اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
جایزه بهترین مستند کوتاه در اسکار 2017 اهدا شد به: The White Helmets (کلاه سفیدها). 

«کلاه سفیدها» دومین انتخاب سیاسی آکادمی اسکار 2017؟به گزارش عصر ایران؛ کارگردان این مستند «خالد خطیب» سوری است و مانند اصغر فرهادی نتوانست به خاطر قوانین مهاجرتی ترامپ در این مراسم شرکت کند.

خبرگزاری فرانسه پیش تر در خبری اعلام کرده بود که قرار بود خالد خطیب کارگردان 21 ساله کلاه سفیدها در مراسم اهدای جوایز اسکار هالیوود شرکت کند با این حال خطیب در پیامی اعلام کرد که به‌دلیل تراکم کارهایی که پیش آمده سفر برای اسکار را لغو کرده است. 

او گفته بود: می‌خواستم به این سفر بروم اما به‌دلیل میزان کارهای زیادی که به‌خاطر بمبارانها پیش آمده از این سفر منصرف شدم.

گروه امداد "کلاه سفیدها" در سال ۲۰۱۳ با همکاری داوطلبانه‌ی شماری از شهروندان سوری تشکیل شد. در این میان حدود ۳ هزار تن در این سازمان فعالیت می‌کنند. کار آنان این است که پس از بمباران به محل حادثه می‌شتابند و به آسیب‌دیدگان و کسانی که زیر آوار مانده‌اند یاری می‌رسانند.

به گفته‌ی فعالان، این گروه تا کنون توانسته جان ۷۸ هزار تن را نجات دهد. نام این گروه از طریق پخش فیلم‌های عملیات خطرناک آنان در جنگ داخلی سوریه در سراسر دنیا بر سر زبان‌ها افتاد.

«کلاه سفیدها» دومین انتخاب سیاسی آکادمی اسکار 2017؟

برچسب ها: کلاه سفیدها ، اسکار
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار