارگزاران سازندگي خوزستان در گفتگوي اختصاصي با شوشان: اگر حجازي هم تخريب مي شد دولت احمدي نژاد ديگر يك خوزستاني را به عنوان استاندار خوزستان منصوب نمي كرد/ نبايد به شريعتي هم مانند مقتدايي حمله شود چون هيچ دولتي ديگر يك خوزستاني را به عنوان استاندار انتخاب نخواهد كرد/ تاييد مكرر عملكرد شريعتي توسط آيت الله جزايري بايد براي اصولگرايان خوزستان حجت شرعي باشد
پس از فروكش نمودن تب تجمعات اعتراض آميز مردم اهواز كه در پي بحران ريزگردها و قطعي آب و برق در مقابل استانداري خوزستان صورت مي گرفت...



شوشان: پس از فروكش نمودن تب تجمعات اعتراض آميز مردم اهواز كه در پي بحران ريزگردها و قطعي آب و برق در مقابل استانداري خوزستان صورت مي گرفت و بعضا با شعارهايي بر عليه استاندار خوزستان نيز همراه بود، گفتگويي با هدايت اله شاهيني دبير سابق  حزب كارگزاران سازندگي خوزستان كه سابقه دارا بودن سمت مشاور يكي از معاونت هاي رياست جمهوري را در كارنامه دارد انجام شد كه گزيده ها و نكات مهم اين گفتگو را كه در خصوص بازتاب اين تجمعات در مركز ، پيامدهاي آن در دولت و تاثيرات احتمالي آن در حوزه كلان تصميم گيريهاست، از نظر خوانندگان شوشان مي گذرد:

پس از بركناري حيات مقدم اگر حجازي هم تخريب مي شد،دولت احمدي نژاد ديگر يك خوزستاني را بعنوان استاندار منصوب نمي كرد!

پس از روي كار آمدن احمدي نژاد طبيعي بود كه فتح الله معين را از راس استانداري خوزستان بردارند، معين غير از ويژگي غير بومي بودن و اصفهاني بودنش ،جزو ضعيفترين استانداران تاريخ خوزستان هم بود، چون از دعواي بين اصلاح طلبان آن دوران در استان به كرسي استانداري خوزستان رسيده بود و مطمئن بود توان و انرژي ديگري از سوي فعالين سياسي براي زير سوال بردن عملكردش باقي نمانده بود!

استاندار شدن حيات مقدم در خوزستان يكي خطاهاي استراتژيك دولت به اصطلاح مهرورز در نصب استانداران در كشور بود، با اين تفاوت كه حيات مقدم هم خودش هم در عمل نتوانسته بود خود را در رداي يك استاندار معمولي هم تحميل كند و مخالفين هم استاني نيز خيلي زود اين پيام را به مركز مخابره كرده بودند كه انتصاب او از ابتدا اشتباه بود.

حدفاصل بين عزل حيات مقدم تا انتصاب حجازي كه با سرپرستي وحيدي همراه بود، امكان انتصاب استانداري غير بومي براي جايگزيني حيات مقدم وجود داشت اما احمدي نژاد با توجه شعارهاي پوپوليستي كه داده بود نمي خواست در همان سال ابتدايي خود را رودروي خوزستاني ها چه عام و چه خاص قرار دهد.

علت اينكه حجازي ركورد ماندگاري استانداران در خوزستان را شكست،اين نبود كه عملكرد فوق تصوري از خود برجاي گذاشته يا شاهكاري را در خوزستان خلق كرده بود، چون بررسي كارنامه اش نشان مي دهد كه ايشان نيز عملكرد بسيار معمولي از خود بجاي گذاشته بود،بلكه عمده دليل ماندگاري اش اين بود كه اگر در آن مقطع و پس از بركناري حيات مقدم، حجازي را هم اصولگرايان استاني و مركز نشين تخريب مي كردند، قطعا دولت احمدي نژاد استاندار سوم خوزستان را از بين بومي هاي واجد شرايط انتخاب نمي كرد!

به همين دليل هم بود كه همان چند باري كه احمدي نژاد قصد بركناري حجازي را داشت، اصولگرايان خوزستاني با تمام توان از حجازي حمايت كردند و مانع بركناري اش مي شدند!

نبايد به شريعتي نيز مانند مقتدايي حمله شود

اتفاقاتي كه پس از رئيس جمهور شدن دكتر روحاني در جريان انتخاب اولين استاندار خوزستان در دولت تدبير و اميد افتاد و سپس جريانات ادامه داري كه منجر به عزل مقتدايي شد، يكي از فصول تاريك تاريخ سياسي خوزستان است كه طي آن همه ضرر كردند، از خود مقتدايي گرفته تا دولت تا اصلاح طلبان خوزستان تا ستاد دكتر روحاني در استان! آن اتفاقات به سود هيچكس نبود و يك فرمول باخت- باخت به معناي تمام كلمه بود كه طي آن همه باختند! بايد سعي شود آن اتفاقات تلخ ديگر هرگز رخ ندهد.

رسم تخريب استانداران بومي توسط سياسيون هر دو جناح سياسي در خوزستان بايد بسرعت برچيده شود!

متاسفانه رسم ناخوشايندي در بين فعالين سياسي در خوزستان پايه گذاري شده و اين رسم ناميمون تا حدودي هم تبديل به يك هنجار سياسي گرديده است و آن رسمِ بد تخريب استانداران بومي استانمان است. كه اين موضوع فقط به فعالين سياسي يك جناح سياسي در خوزستان هم تعلق ندارد و هم اصولگرايان و هم اصلاح طلبان را در بر مي گيرد. اما متاسفانه سابقه نشان داده كه شدت آن در بين ما اصلاح طلبان بيشتر از اصول گرايان است و علت آن هم انباشت مطالبات عمومي است كه جامعه استانمان از اصلاح طلبان بيش از اصول گرايان انتظار حركت دارند.

نبايد با تجمعات پياپي به دولت ها چنين القاء كنيم كه مردم خوزستان استانداران بومي را نمي پسندند!

بحران ريزگردها و قطعي همزمان آب و برق و تلفن مردم شهرهاي خوزستان موضوعي بود كه دل تمامي ايرانيان از مقام معظم رهبري گرفته تا مراجع عظام تقليد تا خانواده معظم شهدا و ايثارگران تا مردم ساكن دورترين روستاهاي كشور را بدرد آورد كه با دستور مستقيم رئيس جمهور تمام امكانات كشور جهت حل اين مشكل بسيج شدند و خود ايشان نيز با تمام وزيران مرتبط با موضوع به خوزستان آمدند. در اين زمينه اعتراض حق مردم بود، اينكه صدايشان شنيده شود يك مطالبه عمومي است، اما بعد از اينكه اين صدا شنيده شد،اينكه اين تجمعات را بخواهيم يك هفته تمام هر روز ادامه دهيم و در آن بر عليه مسئولي كه تنها هشت ماه است بر مصدر امور است شعار بدهيم و استعفاي او را خواستار شويم يك حركت احساسي است و نبايد با تجمعاتي از اين دست كه هدفش شنيدن صداي رنج مردم است به اشتباه در مسيري قرار بگيريم كه ماحصلش اين باشد كه به دولت ها چنين القاء كنيم كه ما مردم خوزستان حضور يك هم استانيمان بعنوان استاندار را نمي پسنديم!

تاييد مكرر عملكرد شريعتي توسط آيت اله جزايري بايد براي اصولگرايان خوزستان حجت شرعي باشد

نگاهي به عملكرد دكتر شريعتي طي همين هشت ماهي كه استاندار بوده، نشان مي دهد كه از كارهاي سخت فرار نمي كند. براي مثال پروژه قطار شهري اهواز از زمره پروژه هايي بود كه مدتها به بن بست رسيده بود و به دليل قفل شدن پروژه، استانداران خيلي مايل به ورود كردن به آن نبودند و حل آن را به مركز مي سپردند، اما شريعتي نترسيد و به آن ورود كرد. شايد همين ويژگي استاندار فعلي،در كنار وقت گذاشتن هاي كم نظيريش، باعث شده برخي حسادت هايي به وي كنند!

با توجه به تاييدات مكرر نماينده مقام عظماي ولايت در خوزستان و پدر معنوي استان از عملكرد دكتر شريعتي، اين انتظار است كه اصولگرايان خوزستاني نيز به اين حمايتهاي مداوم آيت اله موسوي جزايري به چشم حجت شرعي نگاه كنند و بخاطر منافع استان هم كه شده از استاندار بومي خوزستان حمايت كنند و وظيفه همه ما فعالين سياسي چه اصلاح طلب چه اصولگرا، براي رشد استان هم كه شده اين است كه در شرايط فعلي بخاطر منافع مردم خوزستان، در كنار شريعتي باشيم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
comment
0
0
comment هدايت اله شاهيني دبير سابق حزب كارگزاران سازندگي خوزستان ...سردار امیرحیات مقدم خوزستان را به اوج آرامش رساند ولی الان کسی نمیتونه پاشو از خونه بزاره بیرون پس لطفا همینطور و روی باد هوا حرف نزن
comment
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
comment
0
0
comment و دوم شما انقدر ناآگاه هستی که هنوز نمیدونی خودشون استعفا دادن واقعا عجیبه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار