شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور : نوسازی مدارس روستاهای دشت آزادگان نیازمند 5 میلیارد تومان اعتبار است / مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان : دشت آزادگان حق بزرگی بر گردن تاریخ ایران دارد / مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان: بهبود فضاهای آموزشی در دستور کار قرار گرفت / نماینده دشت آزادگان: نمایندگان باید برای رفع مشکلات آموزش و پرورش تلاش کنند
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور ، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ، نماینده دشت آزادگان و مدیرکل نوسازی مدارس...


شوشان: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور ، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ، نماینده دشت آزادگان و هویزه و مدسیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان از  مدارس محروم روستاهای دشت آزادگان و هویزه بازدید کردند.


نوسازی مدارس روستاهای دشت آزادگان نیازمند 5 میلیارد تومان اعتبار است

 رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز کشور اظهار کرد: 5 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس محروم روستاهای دشت آزادگان مورد نیاز است.

محمد تقی نظرپور که برای بازدید از مدارس محروم روستاهای دشت آزادگان و هویزه در استان خوزستان حضور یافته بود، گفت: تلاش مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در راستای محرومیت زدایی و توسعه فضاها ، امکانات و تجهیزات مورد نیاز این مناطق است.

وی افزود: در این بازدید پروژه های نیمه تمام و مدارس نیازمند تعمیر و تجهیز مورد بررسی قرار گرفت و در آینده اعتبار مورد نیاز برای بهبود فضا برای این پروژه ها و مدارس تامین می شود.

نظرپور با اظهار اینکه 5 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس محروم  روستاهای دشت آزادگان مورد نیاز است، گفت: بخشی از این اعتبار از طریق بنیاد برکت تخصیص داده می شود و بخش دیگر نیز از امکانات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور،  در اختیار نوسازی مدارس خوزستان قرار می گیرد تا نیازهای روستاهای محروم دشت آزادگان مرتفع شود.

وی در عین حال گفت:  امیدواریم که با تلاش نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس مشکلات مناطق محروم حل شود و نمایندگان مجلس نیز به تصویب بودجه ای که به همین منظور اختصاص داده شده است، کمک کنند.

رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور  در خصوص این ردیف بودجه ای توضیح داد: ردیفی درقانون  بودجه سال 96 به مبلغ 200 میلیارد تومان وجود دارد که باید با همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یک هزار میلیارد تومان برسد تا  اگر یک خیر مدرسه ساز 50درصد از هزینه های تجهیز و نوسازی مدارس را تقبل کرد ، بقیه  این مبلغ توسط نوسازی پرداخت شود.

نظر پور گفت: اگر افزایش این بودجه اتفاق بیفتد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس می تواند نسبت به اتمام پروژه هایی که توسط خیرین مدرسه ساز آغاز شده است، اقدام کند. 

 

دشت آزادگان حق بزرگی بر گردن تاریخ ایران دارد

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در حاشیه بازدید از مدارس روستاهای محروم دشت آزادگان اظهار کرد: دشت آزادگان حق بزرگی بر گردن تاریخ ایران دارد و باید روستاهای محروم این شهرستان مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد.

محمد تقی زاده در حاشیه بازدید از روستاهای محروم دشت آزادگان گفت: امروز رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای ترمیم بخشی از کمبود امکانات  ،فضا و تجهیزات آموزشی در این منطقه حضور پیدا کرد و اتمام  پروژه های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفت.

وی با اظهار اینکه دشت آزادگان حق بزرگی بر گردن تاریخ ایران دارد،گفت: دشت آزادگان در جنگ جهانی اول ،دوم و جنگ تحمیلی سنگر اول حفاظت از هویت ملی ما بوده است و وظیفه داریم تا از این منطقه محرومیت زدایی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کمبود امکانات آموزشی سبب شده است که برخی از دانش آموزان این منطقه بخصوص دختران ترک تحصیل کنند که باید از این امر جلوگیری به عمل آید.

تقی زاده رفع این کمبودها را نیازمند تلاش و توجه دولت دانست و تصریح کرد: کاهش منابع مالی طی سالهای اخیر سبب ایجاد مشکلات اقتصادی شد ،اما برای ایجاد عدالت آموزشی باید به نیازهای مناطق محروم توجه شود تا  استعدادهای تحصیلی  زیادی که  در دانش آموزان این مناطق وجود دارد به خاموشی نگراید.  

وی  در عین حال  با اشاره به اینکه بازدید از هنرستان کشاورزی از مهمترین برنامه های سفر رئیس سازمان نوسازی کشور بود، خاطر نشان کرد:.این هنرستان 10 سال است که به هنرجویان خدمات ارائه می دهد و در حد یک مرکز دانشگاهی است اما متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی رها شده است که مقرر شد توجه ویژه ای به این مرکز آموزشی صورت بگیرد.

گفتنی است در طی بازدید از مدارس روستاهای محروم دشت آزادگان و هویزه ،رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی،مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

بهبود فضاهای آموزشی مدارس محروم دشت آزادگان در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان اظهار کرد: بهبود فضاهای آموزشی مدارس روستاهای محروم دشت آزادگان، هویزه و سوسنگرد در دستور کار نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است.

رضا رضایی با اشاره به سفر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به خوزستان برای بازدید از مدارس در حال ساخت و نیازمند تعمیر و تجهیز دشت آزادگان و هویزه، خاطر نشان کرد: علی رغم تمامی تلاش های صورت گرفته برای بهسازی فضا و تجهیز مدارس در خوزستان ،کماکان  کمبودهایی وجود دارد که با تدابیری که ریاست سازمان نوسازی در نظر دارند، امیدوار هستیم بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

وی اضافه کرد: حضور استاندار خوزستان زمینه ساز تحول در آموزش و پرورش بود و از زمان تصدی دکتر شریعتی بر استانداری خوزستان ، حمایت های زیادی از آموزش و پرورش صورت گرفته است.

رضایی گفت: مدارسی که امروز مورد بازدید قرار گرفتند دارای مشکلات سخت افزاری نظیر فضا و تجهیزات بودند و حل این مشکلات با همکاری  رئیس سازمان نوسازی کشور، که از نزدیک این کمبودها را مشاهده کردند، در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه فضاهای آموزشی باید در شان مردم غیور این شهرستانهای دشت آزادگان، هویزه و سوسنگرد باشد، گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است در آینده ای نزدیک بخشی از این مدارس تخریب و مورد بازسازی قرار می گیرند.

 


نمایندگان باید برای رفع مشکلات آموزش و پرورش تلاش کنند

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه اظهار کرد: نمایندگان موظف هستند برای رفع مشکلات آموزش و پرورش و دانش آموزان مناطق محروم تلاش کنند.

قاسم ساعدی گفت:رئیس سازمان نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور در خوزستان از نزدیک در جریان کاستی ها و کمبود امکانات روستاهای مناطق محروم دشت آزادگان و هویزه قرار گرفتند.

وی افزود: بازدید از مدارس فرسوده و پروژه های نیمه تمام چندین ساله و رسیدگی به وضعیت آنها نیز از برنامه های دیگر سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به این شهرستانها بود.

ساعدی با اظهار امیدواری از اینکه حضور رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در رفع مشکلات دانش آموزان روستاهای محروم موثر است، گفت: نمایندگان مردم موظف هستند تا برای رفع  چالش ها و مشکلات آموزشی در منطقه تلاش کنند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه اضافه کرد: طی این بازدید وضعیت 6 پروژه نیمه تمام  آموزشی در منطقه  و تعدادی از مدارس فرسوده مورد بررسی قرار گرفت.

 

 
 

 
 
 


 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار